Havstein

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
User avatar
PlayerG
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 318
Joined: 08 Aug 2010, 17:40
Hcp: 8
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Stavanger
Has thanked: 19 times
Been thanked: 4 times

Havstein

Post by PlayerG »

Ser på http://www.havsteingolf.no/ at de startet byggingen av en 9-hulls par3bane sommeren 2010.
Noen som vet når den er ferdig/ om den er ferdig? :?:
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Havstein

Post by spiderboy »

Den er ihvertfall ikke ferdig enda. Men byggingen er vel påbegynt, ihvertfall en del gravearbeide.
Jeg aner ikke akkurat når den er planlagt ferdig. Men såvidt jeg forstår har de lykkes med å få regulert området til golfbane, på tross av iherdige protester fra naboer. Det skal settes opp en masse nett for baller som er på avveie. Dette er jo midt i et boligfelt.
Får håpe de blir ferdige etter hvert. Rangen er den beste i Trondheim, med gressutslag og chippegreen, bunker. Tidligere var det et 100-meters korthull der også. Men det klippes ikke lenger dessverre.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Havstein

Post by mciljoy »

Begynner å bli et ganske godt utvalg for ivrige golfere i Trondheim nå. Blir spennende å se om dette konseptet har livets rett. Personlig tviler jeg litt på at etablerte golfere kommer til å spille denne korthullsbanen når Sommersætra ligger såpass nære, men jeg vet ikke? Kommer vel helt an på hvor bra banen blir

Det tilbudet de hadde tidligere med det korthullet synes jeg var veldig bra. Synd de gjemte det bort slik at ingen brukte det. Hadde de hatt ett hull på veien tilbake igjen også så hadde det vært et veldig bra treningstilbud.

De har en veldig bra range der ja, spesielt bra at du kan slå fra gress. Enkelte ganger skulle jeg ønske at jeg bodde på andre siden av byen... blir ikke helt det samme å stå på rangen på Ranheim :-(
User avatar
PlayerG
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 318
Joined: 08 Aug 2010, 17:40
Hcp: 8
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Stavanger
Has thanked: 19 times
Been thanked: 4 times

Re: Havstein

Post by PlayerG »

Jeg skal begynne på NTNU til høsten, og kunne absolutt tenkt meg å spille en del på denne banen :)
Blir sykkel på meg, og avstanden er en del kortere enn til Trondheim GK.

Vurderer medlemskap i enten Trondheim eller Byneset, men må nok teste begge to før jeg gjør meg opp en mening. ;)
Ellers er eagle-medlemskap på Tronheim Golfsenter et must :D
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Havstein

Post by spiderboy »

Er gratis innmelding på Trondheim golfklubb nå.
Byneset er laaangt å kjøre, selv for dem som har bil. Ville absolutt anbefalt TGK som ny hjemmeklubb. Velkommen til Trondheim. Gi lyd når du kommer, så er vi sikkert flere som kan introdusere deg for baner i byen :)
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Havstein

Post by mciljoy »

Jeg er også en Sommersætra (Trondheim GK) tilhenger, men må jo innrømme at Byneset har et fantastisk anlegg. Kommer nok aldri til å bli medlem noe annet sted enn TGK, men Byneset er jo av et annet kaliber og de har fantastiske treningsfasiliteter. Men sjarmen, utsikten og trivselsfaktoren til TGK vil Byneset aldri få :-) I tillegg ligger banen på bygda mens TGK ligger så og si i byen
User avatar
PlayerG
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 318
Joined: 08 Aug 2010, 17:40
Hcp: 8
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Stavanger
Has thanked: 19 times
Been thanked: 4 times

Re: Havstein

Post by PlayerG »

Takk for svar :)

Ser at TGK og Golfsenteret har tilbud om skapplass, vet dere om Havstein tilbyr dette?
Goggskolt
Forumvant
Forumvant
Posts: 52
Joined: 04 Jan 2011, 12:00
Hcp: 19,2
Hjemmeklubb: Salten GK
Location: Trondheim

Re: Havstein

Post by Goggskolt »

Jeg har også tilholdssted i Trondheim. Er stooor tilhenger av Sætra, men har (dessverre) spilt mest på Byneset. Det er noe med den trivselsfaktoren som mciljoy nevner som er uslåelig. Byneset blir litt for stivt, sterilt, og, tja, profesjonelt? Mens Sætra i mine øyne er mer jordnær.
Driver: Acer XK Ti Driver 12° (UST V2, reg)
Woods: Acer XK Fairway Wood 15° og 19° (Apollo FW Shadow Graphite, reg)
Jern: Acer XK Pro Irons 3-PW (Apollo Hump, reg)
Wedge: Acer XC Wedge 52°, 56°, og 60° (Apollo Hump, reg)
Putter: Acer MC1
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Havstein

Post by mciljoy »

PlayerG: Havstein har nok ikke skapplass nei. Kanskje de får det når korthullsbanen evt. åpner

Er vel naturlig at Sætra har mer sjarm siden det er en av Norges eldste baner, det ligger litt historie i veggen der. Byneset er jo utvilsomt et bedre golfanlegg, men det er liksom på Sætra det skjer. Det hjelper jo også at de har den beste treneren og de beste spillerne.
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Havstein

Post by spiderboy »

Jada, rangen på Byneset er bedre. Mye mye bedre.
Nærspillsfasilitetene der er fantastisk bra, med 2 chippegreener der man faktisk kan trene innspill fra opptil 100 meter. Men der er Sætra også bra synes jeg.
Miljøet på Sætra er hyggeligere, og omgivelsene også. Og proshopen fra Golfsenteret er uovertruffen på service og utvalg.

Men smak og behag da. 27 hull på Byneset, 9 på Sætra. Det teller nok en del for mange vil jeg tro....
Havstein har ihvertfall ikke foreløpig noen skapplasser dessverre.
Men det har Byneset vanligvis (stengt for oppussing akkurat nå) og som du nevner Sætra.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
PlayerG
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 318
Joined: 08 Aug 2010, 17:40
Hcp: 8
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Stavanger
Has thanked: 19 times
Been thanked: 4 times

Re: Havstein

Post by PlayerG »

Når jeg så på bookingen på golfbox, fikk jeg et inntrykk av at pågangen er større på TGK enn Byneset. Stemmer det med deres erfaringer? :?:

Og blir det ikke fullstendig kaos på hull 1 når TGK er fullbooket med 10 minutters intervaller (ettersom banen bare er 9 hull)? :|

Ellers ser jeg at TGK har hele tre par5-hull :D
heikkih
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 319
Joined: 22 Jun 2009, 10:15
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Losby Golfklubb
Location: Oslo

Re: Havstein

Post by heikkih »

Er nok bare 2 par5-hull på Sætra, hull 4 og 8, men med separate teer for 13 og 17.

Aldri kaos der oppe. Asbjørn, starter, står ofte der og har full kontroll. Dersom man skal gå 18 hull bør man booke 2 tidspunkter (vanlig å booke med intervall på 2:10).

Foretrekker helt klart Sætra av banene i området og hadde fortsatt vært medlem i TGK om jeg hadde blitt boende her.
Titleist 910D2 10.5° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913F 17° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913H 21° Aldila RIP Phenom 65HYB
Titleist AP1 710 5-PW Nippon NS Pro 105T R
Titleist Vokey SM5 50°, 54°, 58°, KBS Hi-Rev
Scotty Cameron Big Sur S Long
Seve
Rookie
Rookie
Posts: 46
Joined: 29 Apr 2011, 12:16
Hcp: 9
Hjemmeklubb: Byneset

Re: Havstein

Post by Seve »

TGK er absolutt en sjarmerende og trivelig bane, men anlegget kan naturligvis ikke sammenlignes med Byneset.
User avatar
mciljoy
Legende
Legende
Posts: 592
Joined: 19 Oct 2010, 14:27
Hcp: 5
Has thanked: 1 time
Been thanked: 1 time

Re: Havstein

Post by mciljoy »

Det er nok større pågang på TGK ja, men opplever veldig sjelden problemer med å få tid. Det er heller ikke tregere spill/mer kø enn på de andre banene.

Separate utslagssteder for alle de 9 hullene gjør at det fungerer bra å gå 18.
OW2014
Rookie
Rookie
Posts: 1
Joined: 22 Jul 2014, 01:23

Re: Havstein

Post by OW2014 »

En som kaller seg Spiderman har et innlegg i forbindelse med banen på Havstein. Tøys og tull er det! Ikke noen protester fra naboer, ingen sikkerhetsnett på banen.
Post Reply