Miklagard Golf

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Feathers
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 27 Jun 2011, 10:11
Hcp: 5

Re: Miklagard Golf

Post by Feathers »

... og hvis du skal ta restaurant sammenligningen, så vil jeg heller si at det var som om noen gjester klager på mykheten på do-papiret til han som står med oversikt over bord-reserveringene (dette har sikkert et navn som de bevandrede kan), når det står folk i kø og venter på å bli gitt bord.
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Miklagard Golf

Post by sumo »

jeg har vel aldri heller påstått at han svarte surt, men fikk bare inntrykket av at han ble litt sur/irritert fordi vi tok opp dette med roughen. det er ikke så vanskelig og oppfatte en annen persons energi/utstråling, enten det er positivt eller negativt. alle kan lese kroppsspråk.
må da være lov og kunne si ifra. han er tross alt på jobb for og vedlikeholde kundene sine, og da må han kunne takle en enkel henvendelse uten at det skal påvirke hans humør så mye som det gjorde den dagen. men for all del feathers, alle må få lov til og mene det de vil. ingen sure miner her ihvertfall.

@barcentrale: hyggelig at du forstår min situasjon litt som jeg gjør. godt og høre at ikke alle er imot meg :)
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
barcentrale
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 156
Joined: 02 Jan 2009, 15:52
Hcp: 6.1
Hjemmeklubb: Oslo GK
Location: Oslo

Re: Miklagard Golf

Post by barcentrale »

Jeg er med deg jeg sumo :) Poenget er at når en bane som Miklagard (hvis det Bull sier er korrekt - jeg har aldri merket noe negativt med roughen forresten), er i en situasjon hvor det vil komme henvendelser fra greenfee-spillere på roughen, så hadde det vært en ide av de som jobber der å ha et svar som sympatiserer med klageren. Hadde han svart akkurat det GB skriver, så tipper jeg det hadde vært svar godt nok for sumo - samt at det hadde tatt ett minutt å håndtere. Istedefor velger han en type uforstående tilnærming som kanskje kan vekke ytterligere reaksjon fra kunden, en 900 kroner fattigere mann som har gått i tre timer med ræva golf og irritert seg (selv om jeg tipper sumo spilte veldig bra og var (er) en solstråle :))..
"Golf and sex are the only things you can enjoy without being good at them." - Jimmy DeMaret
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Miklagard Golf

Post by GunnarBull »

Jeg er verken med eller mot deg jeg, sumo. Jeg var ikke der, og har sånn sett ingen forutsetning til å uttale meg i det hele tatt.

Jeg kan likevel driste meg til å tippe at dette var en klassisk situasjon hvor dere hadde gode intensjoner (ville si fra om noe dere mente var viktig), mens mannen i proshoppen også ønsket å gjøre alle til lags, hvilket ble for vanskelig i en stresset situasjon.

At proshopmannen burde smile og være glad uansett, som barcentrale forfekter, låter jo bra i teorien. Men i praksis er vi vel mennesker alle sammen. Og sånn går no dagan
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
Feathers
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 27 Jun 2011, 10:11
Hcp: 5

Re: Miklagard Golf

Post by Feathers »

@Barce: Fortell meg hvordan han reagerte da barce, ettersom du vet at han reagerte annerledes enn han burde.

Det er helt tilfeldig at jeg så denne tråden, men innlegget fra sumo minnet meg på en situasjon jeg reagerte på, og det var ikke pga han i proshoppen for å si det sånn. Når det da viser seg at det faktisk var samme historie, så synes jeg det er litt festlig hvordan sumo opplevde det hele, og hvordan jeg opplevde det hele. Kontraster der altså.

For ordens skyld så var det ingen dårlig stemning eller vonde ord eller noe som ble utvekslet, og det var helt sikkert velment tilbakemelding, men jeg kan ikke fatte at når han refererer historien gidder å nevne energien og utstrålingen til han som står i shoppen, fordi det har han virkelig ikke fortjent noen kritikk for. Det kan nesten virke som om vi har med noen å gjøre som tror at verden roterer om sitt eget vesen her. Det var de "energiene og utstrålingene" jeg plukket opp der og da. Men det er jo også en subjektiv oppfatning.
User avatar
barcentrale
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 156
Joined: 02 Jan 2009, 15:52
Hcp: 6.1
Hjemmeklubb: Oslo GK
Location: Oslo

Re: Miklagard Golf

Post by barcentrale »

@Feathers: Ha'kke peiling! Men det er åpenbart at sumo oppfattet det negativt, og det er det som teller - ikke hva som faktisk er realitetene.. Møter du på en klager som har et verdensbilde som roterer rundt sitt egent legeme, så tar du lua i handa og hiver deg inn i gravitasjonskraften i fullt firsprang. Det er prisen du må betale for å jobbe på et esklusivt sted.. Alternativet er Narvesen eller Kiwi..
"Golf and sex are the only things you can enjoy without being good at them." - Jimmy DeMaret
Feathers
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 27 Jun 2011, 10:11
Hcp: 5

Re: Miklagard Golf

Post by Feathers »

@barce: hva om man gjør jobben sin og noen fortsatt oppfatter det som negativt, har man da gjort jobben feil? Hvor langt skal man gå for å please noen på bekostning av andre? Jeg var også kunde og da har jeg i så fall helt rett i at det ble brukt behørig med tid på å notere rough-klagen, og det ville vært dårlig kundebehandling av oss andre kundene om det skulle blitt viet ytterligere oppmerksomhet. Derfor tror jeg at hvis man ser på hele kundemassen i sum, og ikke bare en enkelt-person så ble klagen håndtert prisverdig og uklanderlig. Jeg ønsker bare å bringe litt balanse i omtalen om den dyktige mannen i proshopen.
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Miklagard Golf

Post by GunnarBull »

Men - topic er banetilstander, og da MÅ jeg bare si at greenene endelig har blitt slik vi ønsker de skal være, nemlig en OPPLEVELSE!

Haha, tror de var dobbelt så raske som på søndag! Fantastisk å kjenne at man kan stole helt på linja. Du merker med en gang du har slått putten om den blir bra eller ei. Flott opplevelse, og endelig en skikkelig sommerdag i tillegg :-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Miklagard Golf

Post by kevin »

De blir vel bedre og bedre fram mot Norgescup i helga også :) tror jeg må komme og spille der snart
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Miklagard Golf

Post by GunnarBull »

Gi meg et vink når det passer da, Kevin. Blir meg jeg hvis jeg kan!
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Miklagard Golf

Post by sirandrew214 »

:-( og min norges cup deltakelse på mikla røyk i går pga en dum blindtarm med påfølgende komplikasjoner...
Lykke til alle som skal spille!
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Miklagard Golf

Post by GunnarBull »

Jævla møkkatarm!!! Arggggh!
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Miklagard Golf

Post by veggiss »

sirandrew214 wrote::-( og min norges cup deltakelse på mikla røyk i går pga en dum blindtarm med påfølgende komplikasjoner...
Lykke til alle som skal spille!
god bedring tjukk!
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Masif
Rookie
Rookie
Posts: 17
Joined: 11 Apr 2011, 08:37
Hcp: 8,5
Hjemmeklubb: Hakadal GK

Re: Miklagard Golf

Post by Masif »

Nå er vel Mikla kjent for å være en "tøff" bane med vanskelig rough. :) Jeg spilte der på søndag og rough'n var ikke ille i mine øyne. I fjor var den desto mye værre.
Ble overrasket over hvor bra den banen er pr.d.d. Og bedre vil den bli. Eneste jeg ikke ble klok på, var greenene. Følte det rulla bedre på det ene hullet enn det gjorde på neste etc. Men jeg hadde en tragisk dag med putteren den dagen så jeg skal ikke klage på noe som helst angående banen. :P Kommer garantert tilbake. :D
User avatar
Tron
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 09 Aug 2009, 13:01
Hcp: 7.8
Hjemmeklubb: Salten GK, Bodø
Location: Bodø
Contact:

Re: Miklagard Golf

Post by Tron »

Et lite spørsmål om Miklagard, som jeg tenkte å få spilt en av de neste dagene:
Er det noe handicap krav på banen, evt ikke nå i juli? Vi er en treerball som tenkte å gå der, men den ene er en høyhandicapper. Må vi evt. satse på en annen bane?
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Miklagard Golf

Post by GunnarBull »

Hei Tron, jeg kan ikke finne noe sånt krav under "gjestespill" på hjemmesiden vår, så det kan du nok ta helt med ro.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
Tron
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 09 Aug 2009, 13:01
Hcp: 7.8
Hjemmeklubb: Salten GK, Bodø
Location: Bodø
Contact:

Re: Miklagard Golf

Post by Tron »

Fant ikke noe om det selv heller, men mener jeg har lest noe om det tidligere et år. Regner med det skal gå greit da :-)
User avatar
Tron
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 09 Aug 2009, 13:01
Hcp: 7.8
Hjemmeklubb: Salten GK, Bodø
Location: Bodø
Contact:

Re: Miklagard Golf

Post by Tron »

Ser nå at under Booking på hjemmesiden, så står det at Kravet for greenfeegjester herrer er 28: http://miklagardgolf.com/banen/booking.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Mener kompisen har 27, så vi bikker innenfor. :-)
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Miklagard Golf

Post by Smilende Sam »

Sønnen min spilte banen tidligere i år med over 30 i hcp.....ikke sikkert de praktiserer dette hardt
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Miklagard Golf

Post by GunnarBull »

Ring og spør. 6394 3100. Tror det der er en gammel greie som ikke praktiseres lenger.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
Post Reply