Drøbak GK

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
goffy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 174
Joined: 28 Apr 2011, 13:37

Drøbak GK

Post by goffy »

Spilte i Drøbak i går og banen er i fin fin stand.
Selv om dette er en kort bane er den utfordrende lagt opp med strategisk plasserte hindringer.
Greenene var overraskende raske og i bra stand.
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Drøbak GK

Post by sumo »

gikk drøbak idag med innslag av 3 sesonger på en og samme runde :lol: . ekstremt.

forholdene var generellt bra. teesteder ok. fairways ok. ballplassering der det trengtes. litt flekkete.
greenene var gode. veldig gode faktisk. perfekt hastighet, men ikke stein harde.

32 poeng er jeg greit fornøyd med idag. men neste gang jeg går her så skal det bli 36 poeng eller mer. her er det så store muligheter for og kunne skrive seg ned, men man får ikke all verden med tildelte. er tross alt bare to par 5 hull på hele banen.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Drøbak GK

Post by Smilende Sam »

Spilte Drøbak i forrige uke og syntes banen var i relativt god shape, noen fairwayer var ikke helt på G, men greenene var overraskende bra.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
Seve
Rookie
Rookie
Posts: 46
Joined: 29 Apr 2011, 12:16
Hcp: 9
Hjemmeklubb: Byneset

Re: Drøbak GK

Post by Seve »

Er det et fornuftig valg å spille Drøbak til helga, om man er på Østlandet? Har aldri spilt banen, og den burde vel være i grei stand denne uka?
goffy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 174
Joined: 28 Apr 2011, 13:37

Re: Drøbak GK

Post by goffy »

Dersom du får booket tid kan jeg anbefale DGK til helgen.
Banen er i bra stand, greenene er raske og FW har vokst bra nå den siste tiden.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Drøbak GK

Post by kevin »

Var og titta på Nordea Tour der i dag og banen er i meget bra stand. Greenene er raske og fine. Den burde absolutt spilles nå
Seve
Rookie
Rookie
Posts: 46
Joined: 29 Apr 2011, 12:16
Hcp: 9
Hjemmeklubb: Byneset

Re: Drøbak GK

Post by Seve »

Høres bra ut. Da blir det en runde på lørdag.
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 461
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Drøbak GK

Post by norrbaggen »

Fick spela denna banan häromdagen. Det har tagit många år innan jag äntligen fick tummen ur och besöka den i Norge världsberömda Dröbak banan. Banan med den goda ekonomin och där alla kan sänka sig. Jag hade inga större förväntningar men blev ändå besviken. Korta hål inträngda på minimal yta. Banan i ok skick absolut inte mer. Nät överallt. Bilar och oljud. Finns det någon lättare bana i Norge? Jag fattar inte hur denna kan vara så populär. Men nu har jag spelat den, aldrig mer.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Drøbak GK

Post by Smilende Sam »

Drøbak er populær fordi den er upretensiøs, i god stand, kan spilles av hele familien og av alle hcp grupper. Ujålete nabolagsbane, uten ambisjoner a la Mikla, Haga, Evje eller Losby...., men med en økonomi og et medlemstall som kan få Kongsvinger til å gråte.

At nettene er plagsomme har aldri slått meg. På front er det nett "i spill" på ett hull (9), med mindre man sikter på veien på hull 2 eller slår 3 meter i 90 graders vinkel på hull 8. På back nine er nettet litt plagsomt på hull 14, men for spillere med hcp under 40 er vel ingen andre nett i spill. Biler og ulyd? Det er en nabolagsbane og ikke Tyrifjorden...... Har aldri tenkt over bilene, men skal jeg ha skogens ro så drar jeg til Kongsbinger, ikke Drøbak uansett. Man må bedømme banen ut fra hva den er - intet mer. Drøbak er ikke Barsebäck, men det vet man før man drar dit. Drøbak er ikke Miklagard, så derfor drar jeg til Drøbak med helt andre tanker.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Drøbak GK

Post by Grønne greener »

Enig med Sam her.
Jeg har spilt banen èn gang. Det var i fjor.
Joda, banen var kort og alt det der. Men FOR et deilig miljø jeg kom inn i når jeg besøkte klubben og banen.
Menneskene som holder til i denne klubben var fantastiske og jeg ønsker meg mer enn gjerne tilbake til denne banen.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Drøbak GK

Post by Yorkie »

For en lav hcp'er blir nok Drøbak litt vel enkel Norrbaggen, ser den, men den er som SS sier uprentensiøs, generellt i god stand og trivelig, ganske enkelt.

For spillere med høyere hcp er endel av hullene så korte at man kommer seg greit inn på gir og putter for par, og det er selvsagt morro. Jeg liker meg på Drøbak må innrømme det, flott bane for en avslappa runde med kompisene innimellom. Sikkert greit også om man vil skrive seg ned fort, men er vel ikke sikker på om det er noe lurt :mrgreen:

Måtte faktisk tenke meg om vedr. nettene, legger vel ikke merke til de lenger :) Men de har sin misjon, klarte en gang for mange år siden å slice inn på Rimi (eller er det Rema) over veien på hull 2 ;)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Drøbak GK

Post by Smilende Sam »

Yorkie wrote:Måtte faktisk tenke meg om vedr. nettene, legger vel ikke merke til de lenger :) Men de har sin misjon, klarte en gang for mange år siden å slice inn på Rimi (eller er det Rema) over veien på hull 2 ;)
Hvis du slicet (!) over veien på hull 2 på Drøbak og traff Rimi/Rema så er du jaggu en long hitter. Jeg tipper du mente hull 3?
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Drøbak GK

Post by Yorkie »

Kremt, eh, vel :oops: er litt dårlig til å telle, mente selvsagt på hull 3 :D Jeg så døra gå opp uten at det var noen som gikk ut eller inn, så jeg er sikker på at ballen trilla pent og forsiktig inn på RemaRimi 8-)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Drøbak GK

Post by Grønne greener »

Stilig :!:
Kult hvis det var med vilje :lol: :lol: :lol:
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Drøbak GK

Post by Golffreak »

Vedr. Drøbak så kan jeg være enig i at lay-out ikke er det mest spektakulære, lengden er relativt kort og at det ikke er en mesterskapsbane i utgangspunktet. Jeg synes det er deilig å spille banen et par ganger i året, når jeg har vært mye på lengre/vanskeligere baner og trenger å gå en runde hvor jeg kan slå med mellomjern og wedger for å troen på dette spillet igjen.. Den er lett å gå, har ofte ganske bra forhold og har en hyggelig atmosfære. En trenger noen sånne "pauser" fra driveren... :)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
rifer
Rookie
Rookie
Posts: 33
Joined: 04 Dec 2012, 18:23
Hcp: Avhengig av dagsform
Hjemmeklubb: Hauger

Re: Drøbak GK

Post by rifer »

Noen som har vært her i år ? Greenfeeprisen er visst 600 kr på søndag, så lurer litt på hvordan banen ser ut..
goffy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 174
Joined: 28 Apr 2011, 13:37

Re: Drøbak GK

Post by goffy »

Banen er lang, åpen men med mye bunkere :P

Neida, jeg spilte DGK i går, bra FW og bunkere men ikke gøy å putte på sand.
Vinteren har vært hard i Drøbak også, jeg trodde allikevel at greenene skulle hvert bedre.
Men det er den beste banen jeg har spilt på i år, i Norge.
600,- er ran synes jeg, samme hvilken bane det er!

Hilsen medlem :)
rifer
Rookie
Rookie
Posts: 33
Joined: 04 Dec 2012, 18:23
Hcp: Avhengig av dagsform
Hjemmeklubb: Hauger

Re: Drøbak GK

Post by rifer »

Hehe.. Det høres nesten ut som standardsvaret for norske baner i år.
600.- er jo et ran i mai med vinteren, men en kamerat hadde fått en gratis billett så vi skulle dele greenfeen... Da er det akseptabelt
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Drøbak GK

Post by kevin »

står 550,- på hjemmesiden til Drøbak. Ikke det at det hjelper nevneverdig... ;) Men de har kanskje oppjustert prisen uten å oppdatere infoen. Mens i den lille blå ruta på høyre siden av forsiden står det 300/400,-
goffy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 174
Joined: 28 Apr 2011, 13:37

Re: Drøbak GK

Post by goffy »

kevin wrote:står 550,- på hjemmesiden til Drøbak. Ikke det at det hjelper nevneverdig... ;) Men de har kanskje oppjustert prisen uten å oppdatere infoen. Mens i den lille blå ruta på høyre siden av forsiden står det 300/400,-
Tja... Prisene i GB for helg/helligdager er:
08:00 til 12:57 = 600
13:06 til 17:27 = 550
17:36 eller senere = 400

Hverdager:
450,- frem til 17:27
300,- fra 17:36 og ut.

Går du sammen med et medlem får du 100,- i avslag (1 stk.)

Neidaså... Hvem sier at det er dyrt å spille golf ;)
Post Reply