Drøbak GK

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Drøbak GK

Post by Golffreak »

Der er jeg helt enig, gud bedre var ikke mye grønt der...

Takk for post, blir lenge til det blir besøk på Drøbak for min del. Tror bare kvalitetsrapportering på forum får klubbene til å forstå at det er et marked som svarer om ikke pris/kvalitet står i forhold til hverandre. Iallefall nå som en god del baner har åpnet og det finnes alternativer..
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Pointmonaco
Forumvant
Forumvant
Posts: 66
Joined: 05 Oct 2011, 20:47
Hcp: 8

Re: Drøbak GK

Post by Pointmonaco »

Tror ikke jeg lå på grønt en eneste gang jeg... Vi får håpe disse klubbene er på forumet da ;)

Nå synes jeg 600,- for Drøbak er mye, selv når banen er tipp topp må jeg innrømme. Det er faktisk dyrere å spille på Drøbak enn Miklagard før kl 9 og etter kl 13, og Holtsmark på en lørdag... Mulig det er noe jeg ikke har fått med meg når det gjelder Drøbak...
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Drøbak GK

Post by Golffreak »

Jeg føler også at 600 er overpriset for Drøbak, i det hele tatt få baner jeg synes forsvarer den prisen og da skal det være skikkelig kvalitet. Drøbak er en for enkel bane til at den kan forsvare prisen, selv om forholdene skulle være gode.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Drøbak GK

Post by Kaffekannen »

Er vel et vakkert eksempel i hvordan grave sin egen grav. At de har samvittighet til å kreve full greenfee med banen i slik tilstand er faktisk utrolig
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Drøbak GK

Post by kevin »

Økonomisk er det ikke noe farlig for Drøbak, de har bra økonomi. Er vel den banen i Norge som har flest greenfee-spillere i løpet av året. Men uansett i god stand er 600,- altfor mye der. Litt overraskende at de øker prisen så mye, med tanke på den gode økonomien.

Men det er en populær bane, så de regner vel med at folk kommer uansett.
rifer
Rookie
Rookie
Posts: 33
Joined: 04 Dec 2012, 18:23
Hcp: Avhengig av dagsform
Hjemmeklubb: Hauger

Re: Drøbak GK

Post by rifer »

Tok turen selv også. Blir leeenge til neste gang...
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Drøbak GK

Post by Kaffekannen »

kevin wrote:Økonomisk er det ikke noe farlig for Drøbak, de har bra økonomi. Er vel den banen i Norge som har flest greenfee-spillere i løpet av året. Men uansett i god stand er 600,- altfor mye der. Litt overraskende at de øker prisen så mye, med tanke på den gode økonomien.

Men det er en populær bane, så de regner vel med at folk kommer uansett.
Det snur fort hvis dette er profilen de skal holde fremover. Er ikke akkurat som om de mangler konkurranse...
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
goffy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 174
Joined: 28 Apr 2011, 13:37

Re: Drøbak GK

Post by goffy »

Kaffekannen wrote: Det snur fort hvis dette er profilen de skal holde fremover. Er ikke akkurat som om de mangler konkurranse...
GF priser er ikke bare et problem i Drøbak, jeg synes generelt det er overpriset på alle baner.
Som mange andre klubber burde GF vært satt ned så tidlig på sesongen på grunn av dårlig kvalitet.

Jeg vil si at Drøbak faktisk mangler konkurranse, det er ingen 18hulls parkbaner i umiddelbar nærheten.
Du har baner som Ski og Son som nærmeste (9 hulls). Ellers så har du fulle baner som Oppegård, Mørk og Evjemoen(Moss & Rygge).
Ingen av disse banene er direkte konkurrenter til Drøbak hvis du ser på lengde, bredde og stigning.

Mitt inntrykk er at veldig mange eldre blåser i hva det koster å spille i Drøbak samt at Drøbak har mange medlemmer av den eldre garde.
For å sitere sønnen min: «Pappa, det må være mange rikinger som spiller golf, det er alltid så mange feite biler som står parkert her i Drøbak!»

Jeg kunne hvert fall ikke spilt så mye golf som jeg gjør uten å vært medlem, for der har Drøbak en ganske bra pris.
Full spillerett koster 6000,- i året, det «tjener» man raskt inn i forhold til å spille som betalende gjest.
Andersson87
Rookie
Rookie
Posts: 14
Joined: 12 Jan 2013, 22:55

Re: Drøbak GK

Post by Andersson87 »

Spilte Drøbak i helgen. Dessverre noe av det dårligste jeg har spilt på i hele år. Teestedene lignet på et potetjordet. Fairwayene var flekkete uten nevneverdig gress. Mye tuster og jordflekker. Greenene var greie, med enkelte sår noen steder. Rough var det ikke.
På toppen av dette tar de 600kr i greenfee, med 150 i reduksjon hvis du spiller med et medlem.
lrobo
Rookie
Rookie
Posts: 4
Joined: 27 Sep 2012, 13:23
Hcp: 16,4
Hjemmeklubb: Moss & Rygge GK

Re: Drøbak GK

Post by lrobo »

Noen som har gått Drøbak de siste dagene og kan oppdatere status?
goffy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 174
Joined: 28 Apr 2011, 13:37

Re: Drøbak GK

Post by goffy »

Tja... spilte DGK forrige uke og dessverre er det fortsatt en del dårlig kvalitet sammenlignet med tidligere år.
Greenene er greie men mye ymse kvalitet på FW og tee.
De har slitt litt ekstra i år da vanningsanlegget også streiket en periode her i følge ryktene.
Til sammenligning så spilte jeg Haga for litt siden og det første som slo meg når jeg gikk ut der var:
"jøss, her var det mykt på FW", tittet litt rundt og så at fairwayene var belagt med gress :P
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Drøbak GK

Post by Smilende Sam »

Noen som har spilt Drøbak i år? Forholdene?
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Drøbak GK

Post by kevin »

Noen som har spilt Drøbak i år og kan si noe om forholdene?
TJW
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 211
Joined: 20 Oct 2014, 09:35
Hcp: 23.5
Hjemmeklubb: Drøbak GK

Re: Drøbak GK

Post by TJW »

Er totalt nybegynner og spilte front 9 der i går. Jeg har absolutt ingenting å utsette på det, synes det virker utrolig bra. Eneste er hull 1 som har en provisorisk green pga vanning og rep på den opprinnelige greenen. Sikkert noen med mer erfaring som kan uttale seg, men jeg storkoste meg!
goffy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 174
Joined: 28 Apr 2011, 13:37

Re: Drøbak GK

Post by goffy »

Provisorisk på hull 1 pga reparasjon av green. Har kuttet og sådd flere ganger har jeg blitt fortalt og det vannes.
Jeg synes banen er i ok stand til og være i mai. Det har grodd bra de siste ukene og det har absolutt hjulpet.
De fleste greenene er bra, bunkere er som vanlig i bra kvalitet, fw er helt alright. Noe soppskader enkelte steder på fw og noen greener ser det ut til. Vannet er fortsatt vått!!
Drøbak skal hoste LET i slutten av mai og det arbeides hardt på alle fronter for at banen og alle fasiliteter skal stråle. I mine øyne ser det kanonbra ut!!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Drøbak GK

Post by kevin »

Spilte her nylig, og det merkes at det jobbes mye for å bli klar til neste ukes Nordea tour/LET Access for damer.

Klippelinjene endres, greenene klippes ned og trimmes

Tees:
Helt greie, men ikke mer. Noen har vært luftet og dresset og viser spor etter det.

Fairways:
Bra, god gressvekst. Klippelinjene er som sagt endret på flere av de, er smalere fairways enn normalt. Ikke spesielt bløte til tross for noe regn i det siste. Men de håper nok på en tørrere periode nå fremover, sånn at de kan bli litt fastere og gi bedre rull.

Hull 2, reversed
Image

Greener:
De er bra. Kortklippet, jevne og bra hastighet. Litt raskere enn jeg forventet. MEN, greenene på hull 1,9 og 18 har fortsatt spor etter snømugg. Og er ikke like bra som resten.

Hull 16, reversed
Image

Bunkere:
Velpreparerte og med mye sand

Med tanke på at de skal arrangere en relativt stor internasjonal turnering i neste uke, har jeg et par hjertesukk:

- rangen er for liten til 120 spillere, selv om ikke alle er der samtidig. At den er kort er ingen hemmelighet. Men det verste er ballene. De er dårlige. Etter å ha slått 4 baller skjønte jeg at det var egentlig bortkastet å betale for en bøtte med 25 baller.

- områdene fra slutten av fairway(foregreener) og fram til greenene var dårlige. Mye snømugg og lite gress flere steder. Her burde man gjort mer for å få bra gress.

Totalt sett var det en bra opplevelse. Generelt bra forhold.

Mye folk på banen, til tross for at vi spilte fra morgenen av, på en hverdag. Litt venting på de siste hullene, men vi var 3 spillere og runden gikk unna på 3t og 35min

PS! Fikk med en 3-pack Callaway baller når jeg betalte greenfee. Bra service :D
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Drøbak GK

Post by sumo »

spilte drøbak idag. er bare å anbefale om man vil spille på en grønn og fin bane, med bra sommer greenfee.( 390,-)
har helt glemt hvor fin denne lille perlen av en parkbane er. har ikke spilt her på hvertfall 3 år. i sommer skal den besøkes flere ganger.
greenene er grønne og fine, ganske myke, men raske. ikke la dere lure ;) fairwayene kunne de ha klippet ned litt, men det er helt greit. roughen..... hvilken rough?
den finnes nesten ikke. den er så kortklipt at det ikke gjør noe om du slår en litt skeiv ball. spilte hauger igår, og det er som natt og dag. der er roughen 1 meter høy og tjukk som faen. et rent helvete.
banen er generellt ganske åpen med forholdsvis store fairwayer. en fryd å spille på.
bunkerne er fine. litt hard sand fra alt regnet igår, men veldig fin og lys sand.

slenger med et bilde av tap in birdien min fra hull 17 :D det er det nærmeste jeg har vært en hole in one.

Image
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Drøbak GK

Post by Gundersen »

Kanskje det blir en tur på Drøbak etter ferien. Alltid grei å spille når man har behov for få opp selvtilliten igjen etter mye dårlig golf.
TJW
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 211
Joined: 20 Oct 2014, 09:35
Hcp: 23.5
Hjemmeklubb: Drøbak GK

Re: Drøbak GK

Post by TJW »

Begynner å få en del runder i Drøbak på samvittigheten nå, og banen høster jevnlig skryt fra gjestespillere. Både på layout og baneforhold. Mesteparten av reparasjonene ser ut til å være på plass, greenene er fine og banen er velholdt. Noe tørt og brunt på fairway ett par steder før siste regnskyll, men virket greit nå.
Post Reply