Top100Golfcourses - ranking Norge 2012

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Top100Golfcourses - ranking Norge 2012

Post by kevin »

Ny ranking for norske baner, gjort av top100golfcourses

Ikke overraskende at Miklagard er nr.1 her også, som så mange andre rankinger. Jeg hadde trodd at Bjaavann var enda høyere opp, uten at jeg har spilt den. Men tidligere har den alltid scoret bra på rankinger. Holtsmark har hatt et kjempeår, mens Moss&Rygge hadde iallefall ganske dårlige forhold tidlig på året

Har ikke lest alle reviews, men får vel gjøre det før jeg sier noe bombastisk ;)

Legger ut en egen tråd for utenlandske baner også
User avatar
joergu
Forumvant
Forumvant
Posts: 64
Joined: 02 May 2011, 13:15
Hcp: 12
Hjemmeklubb: Atlungstad GK

Re: Top100Golfcourses - ranking Norge 2012

Post by joergu »

Atlungstad på 6.plass er bra.Banen var veldig bra i fjor,men har ikke fått vist sitt fulle potensiale enda.
Her kan det bli ett knall anlegg når alle planene er på plass.
Masse og glede seg til sommeren. :lol: :lol:
Driver : Cobra
Hybrid :Cobra 18` 25`
Jern : Ping G 15
Putter : Odyssey Two-ball putter
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Top100Golfcourses - ranking Norge 2012

Post by Smilende Sam »

Den som er ansvarlig for Norge og Sverige har nok vært for mye på skogsbaner i Sverige :-)
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Top100Golfcourses - ranking Norge 2012

Post by kevin »

Etter å ha lest om alle de norske er jeg vel ganske enig. Men har ikke spilt Oslo, Bjaavann, Meland, Atlungstad eller Stavanger. Så grunnlaget mitt er kanskje litt for lite. Jeg spiller Nøtterøy og Holtsmark ganske ofte i løpet av en sesong og synes vel ikke Holtsmark er noe dårligere enn Nøtterøy. Og så er jeg litt delt i synet på Moss&Rygge, den er bra men har noen svakheter synes jeg. Mer enn Holtsmark og Nøtterøy. Så den ville jeg hatt lengre ned. Synes også at Larvik er hakket bedre.

Bjaavann og Atlungstad skal definitivt spilles i år, og kanskje Bogstad hvis muligheten byr seg
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Top100Golfcourses - ranking Norge 2012

Post by Kaffekannen »

kevin wrote:Etter å ha lest om alle de norske er jeg vel ganske enig. Men har ikke spilt Oslo, Bjaavann, Meland, Atlungstad eller Stavanger. Så grunnlaget mitt er kanskje litt for lite. Jeg spiller Nøtterøy og Holtsmark ganske ofte i løpet av en sesong og synes vel ikke Holtsmark er noe dårligere enn Nøtterøy. Og så er jeg litt delt i synet på Moss&Rygge, den er bra men har noen svakheter synes jeg. Mer enn Holtsmark og Nøtterøy. Så den ville jeg hatt lengre ned. Synes også at Larvik er hakket bedre.

Bjaavann og Atlungstad skal definitivt spilles i år, og kanskje Bogstad hvis muligheten byr seg
Og meland... Du må klare å komme deg over fjellet i løpet av sommeren
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Top100Golfcourses - ranking Norge 2012

Post by kevin »

Ja, absolutt :D
Post Reply