Lommedalen GK

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
User avatar
madde
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 13 Oct 2011, 13:34
Hcp: 18,6
Hjemmeklubb: Tyrifjord GK
Location: Bærum

Lommedalen GK

Post by madde »

Tenkte å åpne golfsesongen 2013 med å gå ei runde på akkurat nyåpnede Lommedalen GK..
Ser at de har kunstgressgreener hele året der og lurer på hvordan de er å spille på?

Harde? myke? alt for mye rull? håpløst å få ballen til å ligge i ro etter innspill hvis man ikke har tett med spinn på ballen?

Info tas i mot med stor takk! :)
In the bag:
Driver: Taylormade RBZ 10.5
3Wood:Taylormade RBZ
Rescue: Taylormade RBZ #4
Jern: Cobra AMP 4-P
Wedger: Titleist Vokey 50° 56° 60°
Putter: Odyssey Rossie 2
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Lommedalen GK

Post by Rotten »

Forsåvidt en artig liten bane. Men ikke forvent for mye!
En stund siden jeg spilte der nå. Harde raske greener. Vanskelig å få ballen til å sitte. Men jevne seff :-)
Uansett er det jo fint å få slått litt i friluft igjen, av og til fra gress også :-)
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Lommedalen GK

Post by kevin »

Har ikke spilt Lommedalen, men har bidratt med litt info ang kunstgress i denne tråden, http://www.golfsnakk.no/viewtopic.php?f=3&t=954
User avatar
madde
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 13 Oct 2011, 13:34
Hcp: 18,6
Hjemmeklubb: Tyrifjord GK
Location: Bærum

Re: Lommedalen GK

Post by madde »

har så abstinenser nå at golf i friluft veier opp for bedritne greener.. men litt takk for bekreftelsen på det jeg fryktet. regner vel med at få baller sitter på greenen på lørdag, men morro å få i gang golfsesongen uansett!! :)
In the bag:
Driver: Taylormade RBZ 10.5
3Wood:Taylormade RBZ
Rescue: Taylormade RBZ #4
Jern: Cobra AMP 4-P
Wedger: Titleist Vokey 50° 56° 60°
Putter: Odyssey Rossie 2
User avatar
foffeey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 12 Jun 2012, 09:32
Hcp: 10,5
Hjemmeklubb: Mjøsen GK
Location: Hamar

Re: Lommedalen GK

Post by foffeey »

Yes! Blir en runde på Lommedalen i dag! Gleder meg!
Handicap sesongstart: 11,7Nåværende handicap: 10,5. Mål for 2015:8,0.
User avatar
heiaespen
Forumvant
Forumvant
Posts: 78
Joined: 08 Jun 2012, 20:11
Hcp: 15,5
Hjemmeklubb: Bærum GK
Location: Jar, Bærum
Contact:

Re: Lommedalen GK

Post by heiaespen »

Hvordan så det ut på Lommedalen i går a? Bra runde? Jeg liker banen, men jeg hater de greenen. Svært vanskelig å spille seg inn på fra litt avstand.
Hdcp sesongstart 2012 = 54
Hdcp sesongstart 2013 = 26
Hdcp sesongstart 2014 = 15,5
Mål for sesongen 2014 = 9,9
User avatar
foffeey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 12 Jun 2012, 09:32
Hcp: 10,5
Hjemmeklubb: Mjøsen GK
Location: Hamar

Re: Lommedalen GK

Post by foffeey »

Veldig mye folk, og banen virket veldig trang på det første utslaget for året (skyet første utslaget over green på 9/18 og i vannhinderet!). Tok seg fint opp etterhvert, morsom bane i den forstand at man kan drive/slå 3-Wood inn på green på to av par 4-hullene, og nå par 5-hullet på to! Kort bane som legger opp til galemathiasslag med driver der man egentlig kan/bør slå ut jern.

Forholdene var greie, litt vått i det som kaltes fairway(minnet mer om en vanlig hage), og det var litt kronglete å pegge opp på kunstgressmattene. Greenene er et kapittel for seg selv, tar litt tid å bli vant til hastigheten, men jeg syntes de var gode å putte på. Klin umulig å få innspillene til å ligge på green med lavere loft enn 45*.

Gøy å være i gang igjen!
Handicap sesongstart: 11,7Nåværende handicap: 10,5. Mål for 2015:8,0.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Lommedalen GK

Post by GolfMickey »

Hvordan er det å spille per nå? ser at de er åpen året rundt sålenge det ikke er snø, Greenene er jo det samme pga kunstgress men hva med resten av banen?
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Lommedalen GK

Post by GolfMickey »

Ingen som vet? hadde virkelig satt pris på ett svar
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Lommedalen GK

Post by kevin »

ring klubben
TJW
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 211
Joined: 20 Oct 2014, 09:35
Hcp: 23.5
Hjemmeklubb: Drøbak GK

Re: Lommedalen GK

Post by TJW »

Spilte der sent i November, da var det litt frost i bakken og greenene blir så og si umulige å ha med å gjøre (kunstgress). På det ene par-3 hullet hvor du står litt oppe og slår rett ned på greenen, så spratt ballen av greenen som om den traff asfalt. Ikke bra. Kunstgress greener er i min erfaring helt ubrukelig egentlig men med frost i tillegg ble det helt katastrofe. Men alikevel en morsom runde så lenge man ikke tar det dønn seriøst. Passer finfint for en morsom runde med kompiser feks :)

TJ
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Lommedalen GK

Post by GolfMickey »

TJW wrote:Spilte der sent i November, da var det litt frost i bakken og greenene blir så og si umulige å ha med å gjøre (kunstgress). På det ene par-3 hullet hvor du står litt oppe og slår rett ned på greenen, så spratt ballen av greenen som om den traff asfalt. Ikke bra. Kunstgress greener er i min erfaring helt ubrukelig egentlig men med frost i tillegg ble det helt katastrofe. Men alikevel en morsom runde så lenge man ikke tar det dønn seriøst. Passer finfint for en morsom runde med kompiser feks :)

TJ
Tenkte bare utegolf til enhver pris, simulator er ikke akkurat det helt store i forhold, nå tenker jeg at det er lite frost for tiden så man finner en dag det ikke er frost at det bør fungere, takker for tilbakemelding.
Post Reply