Jakten på sesongen 2013

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by kevin »

Rotten wrote:Spilte Kongsberg i dag. Positivt overrasket. Som vanlig trege greener, men ellers grønt og fint. Stort sett jevne greener, men enkelte hadde fortsatt litt småsår. Regnet en del men heldigvis lite overvann.
Når vi kom i dag tidlig, stod sjefen og tok i mot oss på parkeringen, gav alle pegger/markør/greengaffel samt baneguide. Slo av en trivelig prat og ønsket oss en god runde. Og ikke nok med det, på hull 12 kom det det en gutt kjørende og gav oss kaffe. Kjærkomment for regnvåte nordmenn.
Jeg har spilt Kongsberg mange ganger før, og kommer garantert til å gjøre det igjen. Kall meg kanskje billig, men disse småtingene og den hyggelige stemningen, kjøper hvertfall meg. Dette bør være ett eksempel til etterfølgelse for andre klubber.
Rett og slett en god totalopplevelse. Dette kommer Kongsberg GK garantert til å tjene på i lengden! BRA!
Det er vel Peter Johansson som er sjef der nå, kom fra jobben som pro på Skoger. Der har de hatt det som tradisjon for å gi ut sånne poser med litt stuff.

Veldig bra :D
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by Yorkie »

Rotten wrote:Spilte Kongsberg i dag. Positivt overrasket. Som vanlig trege greener, men ellers grønt og fint. Stort sett jevne greener, men enkelte hadde fortsatt litt småsår. Regnet en del men heldigvis lite overvann.
Når vi kom i dag tidlig, stod sjefen og tok i mot oss på parkeringen, gav alle pegger/markør/greengaffel samt baneguide. Slo av en trivelig prat og ønsket oss en god runde. Og ikke nok med det, på hull 12 kom det det en gutt kjørende og gav oss kaffe. Kjærkomment for regnvåte nordmenn.
Jeg har spilt Kongsberg mange ganger før, og kommer garantert til å gjøre det igjen. Kall meg kanskje billig, men disse småtingene og den hyggelige stemningen, kjøper hvertfall meg. Dette bør være ett eksempel til etterfølgelse for andre klubber.
Rett og slett en god totalopplevelse. Dette kommer Kongsberg GK garantert til å tjene på i lengden! BRA!
To runder på Kongsberg ila uka, og deler Rotten's synspunkter. Det er ikke så mye som skal til av kundepleie for at man føler seg velkommen som gjest. Rart med disse svenskene og drift av golfbaner/klubber...
Og, har man Viasat kortet spiller man banen for 270,- og det er svært rimelig for en så bra bane (og, jeg gleder meg alltid til "mikro" pausen på hull 7, rusle bort fra greenen og ta noen sekunder med å titte på Lågen)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by Kaffekannen »

Yorkie wrote:
Rotten wrote:Spilte Kongsberg i dag. Positivt overrasket. Som vanlig trege greener, men ellers grønt og fint. Stort sett jevne greener, men enkelte hadde fortsatt litt småsår. Regnet en del men heldigvis lite overvann.
Når vi kom i dag tidlig, stod sjefen og tok i mot oss på parkeringen, gav alle pegger/markør/greengaffel samt baneguide. Slo av en trivelig prat og ønsket oss en god runde. Og ikke nok med det, på hull 12 kom det det en gutt kjørende og gav oss kaffe. Kjærkomment for regnvåte nordmenn.
Jeg har spilt Kongsberg mange ganger før, og kommer garantert til å gjøre det igjen. Kall meg kanskje billig, men disse småtingene og den hyggelige stemningen, kjøper hvertfall meg. Dette bør være ett eksempel til etterfølgelse for andre klubber.
Rett og slett en god totalopplevelse. Dette kommer Kongsberg GK garantert til å tjene på i lengden! BRA!
To runder på Kongsberg ila uka, og deler Rotten's synspunkter. Det er ikke så mye som skal til av kundepleie for at man føler seg velkommen som gjest. Rart med disse svenskene og drift av golfbaner/klubber...
Og, har man Viasat kortet spiller man banen for 270,- og det er svært rimelig for en så bra bane (og, jeg gleder meg alltid til "mikro" pausen på hull 7, rusle bort fra greenen og ta noen sekunder med å titte på Lågen)

Det er så fryktelig riktig. Så lite skal til for reklame som overgår enhver annonse i enhver avis. Hvorfor skjønner ikke norske klubbledere dette? Kom dere ut av kontorene og møt gjestene deres og behandle dem som gjester. Altfor mange steder føler jeg meg nesten som en inntrenger når jeg er så freidig å finne på å besøke deres fantastiske og uforbederlige bane. Satt på spissen selvsagt, men det er enorme rom for forbedringer.

Sent from my GT-P3100 using Tapatalk HD
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Bajas
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 09 May 2013, 23:47

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by Bajas »

Det er vel lenge siden Kongsberg har hatt en slik start som i år. For det første har de nå en bane, som når den nå blir klippet ned, vil være i kanonstand. I tillegg har de fått noen i ledelsen der oppe som har gjort mer på noen få mnd enn de tre siste har gjort på 4 år. Vi golfere er enkle og når vi blir stoppet og får noen små gaver så smiler vi som unger. Var også på banen når de åpnet og fikk da servert grillede pølser på hull 7. Bare pga dette kommer mye av min greenfee til å gå til Kongsberg i år. Banen er fin som få andre og får de nå litt fart på greena blir det meget bra. Gleder meg til siste helgen i juli da jeg ser de har mid-am på fredag og region tour på lørdag og søndag. Det blir vel en av de beste golfhelgene for oss litt opp i åra som spiller midt på treet golf... Ha en herlig golfvår folkens..
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by sirandrew214 »

Siste helgen i juli sier du? Hmm, kanskje planlegge en weekend der da.
Bajas
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 09 May 2013, 23:47

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by Bajas »

26 juli Lukket MID AM TOUR
27-28 juli Lukket Region tour

Dette er fra turneringsoversikten dems så... De har også NM-seriespill helgen før så vi kan jo håpe på gode forhold der. Tror nok mange legger en langhelg der. Eneste aberet er at det er samme helgen som NM single tror jeg.
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by TheBigEasy »

Spilte Nes i dag. Ikke så værst egentlig. Men temmerlig bløtt en del steder og mye GUR. Greener var greie nok.
Play your best.
heikkih
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 319
Joined: 22 Jun 2009, 10:15
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Losby Golfklubb
Location: Oslo

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by heikkih »

TheBigEasy wrote:Spilte Nes i dag. Ikke så værst egentlig. Men temmerlig bløtt en del steder og mye GUR. Greener var greie nok.
Spilte også Nes i morges/formiddag. Møtte han som skulle være hoveddommer på juniorturneringen senere på dagen, og han hadde nok å gjøre med gur-merking, ja.

Ellers er banen der seg selv på våren. Hvis man holder seg unna trærne er ballen stort sett i spill.
Titleist 910D2 10.5° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913F 17° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913H 21° Aldila RIP Phenom 65HYB
Titleist AP1 710 5-PW Nippon NS Pro 105T R
Titleist Vokey SM5 50°, 54°, 58°, KBS Hi-Rev
Scotty Cameron Big Sur S Long
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by Golffreak »

heikkih wrote:
TheBigEasy wrote:Spilte Nes i dag. Ikke så værst egentlig. Men temmerlig bløtt en del steder og mye GUR. Greener var greie nok.
Spilte også Nes i morges/formiddag. Møtte han som skulle være hoveddommer på juniorturneringen senere på dagen, og han hadde nok å gjøre med gur-merking, ja.

Ellers er banen der seg selv på våren. Hvis man holder seg unna trærne er ballen stort sett i spill.
Var også på Nes idag :). Helt greit, men store isbrannskader på fairway og en god del greener. Tar nok en stund før det er grønt på hele banen. Litt vått etter alt regnet, men det er jo ikke banen sin skyld. De kunne med fordel ha merket med ballplassering idag. Nes når ikke Kongsberg til knærne akkurat nå... Har også spilt Grønmo, og der var det også helt greit men med enkelte skader så det vil ta litt tid før det er grønt.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 396
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by Owee87 »

Booket min første flight på Miklagard noensinne og er klar for å teste min nye hjemmebane på Onsdag. Gleder meg!
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by Yorkie »

Owee87 wrote:Booket min første flight på Miklagard noensinne og er klar for å teste min nye hjemmebane på Onsdag. Gleder meg!
Et lite tips, bruk litt tid på puttegreenen før du går ut. Greenene på Mikla pleier å være veldig bra, og de er også forhodsvis vriene, greit å ha pacen i fingra før man går ut. God tur og kos deg :)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 396
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by Owee87 »

Tips setter jeg veldig pris på Yorkie :) Det skal jeg gjøre. Forventer ingen god score på min første 18-hulls runde for sesongen, men hadde selvsagt vært gøy med en god start. Når vi først snakker om banen: Jeg er usikker på hvilken Tee jeg skal slå ut fra. Slik jeg har forstått det så er utslag fra 55 ok for en spiller med høyt hcp (jeg har 28). Likevel har jeg vært inne på tanken å spille fra 49 tatt i betraktning at det er min første runde i tillegg til at jeg ikke har noe annet en jern tiljengelig. Er det pinglete?:)
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by sirandrew214 »

Nå er nok ikke greenene kjemperaske enda, men jeg håper de er relativt greie ihvertfall.
User avatar
JonasB
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 362
Joined: 11 Oct 2011, 21:57
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by JonasB »

Owee87 wrote:Tips setter jeg veldig pris på Yorkie :) Det skal jeg gjøre. Forventer ingen god score på min første 18-hulls runde for sesongen, men hadde selvsagt vært gøy med en god start. Når vi først snakker om banen: Jeg er usikker på hvilken Tee jeg skal slå ut fra. Slik jeg har forstått det så er utslag fra 55 ok for en spiller med høyt hcp (jeg har 28). Likevel har jeg vært inne på tanken å spille fra 49 tatt i betraktning at det er min første runde i tillegg til at jeg ikke har noe annet en jern tiljengelig. Er det pinglete?:)
Er jo ikke noe galt i det, bedre det enn å gå å hate maks i mange timer :)
Cobra AMP 10,5 regular
Cobra S2 5 wood reg
Mizuno MP-H5 4i-P
Cleveland Custom 56
Profound Ambition m/Superstroke 5.0
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by sirandrew214 »

Owee87 wrote:Tips setter jeg veldig pris på Yorkie :) Det skal jeg gjøre. Forventer ingen god score på min første 18-hulls runde for sesongen, men hadde selvsagt vært gøy med en god start. Når vi først snakker om banen: Jeg er usikker på hvilken Tee jeg skal slå ut fra. Slik jeg har forstått det så er utslag fra 55 ok for en spiller med høyt hcp (jeg har 28). Likevel har jeg vært inne på tanken å spille fra 49 tatt i betraktning at det er min første runde i tillegg til at jeg ikke har noe annet en jern tiljengelig. Er det pinglete?:)
Det er absolutt ikke pinglete! Nå er nok roughen snill fortsatt, og banen spilles litt enklere, så det er ikke SÅ mye vanskeligere fra 55.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by veggiss »

Men det er nok vått, så den blir lang nok fra 55 hvis du bare har jern i bagen.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by sirandrew214 »

Det er sant.
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 396
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by Owee87 »

Godt poeng Jonas. Det handler jo tross alt om å ha det gøy :) Samtidig så blir jeg sannsynligvis å spille alene og kan dermed ta det som en "bli kjent" runde hvor jeg varierer tee ut i fra oppfattet vanskelighetsgrad og selvtillit. Forhåpentligvis får jeg kjøpt meg en driver og wood snarest slik at jeg kan leke meg litt mer fra utslaget.
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by Golffreak »

Du trenger driver og wood på Mikla, så er nok bare å handle.... :)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 396
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Jakten på sesongen 2013

Post by Owee87 »

Ja, jeg har fått tydelig beskjed om det ! Spørsmålet er hva som skal bli mitt første kjøp. Tenker jeg hører litt med Corney i proshopen som jeg har vært i kontakt med tidligere. Kan hende jeg tar en fitting samtidig ( kjøpte X-22 sett fra golfshopen i fjor, men har ikke gjort noe fitting utenom at jeg kjøpte de litt lengre).

Ps! Dette er jo i utgangspunktet en "banestatus" tråd, så gi meg gjerne en smekk om dette er helt out of bounds :)
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
Post Reply