Stjørdal Golfklubb

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
heikkih
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 319
Joined: 22 Jun 2009, 10:15
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Losby Golfklubb
Location: Oslo

Stjørdal Golfklubb

Post by heikkih »

Stjørdal åpnet for 2011 i dag og jeg og en kompis gikk ut på første runden der ute kl 1730 i dag. Var nydelig sol og avsluttet kl 2100 med solnedgangen på siste green (gamle hull 9)

De har snudd banen i år. Var visstnok stemt over dette på årsmøtet, så nå var det vafler og registrering i startboden ved rangen og første utslag på det som har vært hull 10 de siste årene.

Var matte-utslag på de samme hullene som har hatt litt dårlig soltilgang de siste årene: hull 11 og 15 (gamle 2 og 6). Stort sett var det greie forhold til å være så tidlig, men var nok litt for tidlig for noen av greenene. Håper at de tåler denne første tiden bra og at man ikke får svi for det senere i sesongen.

Scoren var ok og greit å havne i buffersonen med et spill man slett ikke er fornøyd med.
Image
Image
Image
Titleist 910D2 10.5° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913F 17° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913H 21° Aldila RIP Phenom 65HYB
Titleist AP1 710 5-PW Nippon NS Pro 105T R
Titleist Vokey SM5 50°, 54°, 58°, KBS Hi-Rev
Scotty Cameron Big Sur S Long
heikkih
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 319
Joined: 22 Jun 2009, 10:15
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Losby Golfklubb
Location: Oslo

Re: Stjørdal Golfklubb

Post by heikkih »

Gikk nye 18 på Stjørdal og må si den hadde kommet seg ganske bra bare på noen dager. Noen problem-greener er det fortsatt, men tror den kan bli ganske bra hvis finværet holder seg i mai. 20 poeng ut (med en stryk) og 10 inn (4 stryk) var symptomatisk på stabiliteten for tiden.
Titleist 910D2 10.5° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913F 17° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913H 21° Aldila RIP Phenom 65HYB
Titleist AP1 710 5-PW Nippon NS Pro 105T R
Titleist Vokey SM5 50°, 54°, 58°, KBS Hi-Rev
Scotty Cameron Big Sur S Long
Goggskolt
Forumvant
Forumvant
Posts: 52
Joined: 04 Jan 2011, 12:00
Hcp: 19,2
Hjemmeklubb: Salten GK
Location: Trondheim

Re: Stjørdal Golfklubb

Post by Goggskolt »

Spilte Stjørdal forleden dag. Ble veldig skuffet over kvaliteten på greenene. I fjor var de bra, i år er de..vel, la oss bare si at de har et godt stykke igjen før de er på nivå med Sommersætra og Byneset.
Driver: Acer XK Ti Driver 12° (UST V2, reg)
Woods: Acer XK Fairway Wood 15° og 19° (Apollo FW Shadow Graphite, reg)
Jern: Acer XK Pro Irons 3-PW (Apollo Hump, reg)
Wedge: Acer XC Wedge 52°, 56°, og 60° (Apollo Hump, reg)
Putter: Acer MC1
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Stjørdal Golfklubb

Post by spiderboy »

Hmm, skal spille der snart.
Spilte en runde i starten av sesongen, da var vel greenene egentlig helt krise. Men er det spillbart nå da? Eller hopper og spretter det fortsatt på greenene?
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
Goggskolt
Forumvant
Forumvant
Posts: 52
Joined: 04 Jan 2011, 12:00
Hcp: 19,2
Hjemmeklubb: Salten GK
Location: Trondheim

Re: Stjørdal Golfklubb

Post by Goggskolt »

Det er spillbart, men forvent ikke et stuegulv. Putten kan fremdeles hoppe og sprette en del. Ballplassering på green kan fort gjøre en 2-putt til en 1-putt, selv fra kort hold. Jeg kommer neppe til å dra tilbake dit før tidligst uti sommere en gang.
Driver: Acer XK Ti Driver 12° (UST V2, reg)
Woods: Acer XK Fairway Wood 15° og 19° (Apollo FW Shadow Graphite, reg)
Jern: Acer XK Pro Irons 3-PW (Apollo Hump, reg)
Wedge: Acer XC Wedge 52°, 56°, og 60° (Apollo Hump, reg)
Putter: Acer MC1
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Stjørdal Golfklubb

Post by spiderboy »

Ok, grei tilbakemelding. Da er det kanskje like greit å vente litt.
Hørte noen rykter om sykemeldt greenkeeper og forsøk på sparing fra klubbens side. Så det er vel ikke sikkert det blir spesielt bra i år...
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Stjørdal Golfklubb

Post by spiderboy »

Liten oppdatering fra Stjørdal. Det er bare å løpe til Hell for å spille golf. I år er alt veldig bra. Fine greener og flotte fairways. Det er ny greenkeeper på plass, som åpenbart kan sine saker. En del irriterende småting er allerede fikset (masta midt i fairway på hull 2 er borte f.eks.), og klippehøyden er senket med ca en cm fra i fjor (og ja, da snakker jeg om greenene). Lynraske, og med et par unntak, veldig fine greener i år. Puttegreenen er elendig, og heldigvis ikke representativ for resten av anlegget. Så ikke bli skremt av den :)
Tee-steder er litt slitne noen steder, men det er visstnok en plan for å fikse flere av dem. Vi får håpe på mange greenfee-gjester og sunn økonomi i klubben i år.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Stjørdal Golfklubb

Post by spiderboy »

Da er Stjørdal åpnet igjen, jeg spilte første runden der i dag. Helt ok forhold, svensk greenkeeper, så han er selvsagt flink til å få fart på greenene - selv om de er både grå og brune og mangler gress. Helt greie forhold, vinteren har vært hard enkelte steder, men alt i alt var det overraskende bra forhold. Matteutslag på noen av de problematiske teestedene. Men det er for så vidt greit. Mye mye bedre greener enn Byneset akkurat nå.
Dessverre har Stjørdal kuttet ut greenfeesamarbeidet med Trondheim golfklubb. Så dette er nok en av de få selskapsrundene jeg kommer til å spille der i år. Blir nok noen elitematcher med redusert greenfee, men 450,- er litt i meste laget til at det blir så mange runder utenom. Synd, håper de skjønner at de taper penger i år og innfører samarbeidet igjen neste år.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
Tron
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 09 Aug 2009, 13:01
Hcp: 7.8
Hjemmeklubb: Salten GK, Bodø
Location: Bodø
Contact:

Re: Stjørdal Golfklubb

Post by Tron »

Hvordan er banen på Stjørdal? Er den verdt å få med seg? Grunnen til jeg spør, er at jeg skal nedover til Stjørdal mandag til fredag i neste uke, og vurderer om jeg skal ta med meg golfbagen. Regner med jeg fåe en leding ettermiddag eller to, så det kunne jo vært greit med en bane til på lista :-) Har blitt Byneset når jeg er i Trondheim med golfbagen tidligere.
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Stjørdal Golfklubb

Post by spiderboy »

Fortsatt ikke noe gress på greenene, og nå vil de ha dem til å gro. Så det er rett og slett ikke veldig bra på Stjørdal akkurat nå. Greenkeeperen der er flink til å tromle og få fart, men det er ikke noe man vil om det skal vokse noe der....
Tviler på at det blir bra før vi snakker august eller noe sånt. Jeg ville styrt unna.
Byneset er superbra i år :) Der sa det bare pang og så kom greenene som ei kule etter en litt miserabel mai-åpning.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
Tron
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 09 Aug 2009, 13:01
Hcp: 7.8
Hjemmeklubb: Salten GK, Bodø
Location: Bodø
Contact:

Re: Stjørdal Golfklubb

Post by Tron »

Hmm... Nå ble jeg i tvil gitt! Var egentlig på vei ut i garasjen for å trø golfutstyret inn i reisebagen. :-)
Kanskje jeg skal droppe golfen i Trøndelag denne gangen.

Byneset trives jeg godt på, men føler det nesten blir litt for langt å stikke dit å spille på kvelden, i og med at jeg blir uten bil der nede. Er opptatt om dagene frem til rundt 16.00, så Stjørdal er egentlig det eneste reelle alternativet.
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Stjørdal Golfklubb

Post by spiderboy »

Når skal du nedover? Det er en litt travel uke dette, mye familiegreier, ellers skulle jeg nok ha klart en runde på Stjørdal sammen med deg. Men sånn strengt tatt er det styr unna akkurat nå. Det er virkelig ikke noe særlig til forhold som det er nå. De kjører med redusert greenfee om du likevel skulle få spillelyst. Og Stjørdal er en artig og fin bane, når den er i stand.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
Tron
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 09 Aug 2009, 13:01
Hcp: 7.8
Hjemmeklubb: Salten GK, Bodø
Location: Bodø
Contact:

Re: Stjørdal Golfklubb

Post by Tron »

Jeg var der nede hele denne uken, men er kommet hjem nå i dag. Droppet golfen denne gangen. Får teste Stjørdal ved en senere anledning. Er det kjipe forhold, så fortjener kanskje banen heller et jomfrubesøk når forholdene er noe bedre :-)
Post Reply