Tyrifjord GK

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Lawinth
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 383
Joined: 11 May 2011, 23:36
Hcp: 12
Hjemmeklubb: TYGK
Has thanked: 28 times
Been thanked: 1 time

Re: Tyrifjord GK

Post by Lawinth »

Jeg kan fortelle at banen er i fantastisk stand nå og er bedre nå enn den var på sitt beste i fjor. Greenene nå fremstår som utrolig jevne, med god rull og er en nytelse som jeg opplever det. Spilte med to gjester forrige dagen, en fra Hakkadal og en fra Oppegård og de var bare imponert over banetilstand. Fairway er fantastisk nå, så om du har tenkt å spille TYGK, så er fremover nå en god id'e.
Ønsker du selskap eller guide så send meg en melding, kanskje det passer? :)
Bare for å komme noen i forkjøp så var ikke TYGK spesielt dårlig i fjor :)
User avatar
Xo1
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 104
Joined: 06 Apr 2011, 21:47
Hcp: 10.5
Hjemmeklubb: Miklagard GK
Has thanked: 2 times

Re: Tyrifjord GK

Post by Xo1 »

Spilte Tyrifjorden i går, det var et sorgens kapittel. Banen fra Tee til green var ok. Greenen er hullpipelufta tidligere i uken å var nærmest umulig å putte på. Ballen hoppa og spratt høyre/venstre alt ettersom hvordan den traff kulene mellom hullene etter hullpippelufteren. Greenene hadde heller ikke hastighet av særlig betydning, så det ble helt bingo på greenene. Jeg skjønner at det er nødvendig med vedlikehold, men dette hadde man løst med valsing og klipping, så hadde det vært bra forhold, og ikke elendig. De bunkerene vi var i var steinharde med lite sand, så vanskelig å komme under ballen med et normalt bunkerslag. Anbefaler folk å holde seg unna Tyrifjorden en stund fremover til de har fått greene tilbake i normal skikk.
TaylorMade M3 Driver
TaylorMade M1 3 Wood
TaylorMade P730 3i - Pw
TaylorMade Milled Grind HI-TOE 52' 58' 64' Wedger
TaylorMade Ghost-Spider-Putter
Titleist PRO V1
Post Reply