Drøbak GK

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Drøbak GK

Post by GolfMickey »

sumo wrote:spilte drøbak idag. er bare å anbefale om man vil spille på en grønn og fin bane, med bra sommer greenfee.( 390,-)
har helt glemt hvor fin denne lille perlen av en parkbane er. har ikke spilt her på hvertfall 3 år. i sommer skal den besøkes flere ganger.
greenene er grønne og fine, ganske myke, men raske. ikke la dere lure ;) fairwayene kunne de ha klippet ned litt, men det er helt greit. roughen..... hvilken rough?
den finnes nesten ikke. den er så kortklipt at det ikke gjør noe om du slår en litt skeiv ball. spilte hauger igår, og det er som natt og dag. der er roughen 1 meter høy og tjukk som faen. et rent helvete.
banen er generellt ganske åpen med forholdsvis store fairwayer. en fryd å spille på.
bunkerne er fine. litt hard sand fra alt regnet igår, men veldig fin og lys sand.

slenger med et bilde av tap in birdien min fra hull 17 :D det er det nærmeste jeg har vært en hole in one.

Image
nærmere enn det jeg var her om dagen jo :D blir HIO snart nå
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Drøbak GK

Post by TheBigEasy »

Enig med Sumo. Spilte på Drøbak i går for første gang og det var en veldig fin bane. Lettspilt med mange korte par 4, men gøy.
Play your best.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Drøbak GK

Post by kevin »

En av Norges best besøkte baner, og ingen status siden 2015?

Var her nylig og banen er i knallbra stand. Fine teesteder, bra preppa bunkere med mye sand. Overkommelig rough. Foregreener er klippet helt ned, sånn at det fint går å putte utenfra, om man ligger kort av green.

Fairways er grønne, tette og knallfine "tepper"
Image

Greenene er veldig flotte og det ruller bra der. Noen av de heller jo litt og det kan være vanskelig å putte når flaggene er satte i nærheten av de hellingene, og spesielt når det ruller så bra som nå. Veldig flotte!

Image
Post Reply