Krokhol GK

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Krokhol GK

Post by Mats »

Gikk en runde på hjemmeklubben i dag. Været var fint og hadde faktisk litt trua når jeg teet opp på hull 1. Slo litt langt og til høyre her, chippet inn og toputtet til bogey. Grei start. Neste hull snubla jeg litt og røk på en trippel bogey.

Runden kort oppsummert: Spilte solid på de første 9, 23 poeng. Backnine gikk som vanlig til helvete og her ble det 11 poeng. Lyspunkt her var par på det lange par-3 hullet på 180meter. Backspin med 4-jern og rett på green :) .

Igjen er det utslag jeg sliter med. Hadde 4 stryk på backnine utelukkende pga. utslag som går rett i dass. Har rett og slett ikke trua når det er så trangt og jævlig som det er på backnine Krokhol. Dette påvirket også svingen min med jern på slutten. Ble mer slag enn sving om dere skjønner.

Positivt fra dagens runde: Solid nærspill, OK putting. Stødig på par 3 hull med jern-utslag.

Negativt: Har null stabilitet på lengre utslag som er litt trange. Prøver alt mulig av tips jeg hører, men det går veldig ofte til skogs når jeg har lite fairway å jobbe med.

Forbedringspotensial:

- Utslag med driver/3-wood
- Holde svingen god når det går mot slutten av runden (Psyke)

Endte på 34 poeng i dag, hadde jeg spilt en normal bane hadde det nok lett gått over 40. Må se det positive i det 8-)


Dessuten må det sies at banen slett ikke er i topp stand. Mye DÅRLIGE greener, med en vintergreen og en helt nysådd potetåker. Green på hull 13 var meget dårlig, her kostet greenkvaliteten meg ett slag ekstra :evil: .

Rett og slett en skandale at de tar vanvittige 450kr i helgene for en kronglete bane som slett ikke er i akseptabel stand. Her driter de rett og slett på draget! Prisen burde ligge rundt 300-350kr på det høyeste mener jeg
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Krokhol GK

Post by hanso87 »

Jeg har spilt på krokhol to ganger.

Første gang pga kom fra USA og vandt til Golfbiler så vi leidegolfbil.
Gang nr to. for å prøve å oppleve krokhol på nytt med golfbil igjen. Denne gang pga vi mente å huske at krokhol var bra bane..

Etter tur nr to så ble vi enige om at banen ikke er noe for oss. For kronglete, trang, "tilfeldig" at den ikke passer min smak. Og 450kr for en helge runde er litt stivt.

Er så heldig at før kl 14 på hverdager så får jeg runde på østmarka for 150. så blir det en god del runder på østmarka i sommer. Tviler på det blir en runde på krokhol i år.

Kan tenke meg Krokhol er en fin og utfordrene bane om du er mer stabil i spillet... Krokhol er som smidde køller. dårlig treff og alt går dårlig.. ;)
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Krokhol GK

Post by sumo »

er selv medlem på krokhol, og det er en usedvanlig tøff bane og spille på.en av norges tøffeste vil jeg påstå.lite fairway og jobbe med, så slag i skauen er veldig vanlig her.sånt koster mange slag, som da koster mange poeng.hehe..
det at det er dyrt og gå en runde, kunne ikke sett meg mer enig.og ta 450kr er helt absurd. :evil: :shock:
er så heldig og har 5 greencard liggendes, så det blir nok mine turer dit iår.
som en av dere sa, så er krokhol en bra bane for og bli bedre på.mestrer du den så mestrer du det meste vil jeg tro :)
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Krokhol GK

Post by sumo »

tok meg en runde på krokhol idag.flott vær og spille i, og flotte fairwayer som sto til mål.
greenene derimot, det er en helt annen historie gitt.veldig veldig skuffet over greenene på krokhol om dagen.bærer mye preg av en hard vinter.
med andre ord, de trenger sårt pleie ;)
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Krokhol GK

Post by Mats »

Ja det er sørgelig kvalitet på greenene i år. Hull 3 og 4 spesielt, med hhv. nysådd potetåker og provisorisk green. Resten begynner å komme seg, men fortsatt brune flekker og døde områder på endel av greenene. Fairways er som du skriver bra nå.

Håper neste vinter ikke blir så hard, og at de kanskje lærer noe av forrige? (hakke opp is etc. midtvinters er ikke dumt). Baner med dårligere klima får det til, så hvorfor ikke også her?
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Krokhol GK

Post by sumo »

ja, greenen på hull 3 er helt ekstremt.hadde en langputt her som gikk ganske greit i dass grunnet potet åker tilstand.hehe.
de burde klare og lære noe av den forrige vinteren slik at de kan forberede seg noe bedre til neste år.jeg vet solen ikke strekker til veldig mye på noen av greenene, bla hull 3 og hull 4.ting går sakte her, så kanskje de burde finne på en annen løsning på disse greenene.evt noen form falsk green e.l.
men ja, de burde absolutt klare og gjøre ting bedre.mener også og huske at det ikke strekker til med penger/inntekt, slik at de får gjort jobben ordentlig.
hørte dette fra tidligere daglig leder der.siden klubben bruker inntektene fra medlemmene til slike ting som reparasjon og vedlikehold av selve banen, så blir det begrenset med tanke på medlem antallet krokhol har.det er problemet.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Krokhol GK

Post by Mats »

Under min runde i dag noterte jeg meg en 4-5 banearbeidere som summet rundt ute på banen med diverse gjøremål. Bra! Fairwayene er virkelig strøkne nå, og det er synd at greenene er såpass dårlige. Håper de får vokst seg skikkelig til før banen stenger, slik at neste sesong blir bra (forutsetter selvsagt en gunstigere vinter).

Ellers var det bra med folk i dag, mange gjestespillere. hyggelig å se på en bane som sliter med økonomien :)
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Krokhol GK

Post by sumo »

var selv på krokhol idag og gikk 18 hull.deilig vær og spille i :)
la også merke til banearbeiderene som fartet rundt der i "bilene" sine.hehe.nyklipte fairwayer overalt var deilig.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Krokhol GK

Post by sumo »

gikk en kveldsrunde med en kompis idag, på krokhol.
etter jeg har fortalt han om forholdene på greenene der, så ble vi ikke akkurat overrasket over hvor dårlig det står til med de.
det er så ubeskrivelig skuffende og se at greenene mer eller mindre dør fullstendig ut der..helt ærlig så syntes jeg det bare blir verre og verre for hver gang jeg spiller der. :cry: ..det er virkelig på tide at det blir gjort noe.blir liksom litt håpløst og betale en hel del penger for og spille på en bane som ikke kan levere ordentlig greener til spillerne.green 13 er virkelig den verste.har med bilde av den så dere kan få se hva jeg mener.
gikk på 42 poeng idag, men tror det kunne gått betydelig bedre med skikkelig greener og jobbe med.så forresten er huggorm liggendes på green på hull 3 også :mrgreen:

Image
Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/35089/87676.jpg
Image
Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/35089/87677.jpg
Image
Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/35089/87678.jpg
Image
Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/35090/87679.jpg
Image
Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/35090/87680.jpg

prøvesvingen med driver`n.
Image
Fullversjon: http://sportsfiske.nu/foto/arkiv/35090/87681.jpg
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Krokhol GK

Post by Mats »

nåja, det blir vel ikke verre for hver gang, snarere tvert i mot. banen har blitt endel bedre iløpet av sommeren, men er jo selvfølgelig et stykke unna den standen man burde forvente. Greenene på hull 3, 4, og 13 er en katastrofe, resten er vel akseptable. Som fullt betalende medlem håper jeg selvsagt at neste år blir endel bedre, vi får satse på en gunstig vinter.

Det som er bra med krokhol er at man aldri behøver å booke noen starttid, her er det bare å gå rett ut. I tillegg er mange av hullene utfordrende og trange, slik at man blir tvunget til å øke presisjonen i spillet. Dette er nok mye av grunnen til at jeg scorer bedre enn mitt handicap de gangene jeg spiller andre baner med store greener, snill rough og brede fairwayer :).
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Krokhol GK

Post by sumo »

Mats wrote: Det som er bra med krokhol er at man aldri behøver å booke noen starttid, her er det bare å gå rett ut. I tillegg er mange av hullene utfordrende og trange, slik at man blir tvunget til å øke presisjonen i spillet. Dette er nok mye av grunnen til at jeg scorer bedre enn mitt handicap de gangene jeg spiller andre baner med store greener, snill rough og brede fairwayer :).
nok en gang så må jeg si meg 100% enig med deg :)opplever det samme selv.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Krokhol GK

Post by sumo »

gikk 18 på krokhol idag med en bekjent.supert golfvær idag!
startet runden med en solid par som virkelig fikk igang rytmen.endte opp med og gå på 42 poeng, og dette med 3 stryk i tillegg.
veldig fornøyd med prestasjonen min idag som resulterte i nedskrivning fra 30,5 til 27,5 i hcp :D
sumo er veldig fornøyd!

det var forøvrig veldig høy trafikk på banen idag, noe som var veldig hyggelig og se :)
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Krokhol GK

Post by JanB »

42 poeng med 3 stryk er eksepsjonelt bra. Definitivt feil HCP på 30,5 !!
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Krokhol GK

Post by sumo »

JanB wrote:42 poeng med 3 stryk er eksepsjonelt bra. Definitivt feil HCP på 30,5 !!
takk for det JanB :)
spillet har ikke vært helt på topp i det siste, men har fått bedre grep på svingen som da gir bedre selvtillit, og bedre spill.
utrolig deilig og komme under 30 i hcp.hadde vært moro og kommet seg ned til 20 før sesongen er omme, men det krever en del.det vet jeg.
øvelse gjør mester, er mitt motto :D
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Krokhol GK

Post by Mats »

jeg har gått fra 31 til 18,9 i år. alt er mulig!
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Krokhol GK

Post by sumo »

ja, du har hatt en forrykende sesong mats :)
veldig bra, det må jeg si.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Krokhol GK

Post by sumo »

ny 18 hulls på krokhol idag.
etter den forrige runden min på 42p, så var jeg gira idag på en ny super runde med håp om nedskrivning.sånn gikk det ikke...ikke i nærheten en gang.
det hele startet med at det ikke ble tid til oppvarming på rangen, og det er et dårlig tegn for min del.er det noe jeg syntes er nødvendig for en god runde, så er det en solid oppvarming for og få igang rytmen i svingen.
rett ut på første tee i full stress var ikke en bra start.redda riktignok en bogey her allikevel.
det var på hull to det begynte og dale nedover.og nedover gikk det vel egentlig hele veien fram mot hull 15 før det løsna litt.
utrolig vanskelig og psyke seg opp igjen etter dårlige slag, gang på gang, og gjerne samme feilen som bare repeterer seg.
egentlig så var alt vanskelig idag.slo for mye ned med drivern som resulterte i at ballen slo ned i bakken 30cm bak tee, og spratt bortover 100m.herregud.
woodene funka til tider, men slica en del.jerna ok, bedre mot slutten.wedgene var et slit idag.mye duffing som frustrerte meg mye.
puttingstroken var ok, men litt feig idag da selvtilliten ble knust av alt det andre.

ut på 23 poeng.vel fortjent oppskrivning.idag fortjente jeg ikke bedre.spilte som en grønt kort spiller.

og forresten, idag satte jeg ny personlig rekord i antall baller brukt og mistet i skog og mark.nærmere 13 baller :shock: :? ..i know, i know.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Krokhol GK

Post by Mats »

heheh, gikk på en blemme selv i dag. les treningstråden min :). Kan ikke skrive seg ned hver gang vet du, og Krokhol er en lunefull og jævlig bane. Er man ikke meeeeget stabil med utslagene baller det fort på seg med straffeslag som ødelegger selvtilliten
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Krokhol GK

Post by Mats »

Spilte 18 hull i dag. Fortsatt gode forhold, men vintergreen på hull 3 og 13 (kanskje like greit for de vanlige greenene der er elendige). Sommergreener og gressutslag ellers.
Litt spesielt å spille golf når det ligger et tynt islag på noen av vannhindrene :D. Noen fairwayer var litt harde, men stort sett bra. Greenene litt harde på starten av runden, vanskelig å fikse nedslagsmerker!

Ble en runde på det jevne, slet med balltreffet og utslagene, men hakket meg inn på 88 slag. Fantastisk høstvær med vindstille, lettskyet og 8-9 grader :)
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: Krokhol GK

Post by Mats »

Var en tur oppe på banen nå i dag. Her hadde det skjedd mye siden sist! Nesten all snø er borte. Greenene hadde litt sopp men så ellers greie ut. Blir nok bra med en ukes solsteik på de :D . Er rett og slett litt overrasket over at det var smeltet såpass mye.

Her er bilde fra litt over 2 uker siden: Image

Litt over en uke siden: Image Image

I dag: Image Image

Resten av snøen ryker til uka, så kan vi kanskje håpe på at alle 18 hull er åpne før 1.mai 8-)
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
Post Reply