Miklagard Golf

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Miklagard Golf

Post by sirandrew214 »

Hei.
Til info så er det ingen hcp begrensninger i juli. Tror det er 28 ellers i sesongen.
Mvh
mully
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 162
Joined: 28 Apr 2011, 13:25
Hcp: 4.6
Hjemmeklubb: Haga

Re: Miklagard Golf

Post by mully »

Spilte her for første gang i dag. det var en opplevelse! Fantastiske forhold, og de beste greene jeg har spilt i Norge i år. Blir nedtur å komme tilbake til Haga etter dette, så bare benytte seg av Juli tilbudet!
At folk kaller det "for en kjedelig bane på et jorde," det er jeg ihvertfall ikke enig.
TaylorMade
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Miklagard Golf

Post by sumo »

mully wrote:
At folk kaller det "for en kjedelig bane på et jorde," det er jeg ihvertfall ikke enig.
det er vel strengt tatt ingen som ha påstått/sagt dette heller.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
mully
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 162
Joined: 28 Apr 2011, 13:25
Hcp: 4.6
Hjemmeklubb: Haga

Re: Miklagard Golf

Post by mully »

sumo wrote:
mully wrote:
At folk kaller det "for en kjedelig bane på et jorde," det er jeg ihvertfall ikke enig.
det er vel strengt tatt ingen som ha påstått/sagt dette heller.
jeg har lest/hørt andre steder at folk sier dette om Miklagard
TaylorMade
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Miklagard Golf

Post by Golffreak »

Noen synes omgivelsene er kjedelig og at banen ikke er så spennende fordi den går litt frem og tilbake på et delvis åpent område. Personlig synes jeg det er litt trist at den ligger mellom to motorveier, men banen er på ingen måte kjedelig. Det er en skikkelig mesterskapsbane som nå har utrolige forhold!
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Miklagard Golf

Post by Smilende Sam »

Det er vått på Mikla som på alle andre baner i området, men fytti f... For noen greener!! Helt utrolig digg å putte under sånne forhold.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Miklagard Golf

Post by stianm »

Hvor vått er det på Miklagard idag ? Plasker man i vann på fairwayene eller? Frista til å ta en tur oppover nå som Losby er stengt idag, igjen..
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Miklagard Golf

Post by GunnarBull »

I går var det stort sett problemfritt, utenom litt vel mye tilfeldig vann på to-tre hull. Regnet godt i natt da, så det er nok våtere i dag. Men banen er åpen. Nydelige og over-raske-nde greener :-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
oddbjarne
Rookie
Rookie
Posts: 33
Joined: 30 Jun 2011, 15:40
Hcp: 14,3
Hjemmeklubb: Bærum GK
Location: Sandvika, Akershus

Re: Miklagard Golf

Post by oddbjarne »

Noen som kan si hvor godt banen har tørket opp etter de siste dagers sol/regndager? Greenene er vel utmerket som vanlig.
Håper de også setter opp banen vanskelig imorgen til finalen i P4Golfen :)
TaylorMade R9 420
TaylorMade Burner Superfast 2.0 #3 Wood og #3 Hybrid
TaylorMade Burner #4 - Pw
Cleveland 588 50.08 og 56.14
Nike Method Core 3i
Leben
Rookie
Rookie
Posts: 48
Joined: 29 May 2011, 16:42
Hcp: 8'ish
Hjemmeklubb: Evje Golfpark -Moss

Re: Miklagard Golf

Post by Leben »

oddbjarne wrote:Noen som kan si hvor godt banen har tørket opp etter de siste dagers sol/regndager? Greenene er vel utmerket som vanlig.
Håper de også setter opp banen vanskelig imorgen til finalen i P4Golfen :)
Gikk den i går så kan vel si litt. Greener er som du antar i superb stand. Dessverre dresset de greener til i morgen så var tynt sandlag på alle hullene. Treningsgreen var ikke det og det rullet godt! Vi som skal spille i morgen kan vente oss fantastiske greener. Når det kommer til FW så er den blaut, hverken mer eller mindre. Vil tro at det de aller fleste steder er nok til å kalle det tilfeldig vann, ikke overvann men bløtt. En del av bunkerene er nå GUR og jeg vil tro at det også gjelder i morgen.

Om du også spilte Holstmark forrige lørdag så var den mye tørrere. Dog håper jeg 2 dager til med opphold kan gjøre sitt til at det tørker enda mer opp..
Titleist 910 D2
910 13,5 FD
910 19 F
910 19 FH
Mizuno MP-650, Fujikura 17'
Mizuno MP FLI-HI 2'er jern/hybrid
Mizuno MP-59 4-P
Mizuno R12 52 og 58
Nike Drone belly
SC Studio Select2 (reserve)
Nike consept, limited masters edition (pynt på kontoret :-D)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Miklagard Golf

Post by kevin »

har ennå ikke fått spilt Mikla i år, egentlig helt uhørt for en som digger slike greener :)
Leben
Rookie
Rookie
Posts: 48
Joined: 29 May 2011, 16:42
Hcp: 8'ish
Hjemmeklubb: Evje Golfpark -Moss

Re: Miklagard Golf

Post by Leben »

kevin wrote:har ennå ikke fått spilt Mikla i år, egentlig helt uhørt for en som digger slike greener :)
11-11,5 på stimpen under finalen av P4 Golfen i går. Skjønte at det var veldig mange som slet big-time. Men nå er nok greenen best i Norge og høy internasjonal klasse. Bare så synd resten av banen mer eller mindre er tilfeldig vann. Men er ikke mange baner på østlandet som ikke har det p.t.
Titleist 910 D2
910 13,5 FD
910 19 F
910 19 FH
Mizuno MP-650, Fujikura 17'
Mizuno MP FLI-HI 2'er jern/hybrid
Mizuno MP-59 4-P
Mizuno R12 52 og 58
Nike Drone belly
SC Studio Select2 (reserve)
Nike consept, limited masters edition (pynt på kontoret :-D)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Miklagard Golf

Post by kevin »

Fikk gleden av å spille Miklagard i går. Banen er jo offisielt stengt men holder åpent denne helgen, så i dag er siste dagen.

Fairwayene var "tørrere" enn jeg hadde trodd, selv om det var bløtt endel steder. Fine å spille fra. Greenene var bra, men ikke så raske som de pleier å være. Kanskje ikke så rart så sent i sesongen. Endel sår etter gamle nedslagsmerker også. Men alt i alt, gode putteflater.

Skal bli spennende å se hva de kan få til med alt dreneringsarbeidet i høst og vinter. Slik jeg har forstått det skal de bedre dreneringen på alle fairwayene, det er ganske tidkrevende. Og så skal de bygge om green 14. Det tror jeg er smart, den virker å ha endret seg en god del. En slags setningsskade kanskje man kan kalle det, har blitt litt vel mye ondulert. Ihvertfall sammenlignet med de andre greenene.

Gleder meg til å spille den igjen til neste år :)
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Miklagard Golf

Post by sirandrew214 »

Ny info fra Miklagard:


Informasjon vedrørende baneåpning

Banan ser fortfarande helt ok ut.
Vi håller på att återställer de jobb som gjorts under vintern..
På hull 18 har vi nu byggt en ny väg som går på höger sida om green upp till klubbhuset.
För att på ett bättre sätt kunna dränera hull artons greenområde har vi flyttat bunkern på höger sida green till 2 stycken nya framför green.
Bakom hull 14 har vi nu ändrat på hur vattnet skall transpoteras undan och lagt till 2 stycken nya CB s.
Även det området har nu återställts med färdigt gräs.
Hull åttas vänster sida har det gjorts lika dana jobb på.

På grund av vädermeldingen kommer vi nu att flytta öppnings datumet till den 21 april. Vi riskerar inte banan så här tidigt på året.

M v h Banpersonalen
---------------------------------------------------------
Dessverre, men slik er det når værgudene vil være litt sære, og gi +21 i mars, og +3-4 i April...
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Miklagard Golf

Post by sirandrew214 »

Og det blir jo ikke akkurat varmere og varmere, så åpning er utsatt til neste helg, 28. april.
Forhåpentligvis blir det noe av. Da er jeg uansett borte og spiller på Vestlandet, hvor det foreløpig er meldt Frisk Bris. Det kan jo bli morsomt!! :D
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Miklagard Golf

Post by Kaffekannen »

sirandrew214 wrote:Og det blir jo ikke akkurat varmere og varmere, så åpning er utsatt til neste helg, 28. april.
Forhåpentligvis blir det noe av. Da er jeg uansett borte og spiller på Vestlandet, hvor det foreløpig er meldt Frisk Bris. Det kan jo bli morsomt!! :D
Skal du til Bergen?
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Miklagard Golf

Post by sirandrew214 »

Blir en tur til Stavanger neste helg.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Miklagard Golf

Post by sirandrew214 »

Endelig! Åpning for dugnadsgjengen på lørdag, resten av medlemmer på søndag. Allmuen fra tirsdag 1. Mai. :)
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Miklagard Golf

Post by GunnarBull »

Da var årets første runde på Miklagard unnagjort, og det virker som at greenene blir minst like gode i år som i fjor! Foreløpig er de nydresset og forholdsvis trege, men de ser perfekte ut og absolutt spillbare. Litt selvskryt: Hadde bare 13 putter på frontnine :-)

For øvrig er det fortsatt mange gråe områder på fairwayene, også en del våte, men med tanke på nedbøren de siste dagene er det kanskje naturlig. Teeboksene er stort sett greie også.

To nye "roadbunkere" foran greenen på 18 funker veldig bra. Fortsatt litt rotete visuelt med nylagt gress men tror det blir bra.

Tror dette blir en kanonsesong!
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Miklagard Golf

Post by sirandrew214 »

Tilbake fra en runde på Mikla. Litt usikker på tilstand på banen før runden men det gikk fort over! Greenene er supre og fairways på god vei! Noen få unntak på fairway, men de kommer med litt sol og varme.
Rundens høydepunkt kom på hull 14 hvor alle 4 gjorde birdie! Det tror jeg ikke jeg har opplevd før. Ellers steady av Stian Lund, -5, med en unødvendig bogey på 16. Selv er jeg godt fornøyd med +2, med dobbel på 9.. :)
Tee-steder er litt grå og trenger noe teed(!) men de blir også bra! Gleder meg til ny runde i morgen.
Post Reply