Oslo GK

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
User avatar
barcentrale
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 156
Joined: 02 Jan 2009, 15:52
Hcp: 6.1
Hjemmeklubb: Oslo GK
Location: Oslo

Oslo GK

Post by barcentrale »

Norges flotteste golfbane fortjener en egen tråd..

Greenene på Oslo GK er så og si plettfrie. I følge sikre kilder, kan de klippe dem ned på 10-11 i stimp hvis de ønsker. Fairways har noen soppskader, men ellers greie. Tee'ene er fantastiske.

Banen slik de reshape't den fremkommer som ganske likt som gamle bogstad, men allikevel helt forskjellig..

Fra i søndag forrige uke. Tee hull 13.. (beklager billedkvalitet pga mørke og iPhone ;p )

Image

Fra hull 14, hvor man kan gå for greenen fra tee (ca. 220 meter)..

Image
"Golf and sex are the only things you can enjoy without being good at them." - Jimmy DeMaret
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Oslo GK

Post by furu »

Fullstendig off-topic, men jeg må bare kommentere avataren din med :lol:
Instagram @christianfuru
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Oslo GK

Post by Solaar »

Ser unektelig fint ut, kunne gjerne tenkt meg å se noen fler bilder i litt bedre kvalitet :)
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
barcentrale
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 156
Joined: 02 Jan 2009, 15:52
Hcp: 6.1
Hjemmeklubb: Oslo GK
Location: Oslo

Re: Oslo GK

Post by barcentrale »

Muligheter til å ta bilder i morgen, men er ufattelig slapp med kamera til vanlig.. Skal prøve!

Kan dog anbefale deg å ta en titt på høstbildene som ligger her
"Golf and sex are the only things you can enjoy without being good at them." - Jimmy DeMaret
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Oslo GK

Post by hanso87 »

er du medlem på oslo gk? Er ikke helt som å spille på groruddalen gk dette tenker jeg:P hehe..

forhåpentligvis får jeg spilt på noen bra baner i år. .(Losby, haga, oslo gk??.. og evt miklagard) Det er i hvertfall ønsket.
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 461
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Oslo GK

Post by norrbaggen »

Konstigt att denna pärla ikke har noen kommentarer og recensioner. Spelade denna för några dagar sedan och blev väldigt imponerad. Härlig variationsrik layout i vackra omgivelser. Den är tuff från back-tee bland annat ett par 3 på 230+ m og en par 4 på 470+ m. Kondisjonen er fantastisk tee områden, fairways og greener er det beste jag spelat på i Norge.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Oslo GK

Post by kevin »

det var en som nevnte den i en annen tråd for noen uker siden, da var ikke forholdene så bra visstnok.

For meg blir den rett og slett for dyr å spille synes jeg. Om den har bedre greener enn Miklagard blir jeg overrasket og imponert
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 461
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Oslo GK

Post by norrbaggen »

Önsker ikke en Miklagard vs Oslo tråd. Men greenene på Miklagard er noe raskere vad som er bedre er en smaksak. Om jag fikk velge mellan di to så skulle jag velge Oslo GK 7 dager i uken.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Oslo GK

Post by veggiss »

De har visst hatt helt rævva forhold tidligere i år. Kombiner dette med altfor høy pris på greenfee, og folk skygger unna.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Oslo GK

Post by veggiss »

Oslo GK åpner 17 mai! Dog kun for medlemmer den første uken.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Oslo GK

Post by ShooterMacgavin »

For noen grisete priser..
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Oslo GK

Post by Golffreak »

Jeg spilte på Oslo GK/Bogstad i slutten av juli, og jeg hadde bare gått banen ifbm "Suzanne Pro golf challenge" tidligere. Det var en liten fordel da vi glemte å kjøpe en baneguide.

For å si det kort, banen er fantastisk! Design og omgivelser er veldig bra, og jeg spilte fra 60 og fikk definitivt utfordring nok (spesielt når det blåste opp på back 9). Hullene er varierte og morsomme, og selv om roughen kan gjøre at man ikke umiddelbart finner ballen så er det relativt åpent og greit å holde ballen i spill (for de andre som ikke alltid er midt i fairway seff... ;) ). Skal jeg pirke på noe så må det være litt "manglende areal" på hull 9 langs rangen hvor det er OB på høyresiden og høye gjerder mot greenen. Jeg slo en knallbra drive som traff 2m til høyre for fw på høyresiden, og ettersom det var relativt god plass til trær og OB der så hadde ballen tydeligvis fått en sprett/rull ut. Det heller også mot venstre på den siden av trærne så det var vel uflaks, men hullet har noen svakheter og det skulle vært litt mer areal på høyresiden. Bak trærne burde det i det minste ikke vært knallhard skråning uten gress som heller mot rangen, men flatere med litt høy rough som kunne fanget noen av ballene. Rangen er også en "svakhet" på et sånt anlegg, selv om det er oppgradert nylig med nytt kunstgress på utslag og hele nedslagsområdet(!). Rangen er litt kort uten at jeg ble plaget av det, og det bør jo være gressutslag på et kvalitetsanlegg. Men, det er det beste kunstgresset da :) .

Hva som skiller Bogstad fra flere baner er kvaliteten på spilleflatene (rough, fairway, greener)! Det må bare oppleves kort og godt. Det er perfekte fairwayer uten et gresstrå som ligger feil, kortklipt, tett med irrgrønt gress og bare deilig å spille fra og tusle på. Greenene er raske, veldig tett og fint gress og akkurat passe myke. Usikker på om jeg har spilt bedre greener i utlandet selv om jeg har betalt mye Euro eller Dollar.

Omgivelsene er veldig fine, spesielt når du kommer ned til hullene helt nede ved Bogstadvannet. Klubbhuset er bra, og det er klubbmijø. Noen vil sikkert si at det er litt "Jacob Vinke Lanke" på "Båkksta", men folk er jo hyggelige iallefall :)

Det var "kun" 800 for å spille der i juli, og er vel 950 eller noe sånt ellers. Det var så bra at vi planlegger en runde til der iår. Det koster, men jeg mener at det er verdt det (iallefall 1-2 ganger i året..).
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Oslo GK

Post by sumo »

spilte bogstad idag, og det er de beste forholdene jeg har spilt på noen gang i norge. absolutt ingenting kan måle seg på kvalitet på tees, fairways og greener. helt upåklagelig bra.
bunkerne derimot var steinharde etter alt regnet i det siste. det var som å slå fra sement.
layouten på banen er deilig. masse varierte og morsomme hull. vi gikk med en klubbmedlem, og han hjalp oss mye som en "baneguide" underveis.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Oslo GK

Post by kevin »

Golfingworld har gjort en flott video om Bogstad.

User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Oslo GK

Post by sumo »

spilte bogstad idag. forholdene der er så bra at man nesten blir nærvøs for å slå opp gresset. det er litt av en opplevelse å spille 18 hull der.
absolutt alt er plettfritt. eneste minuset er alle disse jævla gjessene overalt som driter ned fairwayen.
spilte en relativt solid runde idag også. hadde muligheten til å gå på +4/+5, men endte på +7 (79 slag) fordi den jævla driveren begynte å gå sidelengs til tider. er så forbanna irriterende at jeg ikke klarer å drive rett. det må jeg få ornings på til neste sesong.

Image
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Oslo GK

Post by furu »

Har en drøm om å møte opp uten å ha booket tid, og be om å få spille en runde med Ramnefjell. Snarest.
Instagram @christianfuru
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Oslo GK

Post by Rotten »

furu wrote:Har en drøm om å møte opp uten å ha booket tid, og be om å få spille en runde med Ramnefjell. Snarest.
Ryktene sier at han drømmer om det samme :P

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Oslo GK

Post by furu »

Rotten wrote:
furu wrote:Har en drøm om å møte opp uten å ha booket tid, og be om å få spille en runde med Ramnefjell. Snarest.
Ryktene sier at han drømmer om det samme :P

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Hadde tatt fram min beste etikette. Kastet noen køller. Slått flest mulig baller i skogen siden det tross alt er fem minutter leting per ball - ikke totalt. Kunne blitt en interessant runde.
Instagram @christianfuru
norhawk
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 164
Joined: 24 Apr 2013, 21:51
Hcp: jepp

Re: Oslo GK

Post by norhawk »

furu wrote:
Hadde tatt fram min beste etikette. Kastet noen køller. Slått flest mulig baller i skogen siden det tross alt er fem minutter leting per ball - ikke totalt. Kunne blitt en interessant runde.
Jeg stiller som caddie, har lyst til å oppleve den runden :D

Nickent 3DX hybrid 20*
TM RBZ Stage 2 hybrid #4
TM Burner 2.0 6 - PW
Vokey SM5 50, 54 og 58*
Bobby Grace Amazing Grace putter / Cleveland HB 6
Bushnell Tour V2
Paraply, håndkler +++
Inn og ut av bagen; Driver!
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Oslo GK

Post by furu »

norhawk wrote:
furu wrote:
Hadde tatt fram min beste etikette. Kastet noen køller. Slått flest mulig baller i skogen siden det tross alt er fem minutter leting per ball - ikke totalt. Kunne blitt en interessant runde.
Jeg stiller som caddie, har lyst til å oppleve den runden :D
Caddie med bærebag er bare kult. Skaff deg en hvit kjeledress så har du jobben.
Instagram @christianfuru
Post Reply