Atlungstad Golf

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Atlungstad Golf

Post by Smilende Sam »

Med 40 cm er det nok vann inne på fairway på hull 17. Forøvrig anbefales Atlungstad - utmerket bane på alle vis. Topp 3-5 i Norge. Forbedringspotensiale på fairway-kvalitet - men det klarer de nok når regnet gir seg. Bør spilles i hyggelig selskap slik jeg gjorde.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
joergu
Forumvant
Forumvant
Posts: 64
Joined: 02 May 2011, 13:15
Hcp: 12
Hjemmeklubb: Atlungstad GK

Re: Atlungstad Golf

Post by joergu »

Til alle som er interesert.
Etter att måkene og andre vade fuglene har okupert hull 17,er det nå en lysning.Vannet har sunket ca 4 cm i natt og det røde utslaget er i gjen synlig over vann.Håper på tørt vær (ikke bra vær melding men) og att vi igjen snart får spille dette vakre hull...........
Driver : Cobra
Hybrid :Cobra 18` 25`
Jern : Ping G 15
Putter : Odyssey Two-ball putter
User avatar
joergu
Forumvant
Forumvant
Posts: 64
Joined: 02 May 2011, 13:15
Hcp: 12
Hjemmeklubb: Atlungstad GK

Re: Atlungstad Golf

Post by joergu »

Til alle som er interessert.
Hull 17. er nå åpnet igjen for spill.
Ser ikke ut som hullet har tatt skade av flommen.
Det er supre forhold om dagen,grenene er klipt enda lavere og er veldig kjappe og fine.
Driver : Cobra
Hybrid :Cobra 18` 25`
Jern : Ping G 15
Putter : Odyssey Two-ball putter
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Atlungstad Golf

Post by kristianffs »

Spilte Atlungstad i dag, og det var en veldig positiv opplevelse. Som forventet var det masse utfordringer, og jeg fant fort ut at dette ikke er en bane som er lett å score på om man ikke slår rette utslag. Jeg slicet alt for mange baller ut, og scorekortet så derfor ikkje brå ut. Klarer man dog å holde rette slag kan det være gode muligheter å plukke poeng - jeg klarte 31 på min første runde med elendige utslag.

Utfordrende med så mange bunkere - og spesielt én av dem slet jeg med å komme opp av. Greenene var akkurat skjært i for å luftes visstnok, og holdt 8.5 på stimpen i følge den nesten for positive karen i pro shopen. Ikke veldig raske, men raskere enn jeg er vant med.

Jeg må si at jeg likte de første 9 best. God variasjon mellom skogs- og parkbane, og spesielt hull 3, 4 og 5 var flotte. Kan ikke komme bort i fra at de siste 9 også er veldig bra, og da spesielt 16, 17 og 18 er flotte. På hull 17 havnet jeg selvfølgelig i vannet!


Alt i alt en meget flott bane - eneste jeg kan plukke på var en bedriten driving range.

Hit kommer jeg tilbake! Det anbefaler jeg resten her inne også.
Golf.
User avatar
joergu
Forumvant
Forumvant
Posts: 64
Joined: 02 May 2011, 13:15
Hcp: 12
Hjemmeklubb: Atlungstad GK

Re: Atlungstad Golf

Post by joergu »

Alt i alt en meget flott bane - eneste jeg kan plukke på var en bedriten driving range.

Måtte bare svare på dette.Lurer litt på hva du mener?
Driving rangen er en range på ca 250 meter lengde.ca 25 utslagsmatter.ca 15 stk under tak.Gressutslag i nester hele sommer pga fine gro forhold på gresset.
Samt ett rom for instruksjon for vår pro.Trenings bunker.Og div avstandsmerker på rangen.Har hvert på mange golfbaner,men denne er på høyde med alt jeg har sett i resten av landet.
Driver : Cobra
Hybrid :Cobra 18` 25`
Jern : Ping G 15
Putter : Odyssey Two-ball putter
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Atlungstad Golf

Post by Yorkie »

Tror nok kanskje at det går med på nærhet til proshop og hull 1. Ihvertfall hvis man ikke er klar over det, pakker ut bagger og traller, går i proshop og betaler og spør "Hvor er rangen?" ;) Rangen i seg selv er bra nok i massevis den

Jeg kjører ned, betaler, og kjører opp til rangen, og etter oppvarming er det ned å parkere og ut med traller og annet mikmakk :)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Atlungstad Golf

Post by kristianffs »

Jepp. Fint med utslag fra gress, men synes rangen virket farlig kort. Var den 250 meter altså? Synes mer det lignet på så vidt 200 meter. I tillegg er det jo et stykke fra klubbhuset! :)
Golf.
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Atlungstad Golf

Post by Smilende Sam »

Uansett håpløst langt unna klubbhuset - men sånn er det og det finnes verre ting ved en golfbane enn den distansen. Andre gangen man er der så vet man det og forholder seg til det......Det er vel ikke ideell range på Oslo GK heller og på Mikla og Haga skal man også spasere litt for å komme frem. Tyrifjorden og Drøbak har range tett på - men Drøbaks range er sørgelig kort etc etc etc..... Det er alltid noe :-)
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Atlungstad Golf

Post by veggiss »

Rangen på Oslo er en vits. Er nesten så rangen på Grini er bedre.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: Atlungstad Golf

Post by kevin »

veggiss wrote:Rangen på Oslo er en vits. Er nesten så rangen på Grini er bedre.
Rangen på Grini ja, der kan man iallefall ikke slå for langt :lol: :lol:
User avatar
joergu
Forumvant
Forumvant
Posts: 64
Joined: 02 May 2011, 13:15
Hcp: 12
Hjemmeklubb: Atlungstad GK

Re: Atlungstad Golf

Post by joergu »

15.10.
Atlungstad er fortsatt åpen,flotte forhold om dagen.
Meldt om fint vær i neste uke også,så det er nok oppe en uke til....
Driver : Cobra
Hybrid :Cobra 18` 25`
Jern : Ping G 15
Putter : Odyssey Two-ball putter
User avatar
joergu
Forumvant
Forumvant
Posts: 64
Joined: 02 May 2011, 13:15
Hcp: 12
Hjemmeklubb: Atlungstad GK

Re: Atlungstad Golf

Post by joergu »

Åpen med bra forhold,noen greener sliter med isbrann......
Driver : Cobra
Hybrid :Cobra 18` 25`
Jern : Ping G 15
Putter : Odyssey Two-ball putter
Pointmonaco
Forumvant
Forumvant
Posts: 66
Joined: 05 Oct 2011, 20:47
Hcp: 8

Re: Atlungstad Golf

Post by Pointmonaco »

Liker godt denne banen så vurderer en tur oppover snart. Noen som har spilt der de siste ukene og vet hvordan det ser ut på Hedemarken?
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Atlungstad Golf

Post by kristianffs »

Spiller i morgen, kan gi en liten update.
Golf.
Pointmonaco
Forumvant
Forumvant
Posts: 66
Joined: 05 Oct 2011, 20:47
Hcp: 8

Re: Atlungstad Golf

Post by Pointmonaco »

Perfekt! Looking forward :)
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Atlungstad Golf

Post by kristianffs »

Banen er i ganske ålreit stand. Fairwayene er for det meste fine. Noen få flekker her og der som ikke er helt bra, men får godkjent karakter. Greenene derimot er ikke veldig bra. På flere hull er det flere dårlige områder, og ballen hopper mer enn den ruller. Ganske tregt også i forhold til da jeg spilte Atlungstad i fjor. De fleste greenene er helt ålreite, men på enkelte hull er det ganske dårlig. Utslagstedene var pene. Veldig fint å bruke driver der nå siden det høye gresset mellom hullene på back 9 er særdeles luftig. Passer bra for en som meg som slår litt i alle retninger. :D

Jeg er alt i alt fornøyd med runden og baneforholdene, men greenene mangler litt standard. Østmarka har for eksempel mye, mye bedre greener i år.

Bilder:

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Golf.
User avatar
foffeey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 12 Jun 2012, 09:32
Hcp: 10,5
Hjemmeklubb: Mjøsen GK
Location: Hamar

Re: Atlungstad Golf

Post by foffeey »

Dersom noen trenger en å spille med eller en til i en 2er/3erflight, er det bare å si ifra! Jeg er nybegynner, og fadderen min bor i oslo, så det er litt begrenset hvor ofte han får vært med meg!
Handicap sesongstart: 11,7Nåværende handicap: 10,5. Mål for 2015:8,0.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Atlungstad Golf

Post by veggiss »

Forholdene bra her nå? Tenkte en tur opp i morgen!
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
foffeey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 12 Jun 2012, 09:32
Hcp: 10,5
Hjemmeklubb: Mjøsen GK
Location: Hamar

Atlungstad Golf

Post by foffeey »

Noen greener er fortsatt ikke helt på topp, men jevnt over bra.. Fairwayene (utenom hull 3) er nydelige! Roughen er seig om dagen, så det gjelder å holde seg innafor! Hull 3 er i bunn og grunn problemet på Atlungstad nå, dårligst fairway og dårligst green.. Bakre ni er bra nå.

Nå skal det sies at jeg ikke har voldsomt med sammenligningsgrunnlag, da atlungstad er én av to baner jeg har spilt i min karriere!
Handicap sesongstart: 11,7Nåværende handicap: 10,5. Mål for 2015:8,0.
User avatar
madde
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 13 Oct 2011, 13:34
Hcp: 18,6
Hjemmeklubb: Tyrifjord GK
Location: Bærum

Re: Atlungstad Golf

Post by madde »

joergu wrote:Atlungstad Golf - en perle langs Mjøsas bredd.
Virkelig hvert ett besøk nå.
Variert arkitektur -fra skogs- til parkbane med utfordringer for alle.
Atlungstad Golfklubb sin 18-hulls bane ligger i naturskjønne omgivelser ved Mjøsa, og er en av Skandinavias vakreste golfbaner.

Banen ligger noen få km sør for HAMAR i Stange kommune. Mjøsa er synlig fra alle hull, men det er spesielt på back-nine vi kommer helt i nærkontakt med innsjøen.



De fleste vil finne hullene nede ved Mjøsa som meget vakre. Andre vil vel sett mer pris på utsikten fra mange av hullene på front-nine med vannet mer i bakgrunnen. Uansett her er det noe for enhver smak, - bare husk på, ikke å la deg distrahere av den vakre naturen når du spiller.

Du kan nyte vår fantastiske utsikt fra terrassen som ligger kun en liten chip fra stranden. Nyt den med en kopp kaffe eller hva du måtte ønske av forfriskninger, både med og uten. ... også en vaffel da selvfølgelig.

En bane som utfordrer både høy og lav hcp spillere. Her vil du trekke fordel av å spille banen med dine taktiske egenskaper i fokus.
http://www.atlungstadgolf.no/forside/" onclick="window.open(this.href);return false;

Hull nr 17 er en av de morsomste hullene jeg har spilt. morro utslag over Mjøsa, og relativt small green å forholde seg til ved innspill på greenen :) (hvis jeg ikke husker feil, er noen år siden jeg var der sist)
In the bag:
Driver: Taylormade RBZ 10.5
3Wood:Taylormade RBZ
Rescue: Taylormade RBZ #4
Jern: Cobra AMP 4-P
Wedger: Titleist Vokey 50° 56° 60°
Putter: Odyssey Rossie 2
Post Reply