Norges beste greener

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Norges beste greener

Post by Mats »

Hvilke baner har jevnt over de beste greenene?

tenker da på:

- Kvalitet på gress og underlag
- Vinterskader
- nedslagsmerker
- design

Gikk noen runder på Gjersjøen i dag, og kan konstatere at greenene der er meget bra. Green på hull 3 er faktisk den beste green jeg noensinne har spilt. Her snakker vi FLØYEL! :shock: Helt utrolig bra kvalitet på den, nesten ingen nedslagsmerker og tett, kortklippet gress. Designen på greenen er også bra med gode onduleringer og en fin dam i bakkant. Imponert over arbeidet som legges i greenene på denne banen, her har andre klubber mye å lære! En synd og skam at noen av greenene hadde endel nedslagsmerker som ikke var fikset av spillerne (spesielt hull 4), for utgangspunktet er meget bra.

Når vi snakker om andre enden av skalaen nevner jeg Krokhol og Ski, her er det mye dårlige greener til langt ut på sommeren. Grønmo pleier å være fin ganske tidlig.
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
Covn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 110
Joined: 23 Apr 2009, 23:04
Location: Porsgrunn

Re: Norges beste greener

Post by Covn »

Hvertfall ikke Grenland. Spilt noen runder på Norsjø og de er veldig bra, med noen unntak, men har langtfra spilt mange nok norske baner til å uttale meg om det foreløbig.
King Cobra Speed LD
Callaway X-18 4-pw i
Titleist Spin Milled Wedge Vokey Design (54, 60)
Cobra Baffler TWS 3,4
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Norges beste greener

Post by Solaar »

Min mening basert på de banene jeg har spilt i år er at Hakadal stiller i en egen klasse.
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
Post Reply