Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by Yorkie »

Helt enig Franz, rød/hvit på 18 er nok den beste løsningen :)

Bunkerne var bra, fairwayene var gjennomgående bra. Greenene var jevne og fine dog særdeles trege (de hadde sluppet opp gresset endel for høsten)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by Franz »

Jeg kan i hvert fall skrive under på at de IKKE var trege under KM.
User avatar
Tron
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 09 Aug 2009, 13:01
Hcp: 7.8
Hjemmeklubb: Salten GK, Bodø
Location: Bodø
Contact:

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by Tron »

Franz wrote:Veldig fint Yorkie. Bra du fikk tatt turen!
Fikk dere ålreite spilleflater nå?

Hvorfor ikke røde pinner langs vannet på 17 og røde pinner med hvit bakside på 18? Altså at du er i vannet når du er i vannet, men OoB når du er på 18 fw? Og at det er hvitt kun venstre side av 18. Ingen ønsker å besøke hull 17 ved spill hull 18.
Mener den forandringen er gjort nå, Franz. Tror også det var gjort da Yorkie var her oppe. Hull 18 har fått rødt på høyre, og Ob venstre mener jeg også er borte. På 17 det rødt langs vann hele høyre, mens det er hvitt på andre siden av vannet, slik at man ikke kan spille 18s fairway opp mot green.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by Yorkie »

Mulig jeg husker feil Tron, men jeg mener at oob stakene sto på hull 17 siden av vannet. Det Franz foreslår er vel å sette røde på hull 18 siden av vannet, og så oob ved siden av disse (altså mot hull 17). Mao, slår man i vannet på 17 så er man i rødt, slår man over vannet mot fw på hull 18 så er man OOB.
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Flop
Rookie
Rookie
Posts: 16
Joined: 17 Sep 2012, 21:36

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by Flop »

Hei og takk for hyggelig runde, fin omtale og flotte bilder (måtte endre navn fra Flopp til Flop da jeg mistet brukernavnet da jeg skulle endre e-post adresse. Uærbødig å kalle meg Flop, da jeg overhodtet ikke behersker slaget).

Når det gjelder merkingen er det ingen tvil. Det har alltid vært vannhinder i vannet fra hull 17. Droppet der senest i går :-) De hvite stakene står altså på hull 18 siden. Om ikke merkingen er endret til rødt fra hull 18 er det i alle fall besluttet. Men jeg tror Tron har rett i at det allerede er gjort.

Når det gjelder hastighetene på greenene må vi nok leve med at de ikke er så raske. Dette pga type gress og klima, som gjør at greenene ikke tåler hard klipping. Men en tørr sommerdag er nok greenene noe raskere enn en våt dag midt i september.

Når det gjelder gode hull på banen er min sterkt subjektive og inhabile mening at hull 6 er blandt de bedre av korte par tre. Dette pga en enestående beliggenhet (gøy og vakkert med golf i fjæra), samt at hullet er "vinn eller forsvinn" (i havet). Videre mener jeg hull 12 er et godt hull med en tøff risk/reward for de langtslående som kan nå på to, samt at hullet definitivt må spilles med hodet uansett spillestyrke. Utslagsstedet gir også en viss ærefrykt i forhold til hva du har i vente. Jeg mener vel at også hull 10 og hull 14 er gode golfhull. Dette da de også er risk/reward hull, og er vanskeligere enn de kan se ut ved første øyekast. Men de gir vel ingen Woaw opplevelse..

Uansett - som nevnt takk for runden, hyggelig med besøk fra hovedstaden. Håper du får lokket med deg flere golfsnakkere på Nord Norges turne, med spill i Bodø, Lofoten og Narvik - kanskje innlagt en Golfsnakk landsdelkamp med Franz, Tron og meg til å forsvare Nord Norge. Ser uansett frem til å spille Mikla med deg som baneguide, så kan du kanskje i tillegg vise meg hvor det skal plantes trær :-)
Goggskolt
Forumvant
Forumvant
Posts: 52
Joined: 04 Jan 2011, 12:00
Hcp: 19,2
Hjemmeklubb: Salten GK
Location: Trondheim

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by Goggskolt »

Fikk gått et par runder på Myklebostad (jeg henger fremdeles ved det gamle navnet) i august, og gliste fra tee 1 til green 18. Vel, med en del saftige gloser underveis, selvsagt.

I tillegg til de nevnte god-hullene vil jeg trekke fram hull 12. Det er et helvettes vanskelig hull, som krever at man bruker hodet! Ulempen er at greenen ligger ganske høyt, slik at man ikke ser selve koppen. Hullet er i seg selv mer vrient enn hva som kommer fram av baneguiden, da man skal ha mer carry på driven enn hva jeg har for å stjele noen ekstra meter.

Front 9 er alt i alt legendarisk (patriotisk Bodøværing), og har stor tro på at back blir enda bedre når de får utbedret området rundt hull 13-16.
Driver: Acer XK Ti Driver 12° (UST V2, reg)
Woods: Acer XK Fairway Wood 15° og 19° (Apollo FW Shadow Graphite, reg)
Jern: Acer XK Pro Irons 3-PW (Apollo Hump, reg)
Wedge: Acer XC Wedge 52°, 56°, og 60° (Apollo Hump, reg)
Putter: Acer MC1
Cooper
Rookie
Rookie
Posts: 27
Joined: 12 Sep 2011, 23:58
Hcp: 6.5
Hjemmeklubb: The Island

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by Cooper »

Vurderer sterkt en runde i midnattsol til neste år. Bildene jeg har sett fra banen er utrolig flotte.
Flop
Rookie
Rookie
Posts: 16
Joined: 17 Sep 2012, 21:36

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by Flop »

Vinteren er definitivt kommet til Bodø og mens vi venter er jeg nødt til å poste denne skrytevideoen:

http://www.youtube.com/watch?v=AT4pogGDyHI
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by kevin »

fin video :D
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 396
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by Owee87 »

Er det håp om at banen åpner snart?:) Er det gjort / blir det gjort noe arbeid på banen etter forrige sesong? Ser at det informeres på hjemmesiden om at det er planer om videre utbygging, men at det avhenger av antall medlemmer osv.
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
User avatar
Tron
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 09 Aug 2009, 13:01
Hcp: 7.8
Hjemmeklubb: Salten GK, Bodø
Location: Bodø
Contact:

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by Tron »

Bodø Golfpark er nå åpen. Banen åpnet 8. mai i år, noe som er en liten uke senere enn det som har vært normalen de første årene, men de siste to sesongene har våren kommet sent...

Jeg fikk ikke startet op sesongen før nå i helgen selv, og spilte to runder i løpet av helgen. Forholdene er helt greie. Litt ujevne spilleflater enkelte plasser, greenene trenger litt mer vekst, men det er fullt mulig å spille grei golf her for tiden. Tror banen kommer til å fremstå som flott utover sommeren.

Når det gjelder videre utbygging, så er ikke det noe som prioriteres med det første. Vi er, som mange andre, avhengige av å ha økonomien til det, men det foreligger klare planer på utbedringer på anlegget. Dette vil hovedsaklig føre til at banen får mer lengde. Den er i dag for kort, Par 69 og rett over 5000 meter. Omleggingen av noen hull skal sørge for at vi øker lengden litt, og får på plass et par 5 hull til, blant annet. Det er nok ikke noe som kommer til å skje denne sesongen, men arbeidet med å fylle på masse og klargjøre for omleggingen vil nok fortsette denne sesongen. For de som har vært her oppe, eventuellt sett banekartet, så skal det åpne området mellom hullene 12, 13, 14 og 15 bli det nye spillbare omådet. Litt omlegging av noen hull der, hvor 15 og 16 blir slåttt sammen til et spennende par 5 hull.
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 396
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by Owee87 »

Takk for svar og oppdatering Tron. Hører rykter om at banen er i ganske så fin stand allerede :)
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
Flop
Rookie
Rookie
Posts: 16
Joined: 17 Sep 2012, 21:36

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by Flop »

Etter sammenhengende sol og varme de siste 14 dagene er banen nå etter årstiden i utmerket stand :-) Når det gjelder fremtidsplaner skal de nye hullene etter planen sås i år, og vi håper at disse kan tas i bruk til neste år.
User avatar
Tron
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 09 Aug 2009, 13:01
Hcp: 7.8
Hjemmeklubb: Salten GK, Bodø
Location: Bodø
Contact:

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by Tron »

Var på en liten inspeksjon på banen i kveld, og det er flotte forhold på banen.

Dette bildet er fra hull 4. Motlyset gjør at det ser mørkt ut, noe det ikke er rundt midnatt nå. Er ganske fint på banen vår :D
Image

Litt tidligere på kvelden. Dette er greenområdet til hull 9, med hull 8 i bakgrunnen.
Image
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by Franz »

Tron wrote:Var på en liten inspeksjon på banen i kveld, og det er flotte forhold på banen.

Dette bildet er fra hull 4. Motlyset gjør at det ser mørkt ut, noe det ikke er rundt midnatt nå. Er ganske fint på banen vår :D
Satan, som jeg gleder meg til å komme oppover nå!

PS: Er ikke det der en litt stor sving fra greenkanten på hull 4?
User avatar
Tron
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 09 Aug 2009, 13:01
Hcp: 7.8
Hjemmeklubb: Salten GK, Bodø
Location: Bodø
Contact:

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by Tron »

He he... du tok den ja ;-) It's a midnight sun pose... Er forresten ikke i greenkanten, men begynnelsen av kollen før greenen....men ja, det er nok litt oversvinging uansett :-D
User avatar
Tron
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 09 Aug 2009, 13:01
Hcp: 7.8
Hjemmeklubb: Salten GK, Bodø
Location: Bodø
Contact:

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by Tron »

Oppdatering banestatus pr 9. juni:

Gikk 18 hull på morgenen i dag, og fikk gå på våte, men nyklipte greener, og det første som slo meg var hvor fantastiske de har blitt. Tidlig juni, men jevne og fine stort sett over hele banen nå. En knallvarm periode på to uker, kombinert med vått vær i det siste, har gjort underverker for banen. Flotte fairways og greener her oppe for tiden. Jeg tror vi skal ha temmelig så bra forhold sesongen gjennom i år, uten tvil! Velkommen skal dere være ;-)
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by Franz »

Jeg har spilt en god del golf rundt i Norge, og tar sjansen på denne:

Hittil i juli har Bodø Golfpark norges beste forhold.
Det har vært helt sykt bra forhold lenge nå.
Kommet litt regn i det siste, så fairways har fått tilbake mer "normal norsk stand",
men bakken tar bra unna, så jeg tipper ballen spretter i fw igjen snart.

Skal man oppleve Myklebostad én gang, gjør det i år.
Jeg har aldri spilt golf på så bra forhold i Norge.
Det nærmeste jeg kan huske var Mikla etter den første CT´en der.
User avatar
barcentrale
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 156
Joined: 02 Jan 2009, 15:52
Hcp: 6.1
Hjemmeklubb: Oslo GK
Location: Oslo

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by barcentrale »

Jeg har hørt at norefjell skal ha de beste forholdene i norge..?
"Golf and sex are the only things you can enjoy without being good at them." - Jimmy DeMaret
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by kevin »

Franz wrote:Jeg har spilt en god del golf rundt i Norge, og tar sjansen på denne:

Hittil i juli har Bodø Golfpark norges beste forhold.
Det har vært helt sykt bra forhold lenge nå.
Kommet litt regn i det siste, så fairways har fått tilbake mer "normal norsk stand",
men bakken tar bra unna, så jeg tipper ballen spretter i fw igjen snart.

Skal man oppleve Myklebostad én gang, gjør det i år.
Jeg har aldri spilt golf på så bra forhold i Norge.
Det nærmeste jeg kan huske var Mikla etter den første CT´en der.
Fikk dessverre ikke spilt i Bodø denne gangen, men kommer nok en tur nordover neste sommer også. Godt å høre at banen er bra
Post Reply