Asker GK

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
User avatar
madde
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 13 Oct 2011, 13:34
Hcp: 18,6
Hjemmeklubb: Tyrifjord GK
Location: Bærum

Re: Asker GK

Post by madde »

veggiss wrote:Er nok litt ruskete til å begynne med tror jeg, men har ikke sett så nøye under dukene.

Si i fra da, så kan jeg guide dere rundt i skogen på banen ;)
Ah gleder meg til å hakke i treverk! :P

Hvis været er bra nok joiner jeg kanskje Herregolfen. tar med Mizuno wedgen hvis været tillater litt hakking i skog
In the bag:
Driver: Taylormade RBZ 10.5
3Wood:Taylormade RBZ
Rescue: Taylormade RBZ #4
Jern: Cobra AMP 4-P
Wedger: Titleist Vokey 50° 56° 60°
Putter: Odyssey Rossie 2
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Asker GK

Post by veggiss »

Jeg slår ut 15.10, det kommer nok til å bøtte ned er jeg redd...
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
JonasB
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 362
Joined: 11 Oct 2011, 21:57
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Re: Asker GK

Post by JonasB »

Det rekker ikke jeg, men må få til en runde på Asker så fort det er mulig, hadde vært moro.
Cobra AMP 10,5 regular
Cobra S2 5 wood reg
Mizuno MP-H5 4i-P
Cleveland Custom 56
Profound Ambition m/Superstroke 5.0
Pointmonaco
Forumvant
Forumvant
Posts: 66
Joined: 05 Oct 2011, 20:47
Hcp: 8

Re: Asker GK

Post by Pointmonaco »

Er det noen som har en oppdatert status på Asker om dagen??
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Asker GK

Post by veggiss »

Banen er fin nå, de har klippet ned greenene, og bortsett fra green 12 er alle stort sett greie.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Asker GK

Post by veggiss »

Spilte banen på torsdag, etter en skur på ca 40mm regn på morgenkvisten. Banen hadde tatt regnet overraskende bra, men nesten alle bunkerne har blitt ødelagte av regnværet, så der har de en jobb å gjøre.

Teesteder: En del er strålende, mens andre er veldig oppslåtte. Skulle virkelig ønske de la inn en innsats for å jevne ut noen av de, for noen av de (f.eks. 1, 8 og 17) er veldig ujevne.
Fairways: Bra
Rough: Bra, det er lite "lost-ball" rough på Asker, med mindre du slår deg inn i skogen da :) Den klipte roughen har en fin høyde, du finner ballen, men vanskelig å slå fra.
Greens: Bra, bortsett fra green 12 som fremdeles er ganske flekkete. Grei klubbspeed. De hadde blitt lovlig harde i løpet av juli, men regnet i det siste har myket de opp igjen.
Bunkere: Helt ødelagt etter regnet nå på torsdag, men regner med at de fikser det rimelig kjapt.

Asker har forøvrig et half-way house mellom 8 og 9, med Norges desidert beste vafler.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Asker GK

Post by Golffreak »

Spilte Asker igår. Vel, jeg vet ikke helt hva jeg skal si annet enn styr unna..

Teesteder: Lite gress, mye sand og litt "tustete"
Fairway: Lite gress, "tustete" og dårlig vekst. Var bedre på andre baner i Mars for å si det sånn, og det var til og med synlige skader etter skiløypene. Er vel en stund siden det nå tross alt, og med den milde vinteren og fantastiske været vi har hatt siden Mars så burde det jo ha kommet mer gressvekst!
Rough: Litt mer vekst, men flere områder hvor det har vært skader slik at ballen kunne legge seg i en "grop"
Bunkere: Greie nok, var i et par stykker og er vel litt gammel og hard sand muligens.
Greener: Vel, disse var bare sørgelige.. Ingen av ballene til de 4 i gruppen fikk vanlig rull på ballen på noen av de 18 greenene. Det humper og hopper i alle retninger , det er godt synlige groper og ingen tegn til gressvekst eller at banemannskapet har gjort noe hittil. Det er store skader på greenene som ikke ser ut til å bli bra med det første, og er usikker på ambisjonsnivået for å være helt ærlig.

Det mest skammelige av alt er en greenfee på 550 kr for dette her! Asker er ikke en bane som er verdt 550 kr selv om forholdene skulle være som de skal, og de må ha skrudd opp prisen ganske kraftig siden jeg var der for 2 år siden. De har ikke en premium bane for å si det sånn, men kan hende de ikke ønsker så mange gjester?! At de tar full pris når forholdene er elendige er bare skammelig rett og slett. Det var mye bedre forhold på Onsøy i Mars, så en skal forvente mye mer i midten av Mai.

Asker er ikke verdt å spille nå, de fikk mine 550 kr igår men kommer ikke tilbake.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Asker GK

Post by Pepper »

Jeg spilte Asker i dag. Lave temperaturer den siste tiden har ikke akkurat fått fart på gressveksten, for en uke siden hadde jeg trodd at det ville vært bedre i dag.

Teestedene er dels rimelig ok, men jeg synes noen av de er litt rufsete.

Fairways mangler litt gress noen steder, og det er vel bare varmen alle venter på som kan få fart på gressveksten. det er gjort mye med drenering i flere år, så på det området er forholdene mye bedre nå enn for noen år siden.

Greenene er fortsatt for ujevne, ballen hopper og spretter litt for mye på mange greener. Surt å se en putt med retning rett mot hullet plutselig forandrer litt retning. De er også forholdsvis trege ennå. Hull 12 er flekkete. Jeg vet ikke hva som skal til før man valser greenene, men de behøver en omgang.

Bunkerne så ok ut, jeg besøkte ingen av de i dag. Gammel sand i noen av de fortsatt, men det er arbeid på gang for å skifte sand i alle sammen, og en del er gjort. D nye ser bra ut.

Greenkeeper er flink og dedikert, og han har dyktige folk med seg. Mye er gjort på banen, og den er generelt i bedre stand nå enn for noen få år siden, bl.a. er det hugget mange trør slik at lysforholdene for mange greener er bedre. Ambisjonsnivået er å ha en bra bane som tiltrekker seg gjestespillere. Asker er imidlertid et snøhull, og i år var det 2. gang i historien at Asker åpnet i april.

Jeg hadde forventete en bedre fremgang med hensyn til gressvekst, men kjølig vær får ta skylden. Når det gjelder greenene håper jeg de blir valset snart.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Asker GK

Post by Golffreak »

Været har vært likt for alle baner, og det er langt bedre forhold på de fleste andre baner på østlandet. Hadde det vært starten av Mars så hadde man ikke forventet mer, men midten av Mai med det været vi har hatt de siste månedene så er det langt under pari. Greenene var skandaløst dårlige, og da er det rett og slett skammelig å ta full greenfee. Det er heller ingen informasjon om forholdene på websiden, og så heller ikke noe oppslag om ballplassering som var helt nødvendig. Greenfee på 550 kr mener er jeg også er altfor høyt for en par 70 bane som er 5082m fra lengste tee og som designmessig er helt middels..

Jeg er iallefall en misfornøyd "gjest" (også kalt kunde..), og kommer ikke tilbake. Vil bare dele med alle så vi som liker å spille ulike baner på greenfee iallefall ikke kaster bort tid og penger på å spille dårlige baner...
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Asker GK

Post by GunnarBull »

Jeg spilte Asker en gang i fjor, og betalte også 550 kroner. Selv om forholdene var bedre da, så syntes jeg det var alt for mye for en golfbane under gjennomsnittet.

Drar heller ikke tilbake.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Asker GK

Post by veggiss »

Asker hadde snø på banen når miklagard åpnet, så den ligger en del bak på gressvekst pga det.

550 er uansett hårreisende!

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Asker GK

Post by Pepper »

Været er ikke nødvendigvis likt for alle baner. Da Asker åpnet i slutten av april lå det fortsatt snøflekker bak green 16, da hadde det i lang tid vært snøfritt i hagen min i Oslo.

Forøvrig har jeg ingen problemer med å være enig i at greenfee på kr 550 under slike forhold er for mye.

Enig med veggis med hensyn til vaflene, Karinas egen oppskrift blir til knallgode vafler!
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Asker GK

Post by Snowman »

Når fullpris i helgen er 550 på Asker mot f.eks. 500 på Holtsmark en snau halvtime unna, da har det utelukkende med beliggenhet å gjøre. Det blir litt som at når du kjøper bolig, da er det ikke bare kvaliteten på boligen du betaler for, men også evt ganske mye ekstra hvis du vil ha sentral beliggenhet. Og Asker er jo en bane i gunstig avstand for mange.

Men, som det er skrevet over her, Asker er alltid sein, for snøen ligger lenge noen steder. Derfor bør man vente litt at på året før man tar Askerturen sin, hvis man er en spiller som farter rundt. Dessuten er det mange rabattmuligheter, så jeg tror det er få runder som går for maxprisen på 550.

Golfheftet gjelder hverdager, og hverdager er jo også i utgangspunktet billigere, dessuten rabatt for gjest av medlem og rabatt for spillere fra drøyt ti samarbeidsklubber. Så for å gå tilbake der jeg startet, i praksis er nok gjennomsnittsprisen for gjestespillere lavere på Asker enn på Holtsmark, selv om fullpris er høyere.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Pepper
Legende
Legende
Posts: 759
Joined: 02 Jan 2009, 16:07
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Asker GK

Post by Pepper »

Asker har nå dresset og valset greenene, og kvaliteten er gått opp mange hakk i løpet av noen få dager. Ballen rullet bra, og det var mulig å sette lengre putter uten hopp og sprett. Hull 12 sliter fortsatt med gresset på en øvre del av greenen, men bedringen er fin der også.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Asker GK

Post by GolfMickey »

noen her som har spilt Asker i år? gode baneforholld?
User avatar
Hettis
Forumvant
Forumvant
Posts: 96
Joined: 03 Dec 2014, 16:40

Asker GK

Post by Hettis »

Spilte Asker fredag. Synes forholdene generelt var ganske bra (for årstiden).
Unntaket var en del teebokser. På noen av hullene var det nesten bare sand/jord..
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Asker GK

Post by GolfMickey »

hørtes bra ut. blir nok en tur innom der snart, veldig lenge siden jeg har vært der
Rolfchr
Rookie
Rookie
Posts: 1
Joined: 07 Jun 2015, 23:11

Re: Asker GK

Post by Rolfchr »

Spilte turnering på Asker i helgen, og vil absolutt ikke anbefale å spille der. Banen er rett og slett i elendig stand, og kan ikke huske å ha sett Asker så dårlig før. Det er kjedelig og umotiverende å putte på greener som ser ut som en fairway, hvor ballen hopper og spretter til alle kanter, og det er nesten bingo om den går i hullet eller ikke. Hadde selv flere 1-meters putter som traff groper og falt til siden. Fairwayene var dårlige, og tee-boksene var for det meste jord, sand og gresstuster. Rett og slett kjederlig å spille, og utrolig at de vil ha 550kr av deg for å gå 18 hull på en såpass dårlig bane.
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Asker GK

Post by GolfMickey »

da hopper jeg over den foreløpig hvertfall
yuran
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 367
Joined: 30 Jun 2012, 00:52
Hcp: 12,x
Hjemmeklubb: Grønmo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Asker GK

Post by yuran »

Hvordan er forholdene her nå? Tenkte å prøve en ny bane i Oslo og omegn nærmeste dagene, så har begrenset radius etter arbeidstid mtp dagslys og rushtid. Andre forslag eventuelt?
Sir Slice-a-Lot

Cobra Fly Z
Bridgestone J40 DPC 4-PW
TM M2 3W
TM M2 5W
Bridgestone 3H
Bridgestone J40 50/54/58
Bridgestone True Balance TD-03
Post Reply