Tromsø Golfpark

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Tromsø Golfpark

Post by Procli »

I morgen 1.juni er det endelig duket for åpning av verdens nordligste 18 hulls golfbane; Tromsø Golfpark
Banen har hatt det tøfft i vinter ser det ut som, med mye skader på fairway og dødt gress. Men vi er vant til slike forhold her oppe, så vi står han av (kjent nord-norsk uttrykk) 8-)

Slik så det ut 26.april - driving range rett frem og tee hull 1 til høyre
Image

Green 17, 18.mai
Image

Green 17, 22.mai
Image

Green 17, 28.mai
Image

Banekomiteen og lederen av klubben har forøvrig prøvd seg på et prosjekt med aktivt kull på greenene.. det var vellykket noe som gjorde at snøen smeltet mye kjappere (noe som dere ser av bildet fra 18.mai). Et annet prosjekt var drivhus på hull 5 - her er det faktisk kommet mye grønt gress - Bra jobbet! :)

For min egen del, så ser jeg virkelig fram til å komme igang med sesongen her nord.. etter å ha trent chipping inne i en fotballhall i vinter, så føler jeg på meg at nærspillet blir bedre enn i fjor!
Kan også nevne at jeg har kjøpt inn ganske mye golfutstyr før denne sesongen;
Ny bag, tralle, sko, golfklær (noe jeg ikke har hatt før - man kan jo prøve å SE bra ut selvom man kanskje ikke spiller så bra :lol: ), driver, 2 wooder, 3 hybrider, 2 wedger. putter + noe små-stæsj.

Eneste jeg ikke har byttet ut er jernsettet. Jernene er vell kanskje de køllene man slår mest med (?), så disse burde vell være av beste sort.. men faktum er at jeg ikke er misfornøyd med de, noe som jeg var med det jeg har byttet ut. Jernene er ikke det mest kjente merket (kjøpt fra Gigagolf), men jeg skal gi de 1 sesong, så får vi se! (og ikke klarer jeg å bestemme meg for hva jeg vil ha av nye jern heller så :roll: )

Skal komme med en utfyllende baneguide når det ser litt bedre ut på banen (les: grønt gress)! ;)
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Re: Tromsø Golfpark

Post by Procli »

Hurra - i morgen, fredag 8.juni åpner Tromsø Golfpark! :) :) :)
Endelig er ventetiden over!

Må innrømme at det har vært rimelig frustrerende å høre om dere der sør som har spilt golf i 2-3 måneder allerede.. :cry: Men nå er det bare å komme seg ut på banen å spille.
Jeg skal hive meg med på åpningsturneringen på lørdag.. blir vell å gå så-som-så med den tipper jeg, men hvem vet - kan jo tenkes at det blir en fantastisk bra runde!

Hurra!!! :D
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Tromsø Golfpark

Post by veggiss »

stakkars jævler...hehe
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Tromsø Golfpark

Post by kevin »

Hvor lang er forventet sesong der oppe nå? ut september?
User avatar
Procli
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 355
Joined: 06 Sep 2010, 21:21
Hcp: 25,8
Hjemmeklubb: Tromsø Golfklubb

Tromsø Golfpark

Post by Procli »

Vil tro tidlig oktober
Min bag:
Nike Machspeed Black 10.5°
Callaway BB Diablo 5w 19° Draw
Nickent 4DX #3 hybrid 20°
Gigagolf PowerMax GX922 4-PW
Callaway V Forged 50° + 56° + SGS 60°
Odyssey White Hot XG #1
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Tromsø Golfpark

Post by kevin »

Noen som vet om banen er bløt for tiden? Har ikke vært det beste været siste uka. Skal spille her på fredag.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Tromsø Golfpark

Post by kevin »

Spilte her nylig, når sola endelig kom fram.

Greenene var helt greie, med noen vinterskader her og der. Litt sand på de også. Men rullet brukbart.

Fairways er helt døde,uten noe gress. Det er antydning til gress på noen av de, men det er ikke mye. Greit nok med ballplassering, hvis man fant et brukbart sted å legge ballen. Det var ikke lett.

Liker ikke de mattene de har på teestedene. De er nesten umulig å få satt ned peggene.

Men det var en flott dag i flotte omgivelser

Image
Post Reply