Mørk GK

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
ckleiv
Rookie
Rookie
Posts: 3
Joined: 22 May 2009, 10:57

Mørk GK

Post by ckleiv »

Var en tur på Mørk GK i går. Var første gang jeg spilte banen og vil karakterisere den som helt grei!
Noen hull er forferdelig trange og fortsatt noen greener som er langt fra sommerstandard! Legger man da til en greenfee på 450,- siden det var helligdag blir opplevelsen ikke noe mer enn OK..

Runden var på det jevne for min del. Etter de første 9 lå jeg +5 men så begynte jeg å knote. Endte på +18 som ga 32 poeng.

Edit av admin: Dobbel signatur.
C. Kleiv
hcp. 13,4
RGK
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mørk GK

Post by Mats »

Hvordan er denne banen nå? Skal spille der i morgen! Håper greener og fairways er OK?
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Mørk GK

Post by sumo »

aldri spilt mørk før, men har hørt av en kompis at det er en skikkelig skogsbane, noe ala krokhol. da burde dette være lett match for deg mats ;)
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Mørk GK

Post by Mats »

Ja, vet at det er en skogsbane.hehe. Er jo vant til det ;). Håper greenene er bra da, så det går an å senke noen putter i morgen!
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Mørk GK

Post by kevin »

En kompis av meg som er medlem på Mørk laget denne "banestatus-rapporten" i påsken...enjoy :D

User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Mørk GK

Post by Solaar »

Mørk var vel en av de klubbene som åpnet tidligst på østlandet ifjor var de ikke?
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Mørk GK

Post by kevin »

Var på Mørk for første gang i dag. Forferdelig vei fra Moss,greit den første biten men den siste delen er utrolig dårlig...skjønner at det er mange rally-talenter på de kanter.

Flott anlegg på Mørk. 18 hull hovedbane,9 hull midsize,knøttebane,range og utallige treningsgreener og treningsområder. Veldig imponerende det.

Banen er en blanding av skog og parkbane,hvor de første 9 er mest skog. Noen litt trange hull. Hull 2 som er et særdeles kort par 3 på 92m,der var teestedet satt 10m fram...merkelig løsning. En bitte liten green med vann foran. Var vel det eneste hullet jeg ikke likte noe særlig. Ellers så er det som sagt litt trangt noen steder,og noen litt "opp og ned" hull,samt noen skrå fairwayer. Siste 9 er mer åpent og med noen lange fine hull.

Teesteder: veldig fine,tett fint gress og pent klippet
Fairways: stort sett veldig bra. Noen var litt bløte på enkeltpartier pga alt regnet de siste dagene,men i ferd med å tørke opp
Greener: stort sett bra,men noen greener hadde endel soppskader,enkelt verre enn andre. Ikke veldig forringelse av puttekvaliteten,men noen sår var der. Men det var også greener som var helt fine. Ikke veldig raske.
Rough: stort sett kort og uproblematisk
Bunkere: bra med sand,fine og preparerte

Alt i alt en hyggelig og god opplevelse. Kommer nok til å spille den igjen flere ganger i år

Hull 1,tatt fra 100m før greenen
Image

Hull 11
Image

Hull 16
Image
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Mørk GK

Post by kevin »

Spillte Mørk igjen i dag. Banen er i meget god stand,flotte fairways og bra greener. Et par av greenene har litt skader igjen,men ikke mye. Roughen er relativt kort men ganske saftig. Bunkerne er også flotte og bra preparerte
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Mørk GK

Post by kevin »

Spillte her i går og banen er i veldig fin "høst-stand". Noe bløtt enkelte steder og blir sikkert bløtere i dag siden det regner endel

Tees: flotte med masse tett fint gress. Men teeklossene var satt uvanlig tight...knapt 3-4m mellom de enkelte steder,så litt merkelig ut
Fairways: stort sett veldig bra,men noe bløtt enkelte steder og det bør spilles med ballplassering(oppslag i proshop)
Greener: overraskende gode,raske og jevne. Ganske kortklippede for å være på høsten
Bunkere: var i en greenbunker og den var fin å slå fra
Roughen: ganske saftig og seig flere steder,vått også. Men ikke spesielt lang

En bane som anbefales
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Mørk GK

Post by kevin »

Ville du arrangert Ecco Tour her om knappe 3 uker :?: :?:

Green 18
Image

Fairway hull 12
Image

Spillte her i går og visste at de hadde slitt med forholdene her i år. Men trodde faktisk at det hadde blitt mye bedre enn dette. Mange av fairwayene har slike vinterskader, lite gress og dårlige forhold.

Greenene er noe av det aller dårligste jeg noen gang har puttet på. Masse vinterskader, ruglete og ballen hoppa og spratt i alle retninger

Noen få lyspunkter var det: Bunkerne var meget pent trimma og preppa. Roughen var meget saftig, kraftig og utrolig tett gress. Selv om den ikke er kjempehøy så sluker den ballen og man taper fort et slag. Dro på meg en strekk øverst i ryggen når jeg prøvde å nå greenen på hull 10 fra 90m :!: :lol: Går nok fort over.
Teestedene var stort sett veldig fine. Vi spøkte litt med at hvis man klippet de litt mer ned så kunne man brukt de som greener istedenfor de vanlige greenene. Testa å putte på de og det rulla jevnere der enn på greenene

Jeg blir mektig imponert om de får banen i skikkelig stand til Ecco Tour her, har liten tro på det.

At de tar full greenfee er en gåte med slike forhold
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Mørk GK

Post by Kaffekannen »

Det der var ille!! Er det en forbannelse på banene som skal arrangere store turneringer eller? Hauger sliter jo også skikkelig har jeg hørt.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Mørk GK

Post by sirandrew214 »

Ouch! Det så ikke bra ut!
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Mørk GK

Post by sumo »

fy fader, det er det verste jeg har sett :shock:
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Mørk GK

Post by Smilende Sam »

Kan bli flaut på Ecco....
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
Vagrant
Rookie
Rookie
Posts: 34
Joined: 11 Jun 2011, 08:01
Hcp: 26,0
Location: Nesodden

Re: Mørk GK

Post by Vagrant »

@Kevin. Som medlem og tillitsvalgt så har jeg bare lyst til å gi litt tilleggsinformasjon. Hadde du vært der bare en liten uke før, så ville du sett at forholdene var mye, mye verre. Vi er faktisk optimister nå. I månedsskiftet mai-juni startet grasveksten for alvor. Vi har slitt med å få den igang. Nå vokser det så en nærmest kan høre det :-) Et utvidet banemannskap vil nå ha all sin fokus på SPILLEKVKALITETEN frem mot Ecco og deretter NC. Det er umulig å garantere perfekte forhold - men det vil bli langt, langt bedre enn det trøstesløse synet som møtte deg for kun få dager siden. Det eneste vi kan love er at vi kommer til å gjøre hva vi kan, sky ingen midler, og ha full fokus på å fremvise en så bra bane som det er mulig for oss å få til. Kors på halsen!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Mørk GK

Post by kevin »

Hei!

Jeg tviler ikke på at det blir gjort en stor innsats for å den i så bra stand som mulig. Men jeg har spillt en god del baner og kan ikke huske å ha sett noen i så dårlig forfatning et stykke ut i juni. Vet at den var enda dårligere tidligere

Nå er jeg ingen ekspert på vedlikehold eller gress men for meg synes det som om man ikke har gjort alt riktig på vårparten og dermed sliter fortsatt. Det være seg måking av greener da det var snø, dressing, gjødsling, lufting og alt annet man gjør.

Men jeg krysser fingrene for Mørk og kommer tilbake for å spille når den er bra. Det blir nok etter at jeg har vært tilskuer på Ecco Tour

Lykke til med banen og arrangementet
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Mørk GK

Post by kevin »

Må skryte litt av Mørk denne gangen. Som jeg skrev i Ecco tour tråden, så synes jeg banen er mye bedre enn tidligere. Det er ikke fairways og greener a la Stiklestad, Miklegard og Bogstad. Men banen er i bra stand nå. Greenene ser ut til å være bra, tees er flotte, bunkerne er flotte og fairways er også stort sett bra. Det finnes områder med vinterskader på noen fairways, men alt i alt er det ganske bra.

De gjør nok en formidabel jobb med anlegget før denne turneringen, og vurderer man å spille denne banen, bør man gjøre det rett etter turneringen som er ferdig fredag.

Har fått med meg noen kommentarer fra noen av de utenlandske spillerne:
jag tycker att banan är skitkul. Kvalitén kan diskuteras
Klubben heter Mörk GK och är en kort o tight skogsbana. Gäller att hålla bollen bra i spel för att sen attackera flaggorna. Banan är rolig och ger många bra möjligheter till birdies
Image
Post Reply