gamle frdrikstad

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

gamle frdrikstad

Post by sumo »

noen som har spilt denne links inspirerte "nye" banen?
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: gamle frdrikstad

Post by Yorkie »

Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: gamle frdrikstad

Post by sumo »

takk for den, yorkie :)
har du prøvd den i år?
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: gamle frdrikstad

Post by Yorkie »

Har ikke spillt den i år sumo, tenkte jeg skulle gi den en sesong å gro seg til litt, den var som GB noterer noe fersk på fw's og rough i fjor (greenene var godt etablert), med den shapinga skal det liksom være litt lang svingel her og der, og det tar noe tid å etablere. Men, kanskje jeg tar en tur litt senere i høst allikevel :)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: gamle frdrikstad

Post by GunnarBull »

Har snakket med tre-fire stykker som har spilt den i år. En syntes den var veldig bra, de tre andre var mest fokusert på at det var svært dårlig gressvekst på fairwayene, mens greenene var bra. Så litt sånn blandadrops.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: gamle frdrikstad

Post by kevin »

sumo wrote:noen som har spilt denne links inspirerte "nye" banen?
Burde skamme deg over å lage en ny tråd når det allerede fantes en. Og med skrivefeil og greier... :lol:
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: gamle frdrikstad

Post by sumo »

ok, her er ståa. jeg spilte gamle fredrikstad idag. jeg klarte ikke dy meg.
banen har absolutt potensiale, ingen tvil om det. banen er spennende med mye utfordringer på et veldig ondulert område, men samtidig veldig flatt. faktisk det flateste jeg har spilt noen gang. det finnes hverken nedover eller oppover bakker på denne banen, men selve hullene er veldig ondulert. greenene er per dags dato noen av de vanskeligste jeg har spilt. moro :)
de er faktisk i veldig bra stand også. raske og grønne. imponerende. MEN..............

ja, hva skal man si. resten av banen....den var enkelt og greit stein hard. STEIN HARD. fy fader... aldri vært borti tørrere fairwayer noen gang. det var som og slå fra asfalt. et tynt lag med gress, så var det vel tørket blåleire under. wow. noe som ikke stemmer der altså. det var veldig vanskelig og slå fra rett og slett.
ballplassering i de fleste tilfeller, da det var veldig ujevn gressvekst.
på hull 18 så hadde jeg virkelig problemer på innspillet med wedgen, fordi det var så ekstremt tight lie. kølla bare spratt opp igjen fra bakken uten noe divot eller gress. klarte ikke å treffe ballen skikkelig. da ble jeg rimelig irritert..

sett borti fra det så er banen veldig fin. den kan bli virkelig fin over åra, men den trenger tid og MYE vann. det er så tørt der nå at det finnes uttalige steder på banen hvor bakken har sprukket opp - bokstavelig talt.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Post Reply