Stiklestad Golfklubb

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Stiklestad Golfklubb

Post by veggiss »

Det tror jeg vi bare kan glemme, det er jævlig dyrt å bytte sand i alle bunkere.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Stiklestad Golfklubb

Post by furu »

veggiss wrote:Det tror jeg vi bare kan glemme, det er jævlig dyrt å bytte sand i alle bunkere.
Enkel løsning :D

Image
Instagram @christianfuru
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Stiklestad Golfklubb

Post by veggiss »

haha!
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
bentzen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 168
Joined: 26 Feb 2011, 20:54
Hcp: 8ish
Hjemmeklubb: Stiklestad GK

Re: Stiklestad Golfklubb

Post by bentzen »

Det avholdes forresten turnering på Stiklestad førstkommende lørdag. Rangen er bygd om til en 6-hullsbane og det spilles 3 runder.

Hva er kriteriene for å få stille til start i NM forresten? :?
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Stiklestad Golfklubb

Post by sirandrew214 »

Stort sett er det ranking fra Norges Cup. Mulig det er noen wild card fra klubben og NGF vil jeg tro.
Flise
Forumvant
Forumvant
Posts: 93
Joined: 27 Jan 2009, 10:39
Hcp: 12,8
Hjemmeklubb: Stiklestad Golfklubb
Location: Verdal

Re: Stiklestad Golfklubb

Post by Flise »

Det går ann å spille i snø også... på rangen den 7 desember...
Attachments
07122011021.jpg
(1.02 MiB) Not downloaded yet
I baggen:
Cobra FP 6-7-8-9-pw-gw-sw
Callaway 60*
Cobra S2 senior driver
Cobra S2 3wood
Cobra LD fw 5,7,9
Putter: Profound Dark Ace
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Stiklestad Golfklubb

Post by spiderboy »

Noen som har vært der i år? Vurderer en tur til midtnorges beste bane snart, hvis det er ok forhold ihvertfall......
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Stiklestad Golfklubb

Post by spiderboy »

På tide med en oppdatering her. Banen er M E G E T bra.
Jevne, raske, fine greener :)
Saftig rough, flotte teesteder, vakre fairwayer, utsikt, opptil flere fantastiske golfhull....

Det har bøttet ned her den siste uka, men banen har som vanlig tålt vannet svært godt. Èn dropp for tilfeldig vann i løpet av 18 hull er helt greit etter den syndefloden vi har hatt her oppe i det siste....

Kan kanskje legge til at det er svært imøtekommende og hyggelig betjening på Stiklestad. Man får også med seg ferdigtrykte scorekort med dato og tidspunkt for utslag, navn, hcp, og tildelte slag. Noe som flere klubber burde vurdere og en absolutt fin liten ekstradetalj.

Løp og spill dere som kan :)
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Stiklestad Golfklubb

Post by kevin »

Vurderer å spille denne til sommeren, på vei hjem fra nord-norge. Skal uansett spille en bane i Trøndelag og da står det vel mellom denne og Byneset tenker jeg.

Noen tanker om det, dere som har spilt banene?
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Stiklestad Golfklubb

Post by Yorkie »

kevin wrote:Vurderer å spille denne til sommeren, på vei hjem fra nord-norge. Skal uansett spille en bane i Trøndelag og da står det vel mellom denne og Byneset tenker jeg.

Noen tanker om det, dere som har spilt banene?
Tja, spell begge :)

http://www.flickr.com/photos/jannor/3772008557/

http://www.flickr.com/photos/jannor/3772012151/
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Stiklestad Golfklubb

Post by kevin »

tror ikke jeg får tid til begge, da må jeg gi avkall på en av rundene i nord. Får tenke og fundere litt
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Stiklestad Golfklubb

Post by veggiss »

Stiklestad er en knallbane, spesielt back er morsom...skjemmes bare av Norges mest idiotiske par 3 (hull 13)
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Stiklestad Golfklubb

Post by spiderboy »

Vil påstå at Stiklestad er en bedre bane, morsommere å spille og også vakrere å se på (Byneset er anlagt på et jorde uten trær ;) ). På tross av det kjipe par3-hullet og et rimelig trist åpningshull.

Jeg ville lett spilt Stiklestad om jeg skulle valgt. Dersom du kjører bil nedover fra nordnorge er det jo på veien også. Om du flyr er det mer knotete å komme seg til Stiklestad.
Ellers får du si fra når du har en dato, det er alltid bra med en unnskyldning for å komme seg utover for å spille den. Så får du kjentmann med også :)
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Stiklestad Golfklubb

Post by kevin »

Kommer med bil ja, og har vel tenkt hele tiden at jeg skal spille Stiklestad. Men har holdt døren litt åpen for evt Byneset. Det blir i juli en gang, skal helt klart gi beskjed når jeg vet mer. Kjentmann er positivt :)
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Stiklestad Golfklubb

Post by Yorkie »

Hva er det som er idiotisk med 13 veggiss, greit nok, det er altfor langt ift klubbspill, men bortsett fra det?
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Stiklestad Golfklubb

Post by Yorkie »

Må gi spiderboy noe rett, Stiklestad er "penere" enn Byneset, en litt lang versjon av Vestfold på ett vis, og Byneset er veldig open country som Miklagard. Men, begge er veldig bra baner, Byneset er litt mere teknisk og Stiklestad har en litt finere estetikk. Begge bør oppleves, derav min konklusjon over. Litt tidlig opp og sein i seng så rekker du begge på en dag :)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Stiklestad Golfklubb

Post by spiderboy »

Hull 13 er for langt for de aller fleste. Har spilt der med scratchspillere som sliter med å nå greenen med noe annet enn driver. Da blir det for dumt synes jeg. Helt greit om de hadde hatt en klubbtee og så dagens gul-tee som konkurransetee. Men slik det er nå blir det en par 3 som (hvis du spiller med huet) er jernutslag, wedgeinnspill og så 2 putter for bogey. Så mye høyt gress som det er på vei opp dit blir det fort lostball på skeive og korte driver. Altså et kjedelig hull, som i tillegg er en potensiell cardwrecker om du sjanser, og et dødtrist bogeyhull om du spiller safe.

Synes ikke det er så supert. Pent er det heller ikke... :) Og ja, jeg har hatt verre enn dobbelbogey på det hullet. Blir litt ekstra hat av det også.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Stiklestad Golfklubb

Post by spiderboy »

I forhold til at Byneset er en bra bane er jeg enig i det. Jeg har spilt den ganske mye, og er nok litt lei også. Men om man skal spille Byneset bør den spilles fra hvitt. Det er det den er designet for, og da er det plutselig en helt annen og mye morsommere bane. Fra gult kommer mange av fairwaybunkerne ikke i spill. Hull 2 f.eks. er et ganske kjedelig og enkelt hull fra gult, men et fantastisk og nervepirrende utslag fra hvittt, der bunkerne plutselig er midt i spillelinjen og man skal være rimelig langtslående for å gå over.
En del av par5-hullene blir også plutselig monsterhull der man må kutte dogleg og være presis med driven om man skal inn på 3 slag.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Stiklestad Golfklubb

Post by sirandrew214 »

Hjemmesiden til Byneset er ikke helt oppe å gå, så jeg får ikke sett baneguiden, men den er den hvor man slår ut fra verandaen på hull 1?

Liker Byneset, har bare spilt den fra hvit, så kan ikke uttale meg om annet, men jeg har jo lagt merke til at de fleste baner får en ny (og bedre?) dimensjon hvis man spiller den fra bak-tee.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Stiklestad Golfklubb

Post by Yorkie »

Ett langt par tre for en gjennomsnittlig klubbspiller (fra riktig tee) bør ikke være mer en 160-170, 13 spiller vel 210-215 og det er en lengde for langtslående lavchp'ere som f.eks sirandrew som spiller fra medal tee. Hadde man flyttet gul til rød tee, laget ny rød på 140 hadde det nok vært ett bedre golfhull ift til spillbarhet. Greenen er jo ganske stor og lang, og det går å rulle ballen inn i forkant for de som må opp med en spoon på de lengdene. Sånn som det er nå er det "morsomt" m.a.o mæle til med driver og håpe på ett godt resultat, eller som du skriver spiderboy, jern, wedge og 2 putt, og da er det ikke ett særlig spennende golfhull for de aller fleste. Undrer litt på hva Turner har tenkt når han la ut hullet og dro klubbtee så langt bak (kjenner ikke historien til Stiklestad og vet ikke om man fra klubbens side har flyttet tees ift til det opprinnelige).
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply