Stord Golfklubb / Golfpark

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Stord Golfklubb / Golfpark

Post by Keyser »

Et dagsoppdrag ifb jobb førte meg og en kollega til Stord. Siden ingen av oss hadde spilt golf på banen der før, fant vi ut at bag'ene måtte med. En kjapp anmeldelse er vel da på sin plass.

En ting først - jeg er en pragmatisk golfer. Jeg forlanger ikke at en bane skal være perfekt. Spill ballen slik den ligger, spill banen slik den er. Hver bane har sine utfordringer, og en bør kunne finne glede og fornøyelse i golfen uansett.

Stord Golfpark er ikke en veldig bra bane slik den fremstår nå, men den er helt grei. Kvaliteten er sterkt varierende, både mellom hull, og på hullet selv. Banen er på 9 hull.

Proshop:
Flott og nytt. Liten butikk med nødvendig utstyr. Mulighet for dusj osv. Greenfee 200,- på hverdag.

Tee-steder:
Veldig varierende. Noen matteutslag, noen gressutslag. Gressutslagene varierte mye mhp
hardhet og hvor høyt gresset var.

Fairways:
Altifra OK til usedvanlig deilige fairways. En del av hullene ligger nede i en dal der det går en bekk,
der var fairways veldig bra.

Greener:
Store og jevne med fin gressveskt, men de var veldig trege. Klippet høyt, sikker pga varmen.

Layout:
Fra rart til veldig bra. Dessverre noen blinde utslag og innspill. Hull 6 var det fineste, kort par-3
til en halvøy omgitt av vann. Hull 7 det verste, par-4 på 180 meter, liten dogleg. Hvert hull hadde
greit skilt med oversikt over hullet, men problemet var at det manglet avstandsindikasjoner. Dette
førte til ren gjetting på utslagene, hvor langt en måtte slå. Sikkert greit for medlemmene som er kjent,
men for gjester kan det være problem.

Mitt eget spill:
Noenlunde som tidligere i år, bare at pitchene satt, og ballen spratt til min fordel. En eagle (den første!),
3 birdies (aldri så mange på en runde før), to lost-balls, og to 3-putter ga meg den nette score av 78 (par 70) og 41p

Min konklusjon:
Skal du til Stord og har muligheten, så ta golfkøllene med og prøv banen. Å reise dit kun for å spille banen gjør jeg nok ikke igjen, da er det bedre alternativer her på Vestlandet
</Keyser>
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Stord Golfklubb / Golfpark

Post by stooy »

Flott review Keyser!
Post Reply