Hakadal GK / Aas Gård Golfpark

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Hakadal GK / Aas Gård Golfpark

Post by Solaar »

Jeg fikk æren av å spille denne lille perlen for første gang i fjor høst og forelsket meg umiddelbart. Dette er en bane som har det meste av det aller beste både i forhold til banen og alt rundt. Gode treningsområder, fantastisk flott klubbhus, veldig godt miljø og alle de gangene jeg har vært der; ekstremt hyggelige mennesker. Shopen kunne kanskje hatt litt bedre utvalg, men det er jo bare småplukk og det interessante er jo hvordan banen er å spille.

Anlegget sto ferdig i 2005 tror jeg, og her er en artikkel fra når prosjektet var i sin spede begynnelse: Bygger skogs- og parkbane i Hakadal

Eneste gangen jeg har opplevd noe i nærheten av negativt, var når en gjeng med Bærumsgutter i 40-årsalderen hadde det travelt på 18. tee, de ble sure fordi de måtte stå og vente pga at noen av oss ville drive i stedet for å slå ut med jern. Da er det ekstra hyggelig å faktisk lykkes med slaget :)

Hull 18 er vel forøvrig et av de morsomste avslutningshullene jeg har spilt i Norge. Et perfekt risk-reward hull, men desverre blir det ofte kø på tee her når det er stort press på banen, slik at man sjelden får muligheten til å gå for "risk". Banen er generelt veldig mye slik, derfor passer den godt for alle hcp-grupper. Den er ikke for lang for de kortslående, og for de som slår langt har den mange spennende muligheter som man belønnes/straffes hardt for alt ettersom hvordan slaget er.

Så til banen: Igår var jeg der på nytt og ble overrasket over hvor god stand banen er i allerede nå. Vet at de åpnet banen litt sent i år så jeg var forberedt på en del vinterskader men der tok jeg sannelig feil. Banen er faktisk så god at jeg ville vært fornøyd selv om det var mot slutten av sommeren.

Noen fairwayer har fortsatt tydelige vinterskader og selvfølgelig er det noen flekker her og der på greenene som ennå ikke har vokst seg helt til, men i det store og det hele - veldig bra! Tee'ene er ikke helt på topp ennå. Så og si samtlige greener var tilnærmet perfekte og veldig godt klipte. De har vel foreløpig ikke turt å klippe de for kort så de er litt trege fortsatt, selv med den sterke vinden som det var igår. Jeg lurer litt på om ikke enkelte baner med fordel kunne brukt lokale bonder som konsulenter i stedet for dyre utenlandske gresseksperter med lite kunnskap om norske forhold, man har ihvertfall lykkets veldig godt med det her.

Mens vi spilte var banemannskapet i full gang med å klippe og pynte på banen. Slik jeg husket de fra ifjor fortsatte de i år også: De er noen av de hyggeligste jeg har opplevd på norske baner. Stopper alltid motoren når man skal slå og følger veldig godt med på hva som skjer rundt de. Når man kommer frem til ballen så er det alltid smil og noen hyggelige eller oppmuntrende ord å få. Ekstra koselig er det jo at grunneieren selv, ofte sees rundt på banen der han kjører rundt og steller den som om den var hans eget barn.

Når greenfee bare er kr 250,- på hverdager før klokken to så vil jeg si at det er her du UTEN TVIL får mest for penga i Oslo-regionen. Håper noen fra klubben leser dette en dag og klapper seg selv på ryggen! :)

Slet med å finne bilder fra klubben så legger med linken til nettsiden deres og et par bilder jeg tok selv i går:

Aas Gaard Golfpark & Hakadal Golfklubb - Velkommen

Hull 9 med Aas Gård i bakgrunnen - legg merke til hvor fin greenen er og hvor sterkt vinden blåser, det forklarer scoren min den dagen littegrann ihvertfall ;)

Image


Nede ved vannet på Hull 18, eksotisk med elgskilt på banen :D - Det røde klubbhuset (tidligere låve, muligens stall tror jeg) skimtes i bakgrunnen der greenen er. Dette er altså et dogleg høyre, hvor man først må slå over et vann ca 180 m fra gul tee. Så enten velger man safe rett frem, eller så går man over trærne og rett for green.

Image
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
emerica
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 248
Joined: 22 Mar 2009, 00:06
Hcp: 5,9
Hjemmeklubb: Sunnfjord GK
Location: Førde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: Hakadal GK / Aas Gård Golfpark

Post by emerica »

Vil i grunn berre slenge meg på Solaar sine positive omtale av denne banen.
Spelte den søndag kveld og er heilt einig i beskrivelsen over.

En god og gjennomført bane, som er bra og heilt sikkert kjem til å bli bedre med årene.
Greenene riktignok litt treige, men det passe meg utmerket. Verre dagen etter da eg spelte Hauger Golfbane, gikk litt kjappere der :oops:

Alt i alt ein meget positiv opplevelse, og en bane som eg heilt klart kjem til å spele mange ganger når eg er i området! :)
User avatar
oka
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 149
Joined: 18 Jun 2009, 14:25
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Onsøy Golfklubb
Location: Saltnes (Råde)

Re: Hakadal GK / Aas Gård Golfpark

Post by oka »

Fadern hadde spilt den på onsdag mener jeg det var.
Han syntes også den var meget bra. Ikke for lange hull og mulighet for birdie på de fleste ifølgde han.

Han spille Peugoet Landsfinale der i morgen lørdag.
Golfhilsen
OKA_Woods :)
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Hakadal GK / Aas Gård Golfpark

Post by Solaar »

Spilte Hakadal igjen på fredag og kan raaportere at banen er i meget god stand. Det spiltes NM for Senior der i helga så banen var veldig godt klippet overalt.

Man blir belønnet for gode slag og straffet for dårlige, akkurat som det skal være :)

Kan også nevne at klubben har planer om å utvide banen slik at dagens hull 10-15 skal bli en 6-hullsbane og det vil komme 6 nye og bedre hull. Selv om jeg synes disse hullene er morsomme så er de kanskje litt for korte og kan nok fint erstattes med noe litt vanskeligere.
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Hakadal GK / Aas Gård Golfpark

Post by sumo »

gikk 18 hull på hakadal idag med 2 kompiser. fantastisk flott bane og gå på som jeg anbefaler på det varmeste :D
superraske greener og lange flotte fairwayer som det finnes her skal du se lenge etter, særlig når det koster 250kr i greenfee før kl.14. det er så bra som det kan bli.det er så utrolig verdt penga at du ikke vil tro det! kjempehyggelig miljø her også.virkelig bra.
tok en del bilder som jeg slenger med her.gikk på 38 poeng idag :) fornøyd med det.
Image
Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/35029/87535.jpg
Image
Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/35030/87536.jpg
Image
Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/35030/87537.jpg
Image
Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/35030/87538.jpg
Image
Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/35031/87539.jpg
Image
Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/35031/87540.jpg
Image
Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/35031/87541.jpg
Image
Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/35032/87542.jpg
Image
Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/35032/87543.jpg
Image
Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/35032/87544.jpg
Image
Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/35034/87547.jpg
Image
Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/35034/87548.jpg
Image
Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/35034/87549.jpg
Image
Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/35036/87551.jpg
Image
Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/35036/87552.jpg
Image
Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/35036/87553.jpg
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Hakadal GK / Aas Gård Golfpark

Post by sumo »

ifølge en bekjent som er medlem på hakadal, så er forholdene om dagen bedre enn noensinne.
så de som vil ta seg en høstrunde, dra til hakadal.(hvis du klarer og skvise deg inn..hehe..)
skal selv gå en runde der i høst ferien, og det ser jeg så ekstremt fram til :D
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Hakadal GK / Aas Gård Golfpark

Post by Solaar »

Spilte der igår og banen var veldig bra ja :)
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Hakadal GK / Aas Gård Golfpark

Post by Solaar »

Spilte på Hakadal i helga og i forrige uke. Banen er i god stand og greenene er bra for å være på denne tiden av året.
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Hakadal GK / Aas Gård Golfpark

Post by sumo »

spilte igår, og banens tilstand er like god som den alltid pleier og være.
raske greener, grønne fairwayer. topp forhold. vær obs på roughen, den har vokst seg grov og tjukk, den spiser baller ;)
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Hakadal GK / Aas Gård Golfpark

Post by sumo »

etter oppfordring fra kevin så får jeg nesten slenge inn en bane tilstands rapport, ettersom jeg spilte hakadal idag :D

hakadal åpnet mye tidligere iår enn ifjor, men banen er i veldig bra stand. greenene er veldig flotte, men litt trege. du må ta i litt mer enn vanlig akkurat nå.
gressveksten er god, og de er veldig grønne. kortklipte er de og, men som sagt en del tregere enn vanlig.

fairways er ok. det er fortsatt tidlig, så det er litt flekkete til tider.
roughen er forholdsvis snill ennå, men er ganske seig enkelte steder.

anbefaler som alltid alle og ta en runde på hakadal. en virkelig varierende og flott perle av en golfbane :)
bare hull 18 i seg selv er et av de flotteste hullene jeg har spilt noen gang.

Image
Image
Image
Image

skulle gjerne kommet med mer bilder, men glemte det helt utover runden helt til vi kom til hull 18.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Hakadal GK / Aas Gård Golfpark

Post by Kaffekannen »

Er det kyllingdansen som utføres på siste bildet :D



Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Hakadal GK / Aas Gård Golfpark

Post by kevin »

Thx Sumo :)
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Hakadal GK / Aas Gård Golfpark

Post by sumo »

Kaffekannen wrote:Er det kyllingdansen som utføres på siste bildet :D



Sent from my GT-I9000 using Tapatalk
:D

det stemmer, KK. litt tullball har man tid til, hehe.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Hakadal GK / Aas Gård Golfpark

Post by Golffreak »

Har også spilt Hakadal, og enig i tråden over. Greener og fairways er ikke klippet ned enda, sannsynligvis for å sikre supre forhold om noen uker:-). Greenene hadde tett og fint gress (som ifjor), og i de få flekkene hvor det var dårlig så spiret gresset skikkelig. De tar godt vare på banen på Hakadal, så jeg er helt sikker på at når klippehøydene tas ned så blir det like rått som ifjor hvor jeg vil ranket greenene som blant de to beste rundt Oslo (mulig Haga var ørlitt bedre/raskere). Artig å spille banen, selv om starten på back nine er veldig enkel hvor en potensielt kan nå greenen på 3 av par 4 hullene.. Opptil 5 av hullene for de virkelig langtslående og vågale.

Hvis noen fra klubben leser dette, så var det litt mye småstein i greenbunkeren på hull 4;-). Banen er heller ikke "mappet" i Golfshot, det burde jo ikke være noe problem for klubben å kartlegge koordinatene til hindringer og greenene og sende til de største GPS-leverandørene. En chipping-/puttinggreen mellom proshop og første tee burde også være mulig å få til, slik at en kan utnytte tiden til det blir din tur ut. Garderobene og toaletter er greie de, men fjøslukta frister jo ikke en stakkar fra byen til å være der inne mer enn ytterst nødvendig;-). Forstår at det er vanskelig å gjøre noe med, ettersom det tross alt er/har vært et fjøs...

De har hogget noen greiner/trær på hull 18, slik at en lettere kan se ballen når man driver mot 100m pinnen (eller greenen..;-). De bygger også om uteområdet utenfor kafeen, så det blir sikkert enda hyggeligere å ta en burger eller is etter runden. Må si at klubben og grunneierne er blant de som virkelig satser på å forbedre kvaliteten og atmosfæren i dagens litt "stagnerte golfmarked". De har planer om å bygge nye hull, samt inkludere noen av hullene fra back nine i en 9 hulls bane. Blir spennende å se når det blir, er vel blant de få som evt. investerer i disse dager.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Hakadal GK / Aas Gård Golfpark

Post by sumo »

etter jobben runde idag på hakadal.
som kevin sa om evje golfklubb: wet, wet og wet. fairwayene er våte på de fleste hullene, med noen unntak.
gresset er også ganske høyt, siden de ikke får klippet det grunnet alt vannet. det er på kanten til god rough enkelte steder.
men greenene derimot er helt fantastiske. de tar så utrolig godt vare på greenene der. virkelig tett gressvekst og kortklipt. ganske myke nå om dagen, men fremdeles god rull.
utvilsomt de beste jeg har spilt på i år. jeg rett og slett elsker greenene til hakadal! :D
vi fikk også 150,- i avslag på greenfee, grunnet våte forhold. 250,- for de forholdene som er nå, er det absolutt verdt.
anbefaler alle som har mulighet til og ta seg en tur i nærmeste framtid.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Hakadal GK / Aas Gård Golfpark

Post by Golffreak »

Stort pluss i boka for å gi rabatt for våte forhold!! Er jo ikke deres feil selvfølgelig, men er jo åpenbart at mange synes det er "kjipt" å betale full greenfee når det tross alt er sånne forhold. Godt tiltak for å forsøke å få flere til å turen ut på golfbanen (såfremt de markedsfører det da..).

Dessverre et par måneder siden jeg har spilt Hakadal nå, men de har de siste årene hatt fantastiske greener der. Er bare å ta av seg hatten for det, men dreneringen er ikke så god der oppe så fairwayene er ofte våte (ihvertfall slik sommerene har vært på østlandet de siste årene).
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Hakadal GK / Aas Gård Golfpark

Post by kristianffs »

Spilte denne banen for første gang i dag, og gi en liten oppsummering av mine tanker, bilder og rapport på tilstanden.

Var litt redd for at vannet hadde ødelagt hele banen, men det var ikke tilfellet. Tidlig på dagen (10.30) var det veldig vått, og nyklipt rough klistret seg til ballen. I tillegg var det flere områder som var særdeles våte. Derfor var det ballplassering med 1 køllelengde på hele spillefeltet. Alle bunkere ble regnet som GUR, da mange av dem inneholdt mer småstein enn sand. Var knapt sand i noen av dem. Dette spilte ikke store rollen for min del da jeg ikke havnet i noen av dem allikevel.


Fairwayen må sies å være særdeles lang, men forståelig med tanke på været den siste tiden. De har vel ikke turt å klippe det. Kunne faktisk ansees å være mer semi-rough enn fairway. Jeg får ikke så mye spinn uansett, så fikk ikke målt dette. ;)
Andre partier var også ganske våte. Nærmest myr/kvikksand-aktig.

Banen tørket ganske bra opp, og de siste 9 var mye tørrere enn forrige, men i det jeg rundet bøyen var jeg relativt våt på skoene og møkkete bukser! Skal man altså ha top-notch forhold kan det være lurt å vente litt - antagelig til neste år. ;p
Greenene var forresten meget bra! Raske, ondulerte og gjevne. Beste jeg har spilt på.

Banen var utrolig bra å spille, til tross for litt uheldige forhold noen steder. Likte godt at den ikke var så lang - da jeg ikke slår enormt langt. De som gjør det kan gå for litt mer risky alternativer, noe som gjør banen veldig passende for både gode og dårlige golfere. Klarte å nå inn på greenen på hull 6 (på 3 slag riktignok, men "læll"), det vanskeligste hullet (par 5) og gjorde min første birdie på et par 5 hull 8-) (må legge inn noe skryt her også...)

Det jeg likte kanskje aller best i tillegg til at den er vennlig for de mindre gode golferne var variasjonen. God mix mellom lange og korte hull, samtidig med flott natur. Det føltes ikke ut som å gå fram og tilbake på et jorde (som man fort kan føle på de siste 9 på Atlungstad(bortsett fra 16, 17 og 18)). Man må velge kølle med omhu og slå rette slag, ellers får man sin straff. I ettertid ser jeg - som alltid, at Driveren nok kunne fått roet seg litt, og ikke blitt brukt 11 ganger! (+ tilleggslag)

Dette er en bane jeg garantert besøker neste år også!

Så noen bilder : Kommer når jeg får lastet de opp på et ordentlig sted :x

Image
Hull 6 - par 5

Image
Hull 8 - langt par 4 hull over en bekk

Image
Hull 9 - Par 4 i motbakke

Image
Hull 11 - Bildet tatt opp mot tee. Ganske vrient å velge kølle på den første gang man spiller!

Image
Gjerde foran rød tee på hull 12 - Ser at noen har klint ganske bra til med driveren, og ikke fått det heldigste slaget :lol:

Image
Her ser man litt av skadene på fairway. Omtrent et vannhinder midt i fairway på hull 12.

Image

Image
Hull 17 - Tøft hull. Minner litt om siste på Kongsvinger med en stor bakke opp mot green.

Image
Mulig jeg har litt barnslig humor, men jeg synes navnet her var litt artig. :P

Image
Utslag på det siste hullet.

Mine favoritt hull er nok de to siste. Fin måte å ende golfrunden på.
Golf.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Hakadal GK / Aas Gård Golfpark

Post by Grønne greener »

Gratulerer med biride på par 5 hullet. :!:
Så har du knekt DEN koden også.. :D
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Hakadal GK / Aas Gård Golfpark

Post by Golffreak »

Spilte Hakadal igår, og ser at det er leeenge siden noen har skrevet om banestatus... Jeg er ikke så veldig flink til å ta bilder på en runde (er fokusert på spillet :), så beskrivelsen blir bare med ord..

Teesteder: Bra, ikke noe å utsette på. Litt slitt enkelte steder, burde kanskje ha flyttet klossene enkelte steder men finner alltid gress å slå fra.

Fairways: Bra. Var ørlitt vann gresset ettersom det sikkert hadde regnet litt natta før. Ikke noe problem, og var ikke gjennomvått i bakken. Tett og fint gress på fw, og grei klippehøyde. Har spilt en del runder på Hakadal, og det hender at det er litt høyt gress i fw så mulig de burde klippe litt oftere. Hull 12 har vært under ombygging, og de har lagt gress oppå en gammel dreneringsgrøft. Det virker noe rart, men de har bare lagt torv oppå store steiner og det er ikke mulig å slå derfra da det knaser og beveger seg under føttene... Her har de enten blingset litt, eller så er det midlertidig. Fremste del av fairway på hull 18 gjøres det også noen arbeider på, men dette er ikke i spill.

Rough: Bra. Gikk forbi ballen et par ganger, men fant ballen i roughen så var ikke for høyt. Må dog passe på at den ikke blir noe høyere nå... Tett og fint gress stort sett, ørlitt innslag av kløver/ugress så de bør nok sprøyte og jobbe med det litt før det er perfekt.. Ørlitt slitasje rundt enkelte greener hvor det er gått en del, bør settes opp tau for å la gresset få hvile.

Bunkere: Skadet etter regnvær. Jeg vet ikke når regnværet hadde vært, men så store dammer i flere bunkere så det måtte ha vært natten før sannsynligvis. Forståelig at banemannskapet da ikke hadde hatt tid til å reparere/rake bunkrene enda, men det var relativt store skader på flere av dem. Større renner og groper, på hull 10 så hadde bakkanten revnet så mye av sanda hadde rent ut og nedover bakken. Der det ikke var vann og skader så var det veldig hardt, og de må gjøre en del reparasjoner.

Greener: Veldig bra. De har virkelig fått til greenene etter re-såing for en del år siden, og det er veldig tett fint gress, jevnt underlag og ganske raske. Ettersom det hadde regnet en del så har de vært raskere tidligere i sommer, så hastigheten vil naturlig nok bli enda bedre når/hvis det tørker igjen.

Hull 12 har som nevnt gjennomgått en ombygging, og for å være helt ærlig så synes jeg dette har blitt ett dårligere hull enn tidligere. Det er et kort par 4 hull hvor man tidligere kunne drive greenen, og det var akkuratt passe risk/reward slik at enkelte slo seg ut i fw mens andre tok sjansen. Nå er det bare et kort par 4, hvor det er altfor mye risk ved å forsøke å drive. Kjempespennende å slå PW-PW for å nå greenen...NOT. De bør også få fylt igjen/sådd fairway/dreneringsgrøftene på hull 12 og 18, skjønner ikke at dette er noe å drøye med men er ikke så mye i spill så det er ikke noe problem.

Helhetsinntrykket av anlegget er bra, veldig koselig cafe med fin uteplass og gode kaker :) . Hva skjedde forøvrig med vaflene, tror det er første golf-cafe som ikke har vafler... Bra proshop og hyggelig stemning. Enkelte av veiene mellom hullene er litt ødelagt av regn og store steiner, så de bør ordne litt på det. At de ikke bruker gresset på rangen forstår jeg ikke, og mattene begynner å bli litt slitt. Ellers så er putting-greenen bra, chippinggreenen er kanskje litt liten. Banen har en del korte/lette hull på back-nine, men er en morsom bane med nok av utfordringer uten at det nok er helt "mesterskaps-design"..
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Hakadal GK / Aas Gård Golfpark

Post by Gundersen »

De lager vafler på bestilling. Garantert ferske Spotify.

Sendt fra min Commodore 64
Post Reply