Kragerø Resort og Golf

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
User avatar
AmiciSumus
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 100
Joined: 26 Apr 2011, 19:03
Hcp: 13
Hjemmeklubb: Tyrifjorden GK

Kragerø Resort og Golf

Post by AmiciSumus »

Hei,

Jeg fant ingen Topic for denne banen så jeg starter en jeg! ... ;)

Skal spille den på lørdag og lurer på om noen har spilt den i det siste ??
Eller om det er noen som har tips eller gode råd om banen og resorten ??

God Helg!
Kjell249
Rookie
Rookie
Posts: 26
Joined: 11 Jul 2012, 09:19

Re: Kragerø Resort og Golf

Post by Kjell249 »

Fantastiske forhold for et par uker siden, så du kan glede deg!
User avatar
AmiciSumus
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 100
Joined: 26 Apr 2011, 19:03
Hcp: 13
Hjemmeklubb: Tyrifjorden GK

Re: Kragerø Resort og Golf

Post by AmiciSumus »

Jeg så aldri svaret ditt "kjell49" ... Men du har helt rett, forholdene var helt nydelige og greenene var veldig raske.
Denne banen gikk rett inn på min topp 10 liste over baner i Norge, det eneste jeg har å utsette er at det er litt langt mellom hullene og at den kan til tider være smal/trang å spille.
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Kragerø Resort og Golf

Post by Bogey »

Har spilt to runder der nå i helgen i forbindelse med bedriftsnm. Det var mitt første besøk på banen, men forhåpentligvis ikke siste! Forholdene var kort sagt helt fantastiske. Fairways var helt strøkne og jevne; var deilig bare å gå på de :D Greenene var også veldig bra, før vi gikk ut i går hadde de valsa de, så det rulla godt og var veldig raske. På ettermiddagen i går og utover, og også på runden i dag kom det litt regn, så det var litt mer menneskelige forhold på greenene i dag. Roughen var seig som fy, og med noen relativt smale hull så kan det nok lønne seg å spille fornuftig her, men det betyr ikke at jeg gjorde det :) Absolutt verdt å ta seg en tur om muligheten byr seg, og som nevnt i en annen tråd; De beste forholdene jeg har spilt på en norsk bane noen gang. Bogstad er vel eneste som kan måle seg! Ta turen!!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kragerø Resort og Golf

Post by kevin »

Noen som vet noe om forholdene på Kragerø for tiden?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kragerø Resort og Golf

Post by kevin »

Da har jeg endelig fått spilt her også.

Leste på hjemmesiden at de hadde luftet litt og dresset greenene denne uka, men at det skulle være bra forhold. Og det var det så absolutt. Fairwayene er helt strålende, noe av det beste jeg har spilt her hjemme. Faste, kortklippede fløyelstepper. Utrolig digg å slå fra. Tror jeg fant bare et sted hvor det var litt vinterskader, et lite felt på hull 15. Ellers var de helt perfekte.

Image

Greenene skulle rulle ca.9-9.5" på stimpen, og det gjorde de kanskje. Var litt sand i de kunne man se. Jevne og fine. Er klippet på 3.2mm.

Image

Banen er ikke spesielt lang og da valgte jeg å spille den fra 54, som er backtee. Noen av hullene ble ganske drøye da. Langt fram til fairway på bla hull 15. Jeg synes jeg spilte den konservativt, men slo bort en haug med baller. Når man først er litt skjev, ja da er man ute og må stort sett ha ny ball i spill.

Definitivt en bane jeg skal spille igjen.
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Kragerø Resort og Golf

Post by TheBigEasy »

Herlig rapport. Skal nedover i midten av august og håper å få tatt en runde eller to.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Play your best.
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Kragerø Resort og Golf

Post by Pepper »

Som kevin nevner er det lett å miste baller der, sånn sett har det vært en av de dyrere banene jeg har spilt. ;)

En dommer jeg snakket med en gang sa han hadde mistet flere baller på en runde der enn antall stableford-poeng han fikk på den samme runden.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kragerø Resort og Golf

Post by kevin »

Fantastiske forhold her for tiden. Fairways er nydelige som alltid, og greenene er raske og perfekte. Antageligvis noe av det beste du kan spille på i Norge.

De har pakkepris nå i lavsesongen, med 2 greenfee inkl.bil for 600,- på hverdager. Det er et røverkjøp. Tror det gjelder ut neste uke.

Image

Image
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Kragerø Resort og Golf

Post by kevin »

Kragerø åpnet for drøye 3 uker siden, men har også hatt en tøff vinter og treg vår

Noen av teestedene har matter, ganske slitte matter. Trenger nok litt mer tid før gresset blir tipp topp

Fairways er stort sett som man opplever de på banen, myke, god gressvekst og fine. Finnes noen steder som har brent gress eller lite vekst også, men stort sett veldig bra

Image

Greenene derimot er ikke på sitt beste. Litt varierende kvalitet. En del små sår på mange av de og på hull 4 står flagget på foregreen, da greenen ikke har blitt bra nok. Finnes noen bedre greener også og alle virker å være rulla og det ruller ganske bra. Kommer seg sikkert bra nå de nærmeste ukene med varmen.

Image

Det er generelt bra vekst av gress nå og roughen er tett og fin
Post Reply