Meldemskap/greenfee Haga

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
User avatar
heiaespen
Forumvant
Forumvant
Posts: 78
Joined: 08 Jun 2012, 20:11
Hcp: 15,5
Hjemmeklubb: Bærum GK
Location: Jar, Bærum
Contact:

Meldemskap/greenfee Haga

Post by heiaespen »

Heisann
Som bæring så er jo Haga golfklubb et fristende sted å være medlem. I år er jeg medlem i Nordhaug som ligger like ved Haga, dette i hovedsak grunnet pris, samt mitt nivå. Men en ting jeg lurer på er om medlemmene på Haga har gratis greenfee? Utfra nettsiden deres så kan det virke som om de fortsatt må betale greenfee, dog noe redusert? Noen som vet?

Kanskje noen også kjenner til miljøet på Haga? Jeg kunne godt tenkt meg å være medlem i en klubb som har ting som "herreliga", der man møtes og spiller en runde en kveld i uka osv.

Takk for all info
Hdcp sesongstart 2012 = 54
Hdcp sesongstart 2013 = 26
Hdcp sesongstart 2014 = 15,5
Mål for sesongen 2014 = 9,9
User avatar
JonasB
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 362
Joined: 11 Oct 2011, 21:57
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Re: Meldemskap/greenfee Haga

Post by JonasB »

Du kan vel leie spillerett på Haga til en ca 7500-10000 i året og da er det vel ingen greenfee? Er ikke helt sikker,derfor spørsmålstegnet :D

Men er sikkert flere som kan svare på dette. Men når du bor på Jar er det jo flere klubber i grei avstand (kommer jo selvsagt an på person til person)

Jeg selv bor 500 meter i luftlinje unna Nordhaug, men er medlem på Holtsmark som ligger i Sylling, vel 30 min unna.

Kan vel og si velkommen til forumet, er godt kjent med bloggen din fra før :D
Cobra AMP 10,5 regular
Cobra S2 5 wood reg
Mizuno MP-H5 4i-P
Cleveland Custom 56
Profound Ambition m/Superstroke 5.0
User avatar
heiaespen
Forumvant
Forumvant
Posts: 78
Joined: 08 Jun 2012, 20:11
Hcp: 15,5
Hjemmeklubb: Bærum GK
Location: Jar, Bærum
Contact:

Re: Meldemskap/greenfee Haga

Post by heiaespen »

Matbloggen? ;-) hehe
Tenkte å legge ned den for å starte golfblogg istedet. Golf er hvertfall det eneste jeg tenker på om dagen, spiller nesten daglig.
Jeg er interessert i å spille på en klubb i nærheten, og en jeg har lyst til å spille på flere ganger ukentlig. Det er jo endel muligheter i nærheten som du sier, men tenker vel at Haga og Bærum kanskje er mest relevant? Og dersom man spiller 2-3 runder ukentlig så er det greit å spille "gratis" (les: betalt en god slump penger i januar som man har glemt når sesongen begynner).

Kommer sikkert til å spille endel på Ballerud, Nordhaug, Grini, Lommedalen osv. også. Men tenker at det blir litt ensformig å spille 3 ganger i uka på korte 9-hullsbaner? Har spilt rundt 120 hull på Nordhaug på to uker allerede. ;-)

Noen som har noen gode klubbtips å komme med? Gjerne også litt om ting som foregår der i form av klubbturneringer, fast spilling osv.
Hdcp sesongstart 2012 = 54
Hdcp sesongstart 2013 = 26
Hdcp sesongstart 2014 = 15,5
Mål for sesongen 2014 = 9,9
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Meldemskap/greenfee Haga

Post by veggiss »

Kjør på med Haga, men jeg anbefaler deg å leie først før du evt flesker til med en verdiløs aksje.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
heiaespen
Forumvant
Forumvant
Posts: 78
Joined: 08 Jun 2012, 20:11
Hcp: 15,5
Hjemmeklubb: Bærum GK
Location: Jar, Bærum
Contact:

Re: Meldemskap/greenfee Haga

Post by heiaespen »

Er det kun økonomiske grunner til at leie anbefales? Ser at man kan få kjøpt aksje inkl. årsavgift for 17.500,- Det vil jo si under 10.000,- for aksjen.
Men årsavgiften er jo 8.900,- så om man kan leie for 7.000,- så er jo det litt rimeligere selvfølgelig. Vet ikke hvorfor, men et eller annet i meg foretrekker å eie fremfor å leie. ;-)
Hdcp sesongstart 2012 = 54
Hdcp sesongstart 2013 = 26
Hdcp sesongstart 2014 = 15,5
Mål for sesongen 2014 = 9,9
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Meldemskap/greenfee Haga

Post by veggiss »

Hvis det frister å eie en aksje som binder deg til å betale årsavgiften helt til du klarer å gi den bort så kjør på.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
heiaespen
Forumvant
Forumvant
Posts: 78
Joined: 08 Jun 2012, 20:11
Hcp: 15,5
Hjemmeklubb: Bærum GK
Location: Jar, Bærum
Contact:

Re: Meldemskap/greenfee Haga

Post by heiaespen »

Ser at den kan være litt kinkig. ;-)
Hdcp sesongstart 2012 = 54
Hdcp sesongstart 2013 = 26
Hdcp sesongstart 2014 = 15,5
Mål for sesongen 2014 = 9,9
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Meldemskap/greenfee Haga

Post by Golffreak »

Du kan lese utallige tråder om golfaksjer som ikke har noen verdi lengre (faktisk så er mange så desperate etter å få gitt dem bort at de slenger med tur til New York etc..!). Skal du spille på Haga i lang tid, dvs spille golf og bo i nærheten ( i uoverskuelig fremtid) så kan du jo ta over en aksje for stabilitet og slippe å være avhengig av en utleier. Per nå (og i overskuelig fremtid) så er det derimot veldig mange spilleretter å få leid hvert år (det er ikke noe problem, tro oss...), og dette blir billigere og uten risiko/forpliktelser. Det er slik at de som er aksjonær/eier spillerettene forplikter å betale årsavgift til klubben selv om man evt. slutter å spille golf eller vil bytte klubb... Svært få ønsker å ta på seg denne forpliktelsen idag, derfor leier de fleste istedet (hvis man ikke sitter på en spillerett fra før..). Alternativt betale greenfee (som blant annet jeg gjør).

Nei, de med spillerett betaler ikke greenfee. Da har man betalt en relativt høy årsavgift og betaler ikke for å spille (fastpris).

Spør du så sier jeg at du bør leie og ikke eie....
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Post Reply