Grenland Golfklubb

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
nettz
Rookie
Rookie
Posts: 6
Joined: 06 Apr 2011, 14:36
Hcp: 25
Hjemmeklubb: Grenland Golfklubb

Grenland Golfklubb

Post by nettz »

Sessongåpning 2011:

Drivingrange: 16. april
Treningsfelt: 16. april
Puttinggreen: 16. april
Korthullsbane: 16. april
Proshop: Helgeåpent fra 16. april
Kafeteria: Helgeåpent
Hovedbanen: 21. april
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Grenland Golfklubb

Post by kevin »

Noen som har spillt her i det siste som kan si litt om tilstanden?
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Grenland Golfklubb

Post by Yorkie »

Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Grenland Golfklubb

Post by Pepper »

Grenland slet tidlig i sesongen da de, i hvertfall midlertidig, måtte stenge 9 hull fordi de ikke hadde råd til å lønne banemannskapet. En sosial turnering jeg skal spille snart ble for en måned eller to siden flyttet fra Grenland på grunn av faren for konkurs, og nå er den der, dessverre.

Medlemsantallet har nok vært i en nedadgående trend lenge, synd at de ikke klarer å få det til i et så godt befolket område som Grenland.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Grenland Golfklubb

Post by kevin »

Fortsetter å prøve baner jeg ikke har spilt tidligere, og i dag kom turen til Grenland og Omegn gk.

Hyggelig og serviceinnstilte folk i proshoppen. Treningsgreenen ved klubbhuset vitnet om god kvalitet. Jeg slo en bøtte baller på rangen. Likte ikke de opphøyde utslagstedene med en liten stripe kunstgress og en gummimatte man står på. Ballene var relativt nye Callaway practice.

Strålende vær, men det blåste litt i perioder. Og helt på slutten kom en overraskende regnskur også fra en passerende sky.

Teestedene var rufsete og ikke spesielt bra. Ganske harde også, vanskelig å få ned peggen flere steder.

Fairwayene var bra, men ikke i nærheten av Kragerø sine. Kortklippede, men noe ugrass enkelte steder. Harde og tørre, etter en lengre periode med lite regn. Fikk mye rull.

Image

Greenene var veldig bra. De klippes på 3.6mm, og var helt jevne og fine uten noen sår eller dårlig gress.

Image

Bunkerne var av ymse kvalitet. Noen hadde veldig lite sand og var harde, i noen var det også tendenser til gressvekst. Andre var helt greie.

Det manglet litt på finishen flere steder, som bunkerne, tees, skilting og teeskilter. Men ellers var banen et hyggelig bekjentskap. Noen åpne og fine hull, og noen ikke fullt så bra hull. Pent klubbhus om område rundt.
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Grenland Golfklubb

Post by Pepper »

Grenland har normalt vært helt ok og rimelig bra, selv om det er rundt 3 år siden jeg spilte der sist. Med tanke på at den opprinnelige klubben ikke klarte seg, og den nåværende i en viss grad er basert på medlemsinnsats og med svært begrensede ressurser er det dessverre ikke uventet at forholdene er som kevin beskriver. Mattene på rangen har aldri vært god. En ting jeg alltid reagerer på er gressvekst i bunkrene, det gir meg alltid et litt dårlig inntrykk.

Hvis klubben klarer å overleve går det forhåpentligvis bare en vei, oppover! Skulle ønske klubben fikk flere medlemmer og bedre økonomi etter hvert.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Grenland Golfklubb

Post by kevin »

Spilte her i dag. Litt overraskende at de kan åpne så tidlig egentlig. Fryktelig vindfullt i dag, ble utfordrende i de verste kastene

Gressveksten har ikke kommet i gang ennå, ikke mye grønt å se. Men ganske tørt og fint, med noen unntak. Fairways var greie å spille fra

Greenene var jevne og fine, ballen rulla bra. Litt ekstra sand på de. Mye bedre enn i Fredrikstad

Image

Image
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Grenland Golfklubb

Post by kevin »

Banen er tidlig ute i år også. Ikke mye grønt gress ennå, men det kommer seg nok nå når det regner litt og deretter kommer det varmere temperaturer

Det er noen matteutslag og teeklossene er satt helt fram, så banen spilles kortere enn angitt.

Fairways er helt ok, noe bløtt enkelte steder. Bunkerne var preppa, men noen av de har litt i overkant mye sand.

Greenene er klippet på 3.8mm og ble dresset lett i går. De er jevne og fine, samt har bra rull. Mye raskere og jevnere enn de andre banene jeg har spilt sålangt i år.

Image

Image
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Grenland Golfklubb

Post by kevin »

Tidlig snøfritt hos Grenland gk

Noe fuktig på enkelt fairways og utenfor, men helt greie forhold. Bunkerne er raka og preppa

Greenene er ganske bra. Noen av de, som hull 1,9 og 18, har litt mye sand og på en fuktig morgen blir litt sand på ballen. De andre greenene er overraskende bra.

Alt i alt en god opplevelse og med så mye sol og litt vind som er meldt i dag, så vil det nok tørke opp en del.

Image

Image
Post Reply