Haugaland GK

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
User avatar
Lynet
Rookie
Rookie
Posts: 19
Joined: 03 Jun 2009, 15:40

Haugaland GK

Post by Lynet »

Er det noen som har vært i Sveio i det siste og spillt de nye hullene der nede, ser unektelig meget bra ut på baneguiden. Spillte banen ifjor før de åpnet siste 9-hull og dersom de siste er like bra så må dette bli en kanon bane.
Driver: King Cobra X-Speed x-Stiff
3-Wood: Callaway big-bertha (kina kopi)
Hybrid: 19 grader Acer XP 905
Jern: Titleist DCI Gold / Acer XP 905 / Ttileist AP1
Putter: Yes
User avatar
Lynet
Rookie
Rookie
Posts: 19
Joined: 03 Jun 2009, 15:40

Re: Haugaland GK

Post by Lynet »

Var og spillte banen her om dagen og jeg må si jeg ble mektig imponert. De nye ni står ikke tilbake for de gamle i det hele tatt. Her finner du en blanding av relativt enkle hull til noen skikkelige utfordringer. Noen av hullene er laget slik at man må bruke hodet og ikke bare klinke til. Greenene var av super kvalitet og meget jevne (meland kvalitet), store fine gress utslagsteder. Det eneste lille minus er fairwayer på nye 9, her er det litt lite gress og noe stein her og der men fullt ut spillbart. Prisen for å spille 18 hull er 300 og det må være blandt norges billigste for en bane av denne type kvalitet.

Jeg vil anbefale denne banen for alle som liker en utfordring. Og min runde? Jo det ble faktisk 42 poeng og nytt hcp på 22. Satte utslagene stort sett på kortklippt så da ble scoren der etter.

Må ordne meg tid til å spille der mere i år.
Driver: King Cobra X-Speed x-Stiff
3-Wood: Callaway big-bertha (kina kopi)
Hybrid: 19 grader Acer XP 905
Jern: Titleist DCI Gold / Acer XP 905 / Ttileist AP1
Putter: Yes
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Haugaland GK

Post by stooy »

Gratulerer med nytt handicap :)
Golf
Forumvant
Forumvant
Posts: 72
Joined: 02 May 2009, 21:45

Re: Haugaland GK

Post by Golf »

Meland-kvalitet på greenene? I DO NOT THINK SO. Sjekket du stimpen mot hverandre????
Og noe stein i fairway? Køllene mine ble mer ødelagt på frontnine på Sveio enn de siste tre år på andre baner.
User avatar
Lynet
Rookie
Rookie
Posts: 19
Joined: 03 Jun 2009, 15:40

Re: Haugaland GK

Post by Lynet »

Nei jeg sjekket ikke stimpen opp mot hverandre, men når jeg gikk min runde så merket jeg ikke så mye forskjell fra green til green og alle var jevne og fine. Når det gjelder stein i fairway på front 9 så hadde jeg faktisk ingen merker på mine køller så du må ha vært veldig uheldig med akkurat det, men ja det var endel stein som jeg nevnte.

Jeg skal ivertfall prøve å få spillt en runde til der nede iår.
Driver: King Cobra X-Speed x-Stiff
3-Wood: Callaway big-bertha (kina kopi)
Hybrid: 19 grader Acer XP 905
Jern: Titleist DCI Gold / Acer XP 905 / Ttileist AP1
Putter: Yes
Post Reply