Bærum GK

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
oddbjarne
Rookie
Rookie
Posts: 33
Joined: 30 Jun 2011, 15:40
Hcp: 14,3
Hjemmeklubb: Bærum GK
Location: Sandvika, Akershus

Bærum GK

Post by oddbjarne »

En oppdatering fra Daglig Leder på kom mail forleden dag.

- Drivingrangen åpner forhåpentligvis rett etter påske. Det er fortsatt så vått i dumpa på rangen at ballene plugger seg.

- Banen håper de at er klar til bruk etter dugnaden 28.april.

Da forventer jeg en bane som er i god stand, ettersom de venter såpass lenge med å åpne.
TaylorMade R9 420
TaylorMade Burner Superfast 2.0 #3 Wood og #3 Hybrid
TaylorMade Burner #4 - Pw
Cleveland 588 50.08 og 56.14
Nike Method Core 3i
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Bærum GK

Post by BomBom »

Rangen er åpen. Ingen ny info vedrørende baneåpning, men Bærum skal jo ha dugnad før åpning hvert år, så helgen 28/29 April er vel mest sannsynlig.
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
oddbjarne
Rookie
Rookie
Posts: 33
Joined: 30 Jun 2011, 15:40
Hcp: 14,3
Hjemmeklubb: Bærum GK
Location: Sandvika, Akershus

Re: Bærum GK

Post by oddbjarne »

Bærum åpner banen førstkommende mandag.
Vi har bestemt oss for å åpne banen mandag 7 mai.
Vinteren har vært tøff med enkelte greener og fairwayer. Vi synes likevel det er riktig å åpne banen for spill og håper på forståelse for at kvaliteten ikke er som ønsket. Normal baneåpning hos oss er rundt midten av mai.

Greenfee satsene vil være kr. 300,- alle dager inntil videre og kr. 175,- for juniorer. Vi åpner i dag for booking på Golfbox.
TaylorMade R9 420
TaylorMade Burner Superfast 2.0 #3 Wood og #3 Hybrid
TaylorMade Burner #4 - Pw
Cleveland 588 50.08 og 56.14
Nike Method Core 3i
raffener
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 12 Aug 2011, 10:06
Hcp: Snart kategori 1
Hjemmeklubb: Hauger

Re: Bærum GK

Post by raffener »

Noen som vet hvordan forholdene er på denne banen nå?
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Bærum GK

Post by BomBom »

Bærum er min hjemmebane, kan opplyse om det når jeg skal si noe om forholdene.. :)

Generellt i veldig god stand. Ganske (nesten helt) tørre fairways, i motsetning til mange andre baner, og de er nå ganske tette og fine. Selvfølgelig noen små skjønnhetsfeil enkelte steder, men de er ikke akkurat i spill.. I spill er heller ikke de få områdene hvor det har samlet seg litt vann i det siste, så det skal ikke legge noen demper på opplevelsen.
Greenene har blitt bra nå, kun 2 som ikke er helt 100, men de er langt fra dårlige.. Jevn hastighet og det ruller bra.. Fullt mulig å sette putter som holder linja, lite hopp og sprett..
Roughen er seig som f... , og den skjuler ballen godt for tiden, så hold øye med retningen om du slår utenfor fairway..
Bunkerne har litt lite sand, og er litt harde, etter all nedbøren, men jeg synes egentlig det er helt greit.. Bruk 60gr i bunker, så blir det brillefint... :)
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
raffener
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 12 Aug 2011, 10:06
Hcp: Snart kategori 1
Hjemmeklubb: Hauger

Re: Bærum GK

Post by raffener »

Takker Bombom, bedriftsturnering der om et par dager. Greit å ha en anelse om hva man kan forvente :)
Moralen er altså å holde seg i fairway, som alltid
User avatar
heiaespen
Forumvant
Forumvant
Posts: 78
Joined: 08 Jun 2012, 20:11
Hcp: 15,5
Hjemmeklubb: Bærum GK
Location: Jar, Bærum
Contact:

Re: Bærum GK

Post by heiaespen »

Hei
Jeg hadde egentlig bestemt meg for å melde meg inn i Haga, men de har jo hatt helt kriseforhold nå så er blitt noe usikker. Eneste reelle alternativ er vel egentlig Bærum.
Men jeg lurer på hvor stort trykk det er på banen, er det enkelt å få spilt selv de dagene man er litt spontan og ikke har planlagt mange dager i forkant?
Jeg syntes at denne "herreligaen" virker ganske interessant, med både turnering på onsdager og trening på mandager. Noen som har noe erfaring med dette?
Jeg har et inntrykk av at det er endel eldre på denne banen, er dette noe som gjør det tregt å komme seg rundt?

Eventuelle andre innspill vedrørende Bærum GK, både positive og negative tas imot med stor takk. Være seg treningsfasiliteter, klubbhus, osv.
Er korthullsbanen noe å forholde seg til i det hele tatt? Er den grei som treningsrunde en sen sommerkveld? Er det matteutslag?

Okey, nok spørsmål. Håper på litt svar.
Hdcp sesongstart 2012 = 54
Hdcp sesongstart 2013 = 26
Hdcp sesongstart 2014 = 15,5
Mål for sesongen 2014 = 9,9
Cooper
Rookie
Rookie
Posts: 27
Joined: 12 Sep 2011, 23:58
Hcp: 6.5
Hjemmeklubb: The Island

Re: Bærum GK

Post by Cooper »

Det vil nok variere noe i sesongen hvor mye trykk det er på banen, men generelt går det ganske greit å få spilletid. Det er mange eldre spillere på Bærum, men jeg tror ikke det er noe større andel pensjonister der enn på andre klubber. Spilletiden kan enkelte dager være litt lang, og dra seg til 4.5+ de dagene det er turneringer. Vanlig helg mellom 4-4.5t. Banen kan også være litt sen før den blir 100% på våren, men den tåler veldig mye regn. Klubben har også veldig god økonomi, så vi har råd til å gjøre utbedringer og endringer på banen. Det beste med klubben synes jeg, er det vi kaller "herreserien", som er en turngering som går hver onsdag ettermiddag. Den har etterhvert utviklet seg til å bli en fin gjeng, som gjerne spiller runder sammen også utenfor turneringen. Vi drar også på turer sammen. Her er det mange nye medlemmer som blir med og som gjør det enklere å integrere seg i klubben. Treningsfasiliteter er vedlig gode utfra hva jeg ser på andre klubber. Korthullsbanen er ikke spesielt bra, den er mest for yngre, og nybegynnere. Generelt hvis du vil ha en 9 hulls runde på kvelden, så er det ikke noe problem å dra opp og spille hovedbanen. Det skal være helt speseilt hvis du ikke får tid da. Klubbhuset er bra og funksjonelt. Restaurant, proshop, garderober osv. Et annet plus er at vi har Norges beste pro. Fredrik Enge. Hvis ikke han fikser svingen din, så er det ingen som klare det. Han er også ansvarlig for fellestreningene som man kan melde seg på.
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Bærum GK

Post by BomBom »

Bærum GK har i disse tider kampanje på medlemskap, du betaler kr 9950, og da er alt inkludert, også årsavgiften for 2013.. Et rimeligere tilbud har jeg ikke sett hos andre klubber. :)

Har vært medlem i 3 år nå, og har vel ikke hatt problemer med å komme meg ut for å spille, selv på kort varsel. Selvfølgelig er det bra trykk i helgene, men det er det jo hos de fleste..
Har ofte tatt en tur opp på kvelden, og gått 5/9/11/13 hull, og det er jo derfor årsavgift er så flott, man spiller så mye man kan, eller har tid til.. Korthullsbanen er fin for å trene innspill, og ja, matter på utslagene..
Herreserien hver onsdag er både morsomt, og sosialt.. Og man får testet seg litt på det å spille turneringer.. Herregruppa har også turer både før og etter sesongen, som oppkjøring og avslutning for de som vil være med.. Gode priser..
I år var det Mellerud GK i Sverige før sesongen, og Portugal nå i November..
Treningene på mandager er veldig bra. Pro Fredrik Enge er en av de beste i landet tør jeg påstå.. Han plukker ikke i stykker svingen din, men tilpasser den .. :) Kurerte min hook på 3min..
Nesten 70% av medlemmene er godt voksne, typ 60 og oppover, men det har ikke noen innvirkning på spillehastighet.. Pleier å bruke 3t50 - 4t20 på en runde med 4 pers.. Helt greit mener nå jeg.

Noe som bør nevnes er at banen tåler regn meget bra.. Den ligger i en naturlig helling, så dreneringen fungerer helt supert. Selvsagt blir det enkelte områder hvor vannet samler seg, men de er sjelden i spill..
Banen i seg selv er utfordrende nok, er ikke bare å klaske ut en drive alltid, må nok opp med noen lange jern og hybrider både her og der. Treningsfasiliteter er bra, range m/ matter/gress, 2 greener, innspillsgreen, bunkere med "green".
Klubben har også solid økonomi, ingen gjeld og penger på kontoen.. og 6000,- i årsavgift er ikke dyrt.. :) Har enda tilgode å finne en klubb som ligger nært nok, med et bedre tilbud enn Bærum har gitt meg.. Velkommen i så fall.. :)
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
User avatar
heiaespen
Forumvant
Forumvant
Posts: 78
Joined: 08 Jun 2012, 20:11
Hcp: 15,5
Hjemmeklubb: Bærum GK
Location: Jar, Bærum
Contact:

Re: Bærum GK

Post by heiaespen »

Takk for to svært informative og fine svar.
Jeg jobber for meg selv og har en svært fleksibel arbeidsdag noe som fører til at jeg som oftest spiller på dagtid på hverdagene. I helgen er det som regel frue og barn som har førstepri. Men siden sesongen nærmer seg slutten så har jeg fått booket meg inn nå på søndag og gleder meg veldig til det.

Som nevnt så hadde jeg vel nesten bestemt meg for Haga, men spilte der for et par uker siden og forholdene var jo helt katastrofe. Sannsynligvis det dårligste jeg har spilt på i hele år. Noen av greenene var jo som å spille på et gymsalgulv. Ballen stoppet aldri.
Nå bor jeg jo på Jar i Bærum, og selv om Haga kun er 5 minutter unna så er det vel ikke mer en drøye 15 minutter til Bærum GK.

Jeg gleder meg til søndagen, også får jeg vurdere seriøst hvorvidt jeg vil slå til på det meget bra tilbudet som er i disse dager. Jeg har også store planer om å bruke en pro svært hyppig, minst ukentlig, når våren kommer for å få kurert alle de idiotiske feilene jeg gjør. Og at dere begge skryter av Fredrik Enge betyr vel at han vet hva han driver med.

En ting som har fristet meg med Haga er jo denne medlemssløyfa, men dersom dere mener at det er enkelt å gå ut og gå 9 hull ++ en vilkårlig kveld i uka så skal jeg nok kunne ta til takke med det og.
Hdcp sesongstart 2012 = 54
Hdcp sesongstart 2013 = 26
Hdcp sesongstart 2014 = 15,5
Mål for sesongen 2014 = 9,9
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Bærum GK

Post by veggiss »

Jeg ville hvert fall ikke kjøpt aksje på Haga før de får fikset opp i grunnforholdene sine, leie kan sikkert være greit da.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
heiaespen
Forumvant
Forumvant
Posts: 78
Joined: 08 Jun 2012, 20:11
Hcp: 15,5
Hjemmeklubb: Bærum GK
Location: Jar, Bærum
Contact:

Re: Bærum GK

Post by heiaespen »

Spilte en runde på Bærum i dag med horisontalt snøvær. Bortsett fra at vi ble jævlig våte og kalde så var det en positiv opplevelse. Banen var jo i veldig god stand, og jeg syntes det var en veldig morsom og fin runde. Mye høydeforskjeller og variasjon på hullene.
Er faktisk mye som taler for at jeg blir medlem der neste år. Finfin bane.
Hdcp sesongstart 2012 = 54
Hdcp sesongstart 2013 = 26
Hdcp sesongstart 2014 = 15,5
Mål for sesongen 2014 = 9,9
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Bærum GK

Post by BomBom »

All mulig respekt for å gå en runde i det været som var i dag, selv valgte jeg sofaen i dag.. :)
Hyggelig at du likte banen, og som du skrev i en annen tråd vedrørende trening med pro neste år, så har du i alle fall mulighet til å trene med en av de beste, Fredrik Enge..
Håper vi ses på banen neste år da.. :)
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
User avatar
heiaespen
Forumvant
Forumvant
Posts: 78
Joined: 08 Jun 2012, 20:11
Hcp: 15,5
Hjemmeklubb: Bærum GK
Location: Jar, Bærum
Contact:

Re: Bærum GK

Post by heiaespen »

Gir liv til denne tråden igjen, selv om den ikke var min i utgangspunktet så kuppa jeg den jo litt. Er nå medlem på Bærum og gleder meg sjukt til sesongen begynner. Presterte å knekke ankelen i påsken da så hopper rundt på krykker, men satser på at jeg kommer meg raskere på bena enn det legene antar. Har uansett plass til et par krykker i bagen, kan jo ta ut et par lave jern som jeg aldri treffer ballen med uansett.

Et par spørsmål angående herreserien, jeg ser at den begynner 15:30. Er det oppmøte allerede da? Kan være kinkig med tanke på jobb osv, hva om man melder seg på, men ikke er der før typ 16:30? Hvordan fungerer det med når man går ut osv.? Eller booker man faktisk utslagstid når man melder seg på?

Vi sees på Bærum om noen uker.
Hdcp sesongstart 2012 = 54
Hdcp sesongstart 2013 = 26
Hdcp sesongstart 2014 = 15,5
Mål for sesongen 2014 = 9,9
Cooper
Rookie
Rookie
Posts: 27
Joined: 12 Sep 2011, 23:58
Hcp: 6.5
Hjemmeklubb: The Island

Re: Bærum GK

Post by Cooper »

Når du melder deg på en runde i Herreserien, så kan du velge om du vil starte tidlig eller sent. .15.30 er da første gruppe slår ut. Siste gruppe slår normalt ut ca. 16.30. Du kan også ringe inn og be spesielt om å få gå ut i siste gruppe. Herrerserien har forøvirg en facebook gruppe du kan melde deg inn i. Der får du løpende info.

Ses på banen!
Cooper
Rookie
Rookie
Posts: 27
Joined: 12 Sep 2011, 23:58
Hcp: 6.5
Hjemmeklubb: The Island

Re: Bærum GK

Post by Cooper »

Bærum åpner på torsdag. De som har vært oppe og kikket melder om bedre forhold ved åpning i år enn i fjor.
oddbjarne
Rookie
Rookie
Posts: 33
Joined: 30 Jun 2011, 15:40
Hcp: 14,3
Hjemmeklubb: Bærum GK
Location: Sandvika, Akershus

Re: Bærum GK

Post by oddbjarne »

Fantastiske forhold på Bærum nå. Når green 9 og 10 er supre, så vitner det om meget gode forhold på resten av banen.
TaylorMade R9 420
TaylorMade Burner Superfast 2.0 #3 Wood og #3 Hybrid
TaylorMade Burner #4 - Pw
Cleveland 588 50.08 og 56.14
Nike Method Core 3i
User avatar
JonasB
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 362
Joined: 11 Oct 2011, 21:57
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Re: Bærum GK

Post by JonasB »

Hei

Noen som vet om forholdene på Bærum pdd? Skal spille tirsdag og det er noen uker/måneder siden sist og da var jeg ikke imponert...
Cobra AMP 10,5 regular
Cobra S2 5 wood reg
Mizuno MP-H5 4i-P
Cleveland Custom 56
Profound Ambition m/Superstroke 5.0
User avatar
Byebye83
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 09 Jan 2014, 01:20
Hcp: 4.4
Hjemmeklubb: Drammen GK

Re: Bærum GK

Post by Byebye83 »

Var der i går.. Bra fairway, men litt dårlige greener med litt lite gress.. Rulla i hvert fall javnt..
I bagen:
M3 AD-BB 7X
Rough 4w AD-DI 7X
T-MB 2i AD-DI 95x
T-MB 4i AD-DI 95x
Apex MB18 5-P KBS c-taper stiff+
RTX3 52-56-60
TM Spider X
Pro v1/x
User avatar
Hettis
Forumvant
Forumvant
Posts: 96
Joined: 03 Dec 2014, 16:40

Re: Bærum GK

Post by Hettis »

Tar kevin sin oppfordring og kan nevne at Bærum er i ok stand for årstiden.
Veldig varierte forhold, særlig greenene.
Noen fairways var fine, andre med store brune flekker.
Hull 10 er fremdeles under ombygging, så hull 1 på korthullsbanen spilles istedet.
Post Reply