Trondheim GK

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Trondheim GK

Post by mciljoy »

Åpnet i helga og forholdene var veldig, veldig bra. Fairwayene var bra (mye bedre enn Stjørdal og Byneset) og greenene var rett og slett fantastiske med tanke på årstiden. Meget jevne greener nesten helt uten skader og flekker, men de var knallharde og det var vanskelig å få noe stopp på ballen. Spesielt chipper og pitcher stoppet aldri..., men med litt regn så blir nok det også mye bedre :-)
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Trondheim GK

Post by spiderboy »

Høres fantastisk ut. Jeg skal en kjapp runde før jobb i morgen, og gleder meg som en unge :D
Har hørt flere skryte av greenene. Så langt i år har jeg spilt på triste greener på både Byneset og Stjørdal, så det blir velkomment med litt jevn rull.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Trondheim GK

Post by spiderboy »

Spilte Trondheim golfklubb i dag. Og kan ikke annet enn forundres over hvor fantastisk bra forhold det er. Greenene ser ut som vi skulle kommet til august allerede. Men de var knall harde ja. Snakket med greenkeeperne, som kunne fortelle at de nå ventet på litt regn og en runde med dressing, så regnet de med de skulle bli betraktelig mykere.
Fairwayene er vel allerede bedre enn de var på sitt beste i fjor.
Enorm opptur å spille. Bare så synd at jeg spilte som ei ræv i dag. Jevne bogeys, ingen par og en fattig birdie....
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Trondheim GK

Post by mciljoy »

Helt utrolig hvor bra banen er ja. Skjønner rett og slett ikke at det går an. Det er meldt en del regn (heldigvis??) til uka så da blir det nok legendariske forhold til helga :-)

Var rart å være tilbake på Sætra igjen etter noen runder på Byneset Syd og Stjørdal... man blir fort dratt ned på jorda igjen. Har spilt dårlig men fått bra score så langt i år, men nå var det bråstopp gitt. Drivet meg i problemer hele tiden. Drivene var bra, men ofte for lange slik at jeg enten gikk i rough eller hadde igjen innspill på 30-60 meter som jeg ikke hadde sjans til å stoppe.

Rart hvor fort man glemmer at man må ha med seg hodet på Sommersætra... :-(
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Trondheim GK

Post by spiderboy »

Jepp, Setra er ingen bane der du bør gripe etter driveren i utide :)
Gikk en 9-hulls runde i kveld også, litt bedre enn sist. Og forholdene er bare legendariske. Er kanskje i overkant bra rull på fairway som det er akkurat nå, men det ordner seg også helt sikkert med litt regn.
Gi lyd hvis du trenger noen å spille med en dag.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Trondheim GK

Post by mciljoy »

Det skal jeg! Har spilt lite så langt, har vært annet å gjøre + jævlig pollenallergi. Men satser på å trappe opp nå :-)

Det er vel strengt tatt bare bruk for driveren på 2-3 av hullene... og det er vel det eneste minuset med Sætra
User avatar
PlayerG
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 318
Joined: 08 Aug 2010, 17:40
Hcp: 8
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Stavanger
Has thanked: 19 times
Been thanked: 4 times

Re: Trondheim GK

Post by PlayerG »

Noen som vet om det foreligger noen konkrete planer om å utbedre rangen på Sommersætra i nærmeste framtid?
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Trondheim GK

Post by spiderboy »

Foreligger ikke konkrete planer såvidt jeg vet. Men det har vært mange forslag til forbedringer oppe i det siste. Problemet er at det er vanskelig å få laget rangen lang nok der den ligger i dag. Det er kommunen som eier området rett utenfor rangen, så størrelsen er på en måte gitt. Et forslag har vært å snu rangen, med utslag fra parkeringsplass-siden. Jeg håper de går for dette forslaget, det er litt risiko forbundet med parkering slik det er i dag....som regel ligger det noen rangeballer mellom bilene etter runden.

Vi får satse på at de skifter ut matter, baller og legger gressdekke i samme slengen :)
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
Shankermaker
Rookie
Rookie
Posts: 47
Joined: 30 Mar 2012, 14:54
Hcp: 8,5
Hjemmeklubb: TGK

Re: Trondheim GK

Post by Shankermaker »

De holdt på å sette opp nettet til rangen i dag, usikker på om de ble ferdige.

Kan også fortelle om helt famtastiske forhold på sætra nå. Tror ikke jeg har sett den bedre enn i dag.
I baggen:
Sasquatch Nike Driver
Callaway Diable Edge 3W
Callaway Diablo Hybrid 4
Titleist AP1 912 4-PW
Callaway x-Force 52/60
Callaway Forged Copper Sand Wedge
Post Reply