Miklagard Golf

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.

Re: Miklagard Golf

Postby eivaan » 15 Aug 2016, 10:31

Spilte banen for et par uker siden for første gang(2 runder) Var vel egentlig litt skuffet....noen hull var ikke bra nok spør du meg, hvis dette er Norges beste bane...hmm, får vel litt pepper nå, men dårlige bunkere, litt rusk på greener og fairways og rett og slett for åpent og kjedelig landsskap!!! Fyr løs...;)
Mizuno MP-59 5-PW
Mizuno MP-H4 4 iron
Mizuno MP-T4 52´56´60´
Titleist 913 D2, 913 15´913 19´
Scotty Cameron Studio Select Newport 2

kevin likes this post.
eivaan
Legende
Legende

Liked in: 218 posts
Hcp: 5.3
Hjemmeklubb: Bjaavann gk

Annonser

Annonser

Postby veggiss » 15 Aug 2016, 15:53

Spilte Miklagard i dag, bra fw, fantastiske greener og teesteder. Bunkerne er ikke bra, og blir ikke det før alle har fått ny sand.

Sent fra min Nexus 6P via Tapatalk
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
veggiss
Guru
Guru

Liked in: 334 posts
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb

Postby Golffreak » 15 Aug 2016, 18:00

Nå er jeg Mikla-medlem, men skal forsøke å være litt objektiv ift noen andre baner..:). Jeg er enig i at landskapet rundt ikke er det mest spennende, her får du en bedre opplevelse på Holtsmark, Kongsvinger og Bogstad for å nevne noen. At det er forholdsvis åpent mellom hullene er smak og behag, men dette er ikke en typisk "frem-og-tilbake" parkbane akkurat. Hullene ligger såpass separat at man får en god opplevelse av layout på hvert hull, og jeg liker åpne og litt "links-aktig" forhold. Litt farget av landskapet rundt, så vil jeg si at det nok er mer spektakulær layout på Kongsvinger og enkelte hull på Holtsmark. Bjaavann har også god layout. Fairways er bedre på Bogstad, men det er bra på Mikla nå selv om det var litt tregt på 1,9 og 18 før sommeren. Greenene vil jeg si er like gode på Mikla og Bogstad, men det er nok litt hardere på Mikla vanligvis. Bunkerene på Mikla pusses opp etter tur, det er ny sand i flere nå.

Synes alle klubber burde slutte med "Norges beste bane" e.l. Det er subjektivt selvsagt, og hvis man elsker trange og korte skogsbaner så vil jo selvsagt ikke Mikla være en favoritt. Jeg liker jo flere ulike baner, og max greenfee nivå er nok satt vel så mye for å reservere prime-time for medlemmene.

Litt usikker på hva "rusk på greenene" du fant, men tidlig på våren som erstattet en gresset på noen områder på 13, 14 og 18. Det er så og si usynlig nå, men mulig du kunne se noen spor etter det.

Sent from my iPhone using Tapatalk
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0

liverglimt likes this post.
Golffreak
Guru
Guru

Liked in: 177 posts
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Postby eivaan » 15 Aug 2016, 21:10

Golffreak wrote:Nå er jeg Mikla-medlem, men skal forsøke å være litt objektiv ift noen andre baner..:). Jeg er enig i at landskapet rundt ikke er det mest spennende, her får du en bedre opplevelse på Holtsmark, Kongsvinger og Bogstad for å nevne noen. At det er forholdsvis åpent mellom hullene er smak og behag, men dette er ikke en typisk "frem-og-tilbake" parkbane akkurat. Hullene ligger såpass separat at man får en god opplevelse av layout på hvert hull, og jeg liker åpne og litt "links-aktig" forhold. Litt farget av landskapet rundt, så vil jeg si at det nok er mer spektakulær layout på Kongsvinger og enkelte hull på Holtsmark. Bjaavann har også god layout. Fairways er bedre på Bogstad, men det er bra på Mikla nå selv om det var litt tregt på 1,9 og 18 før sommeren. Greenene vil jeg si er like gode på Mikla og Bogstad, men det er nok litt hardere på Mikla vanligvis. Bunkerene på Mikla pusses opp etter tur, det er ny sand i flere nå.

Synes alle klubber burde slutte med "Norges beste bane" e.l. Det er subjektivt selvsagt, og hvis man elsker trange og korte skogsbaner så vil jo selvsagt ikke Mikla være en favoritt. Jeg liker jo flere ulike baner, og max greenfee nivå er nok satt vel så mye for å reservere prime-time for medlemmene.

Litt usikker på hva "rusk på greenene" du fant, men tidlig på våren som erstattet en gresset på noen områder på 13, 14 og 18. Det er så og si usynlig nå, men mulig du kunne se noen spor etter det.

Last edited by eivaan on 15 Aug 2016, 21:12, edited 2 times in total.
Mizuno MP-59 5-PW
Mizuno MP-H4 4 iron
Mizuno MP-T4 52´56´60´
eivaan
Legende
Legende

Postby eivaan » 15 Aug 2016, 21:11

eivaan wrote:
Golffreak wrote:Nå er jeg Mikla-medlem, men skal forsøke å være litt objektiv ift noen andre baner..:). Jeg er enig i at landskapet rundt ikke er det mest spennende, her får du en bedre opplevelse på Holtsmark, Kongsvinger og Bogstad for å nevne noen. At det er forholdsvis åpent mellom hullene er smak og behag, men dette er ikke en typisk "frem-og-tilbake" parkbane akkurat. Hullene ligger såpass separat at man får en god opplevelse av layout på hvert hull, og jeg liker åpne og litt "links-aktig" forhold. Litt farget av landskapet rundt, så vil jeg si at det nok er mer spektakulær layout på Kongsvinger og enkelte hull på Holtsmark. Bjaavann har også god layout. Fairways er bedre på Bogstad, men det er bra på Mikla nå selv om det var litt tregt på 1,9 og 18 før sommeren. Greenene vil jeg si er like gode på Mikla og Bogstad, men det er nok litt hardere på Mikla vanligvis. Bunkerene på Mikla pusses opp etter tur, det er ny sand i flere nå.

Hadde vel kanskje litt for store forventninger, for all del banen er kjempebra!! Men heilt top notch var den ikke, veldig bra service og 2 personer 36 hull med bil for 1600,- var jo en knallgod deal :)

Mizuno MP-59 5-PW
Mizuno MP-H4 4 iron
Mizuno MP-T4 52´56´60´
eivaan
Legende
Legende