Nes GK

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Nes GK

Post by kevin »

Spillte Nes i dag. Det regnet lett når vi gikk ut og det var vått endel steder etterhvert men ikke noe problem å spille. Noen av bunkerne var våte og små dammer i noen av de.
Teesteder var veldig fine. Fairways var også veldig bra(litt lite rull pga fukt i dag). Greenene er noe av de raskeste jeg har spillt i Norge(etter Miklagard på sitt beste),utrolig jevne og fine med svært bra hastighet. Til tross for at det hadde regnet endel så var de svært raske og vi ble alle sammen overrasket. Jeg liker vanligvis raske greener,men disse mestret jeg dårlig og puttet dårligere enn noen gang. Men det var ikke greenene sin feil :lol:
Roughen er skikkelig tett og seig,og siden det var vått i dag så var det utrolig tungt å slå ut av...og jeg var ofte i roughen.

Det var første gangen jeg spillte Nes og skal garantert tilbake. Banen er utrolig åpen og fin,men ganske lang fra gult så her er det bare å bombe i vei med driveren :D
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Nes GK

Post by sumo »

skal spille på denne banen til uka en gang med en kompis og en kompis av han igjen.
etter og ha lest innlegget ditt så ble jeg veldig klar for det :P hehe..høres lovende ut med fine raske greener.det ser jeg fram til :)
åpne og fine fairwayer er noe jeg også ser fram til..hehe..skal bli moro og kline til med ny driver der ja.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Nes GK

Post by kevin »

Er bare å glede seg,jeg synes banen var i superstand,det gjorde de jeg spillte med også. Jeg bruker vanligvis ikke driver så mye fordi jeg slår langt med jern og wood,men her var det noen skikkelig lange par 4 hull på over 400m,så jeg brukte driveren endel denne gangen. Traff lite fairways men fant alltid ballen fordi det er så åpent og fint. Mista en i vannhinder på hull 7 tror jeg. Men roughen er ganske seig,ihvertfall når det er vått. Men som sagt,fairways og spesielt greenene er en nytelse
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Nes GK

Post by sumo »

gikk 18 på nes i forrige uke med 2 kompiser.veeeldig fin parkbane som levde opp til forventningene.flotte lange fairwayer som var en fryd og slå fra og greener som var pålitelige raske :D .skal utvilsomt besøkes igjen ja!

hahahahahaha..sjekk den oppstillinga a :lol:
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Nes GK

Post by Solaar »

Spilte på Nes igår og ble overrasket over hvor lett den var, masse plass på fairwayene så har man en god dag med driveren er dette en bane man bør kunne spille bedre enn hcp på.

Fairwayene og teene var veldig bra og jeg må virkelig skryte av greenene som for å være på denne tiden av året var tilnærmet perfekte. Bortsett fra en green (husker ikke helt hvilken, tror muligens det var hull 11 eller 12) og litt isbrann-flekker her og der så var de alle myke og tettvokste med flott gress som ga god stopp på innspillene og perfekt rull på puttene. Spiller man dårlig på disse greenene slik de er nå, kan man ihvertfall ikke skylde på underlaget. Selv slo jeg til med rekord-dårlige 39 putter igår :oops:
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Nes GK

Post by Yorkie »

Tilbake fra en hyggelig runde på Nes, ikke på grunn av banen men selskapet. La meg se, fairwayer svært bløte, noen steder sånne bobler som gynger godt, ikke merket som GUR. Bunkerne, vannrenner og gjørmesand. Greenene, hullpipelufta med grove piper og godt med hjulspor i tillegg = 1 putt eller 3 putt fra 2 meter helt tilfeldig. Og full greenfee...
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Nes GK

Post by sirandrew214 »

Da var sesongen i gang på Nes igjen. Ga de en sjans igjen, selv etter den forrige runden på Høsten i fjor, som Yorkie beskriver over her....
Selvfølgelig ikke optimale forhold så tidlig, men fullt mulig å spille golf, og jeg er glad jeg slipper å reise nedover til Larvik og huttaheiti.
Greenene hadde rester etter hullpipingen, men MYE bedre, og Stian Lund satte 6 birder, så det går å spille der. Selv hadde jeg putte-guden imot meg, og satte ingen fugler i går, men gikk en halv-godkjent 80 runde, med en driver som nektet å være med på leken på front 9.
Fairways var ikke så våte som fryktet, og med litt ballplassering var det helt ok.
Så, totalt sett blir det vel slik:
Value for money, så der.. men med tanke på reisetid og penger, anbefalt.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Nes GK

Post by kevin »

du vet at det er andre baner åpne endel nærmere enn Larvik... ;)
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Nes GK

Post by sirandrew214 »

OG Huttaheiti. Gjelder Borre, Nøtterøy, solum, moss :D Neida, jeg vet det er noen klubber som er åpne nærmere, men pris/avstand(20 min.) gjør at det nok blir mindre reising nå. :!:
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Nes GK

Post by kevin »

:)
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Nes GK

Post by sumo »

gikk altså nes idag. ikke særlig imponerende forhold der per dags dato. vått og tørt om hverandre. greenene var ikke på stell, de var veldig flekkete og tørre.
bunkerne var ganske våte og harde, men ellers greie. dette er utvilsomt den gangen jeg har spilt her hvor det har vært dårligst forhold.
MEN, været var upåklagelig bra idag, og jeg dro iland årets første birdie. sanket 35 poeng, og hcp forblir det samme.
jeg lar det gå denne gangen, nes. er jo tross alt en fin parkbane som jeg vet er veldig fin og gå midtsommers. kommer selvfølgelig tilbake :)
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Nes GK

Post by stianm »

What he said.

Tidlig på sesongen så det var litt rufsete på store deler av spilleflaten. Litt varierende kvalitet på greenene, hvor noen var ganske greie mens noen fortsatt trenger litt tid på seg.

Ble ikke noen fugler på meg idag da driveren var litt ute og kjøre, men det ble en håndfull par. Alt i alt storfornøyd med sesongåpning etter all jobbingen med svingen :)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Nes GK

Post by sumo »

spilte nes idag. ikke så verst forhold, årstiden tatt i betraktning. banen er tørr og fin, kanskje litt for tørr nesten.
om den er verdt og spille nå? absolutt :)

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Nes GK

Post by sirandrew214 »

Bra. Alltid litt nervøs når jeg har blitt spurt om forhold på en bane av noen som skal spille der etter meg. :)
Det var fortsatt ganske tørt og hardt der ja? Greenkeeper vi snakket med trodde nok at det kunne endre seg litt, når varmen kommer og telen tiner, forhåpentligvis om ikke så lenge! :)
User avatar
Mizuno
Rookie
Rookie
Posts: 14
Joined: 07 Aug 2011, 01:02
Hcp: 21

Re: Nes GK

Post by Mizuno »

Er det noen som kan gi en banestatus på Nes?

Har vært der to ganger i år. En gang tidlig i sesongen i mai og da lovet det veldig bra. Var der så ca. 3-4 uker senere og greenene var elendige. Mye hopp og sprett og bingo å putte på.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Nes GK

Post by veggiss »

Er jo bare en wedge fra Miklagard, som er i flott stand.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Mizuno
Rookie
Rookie
Posts: 14
Joined: 07 Aug 2011, 01:02
Hcp: 21

Re: Nes GK

Post by Mizuno »

Hadde ikke spurt om banestatus på Nes hvis jeg ville spille Miklagaard :shock: :roll:
raysv
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 335
Joined: 17 Apr 2013, 19:05
Hcp: 21,9
Hjemmeklubb: Hauger

Re: Nes GK

Post by raysv »

Var der å spilte i går, alt utenom greenene er i veldig god stand, men en del av greenene har de ikke klart å få i god stand.

Sent from my HTC One using Tapatalk 4 Beta
Driver: Ping G30 11 reg.
Woods: Ping G30 5w
Hybrids: Ping G30 4h
Irons: Cobra F7 One 5-GW
Wedges: Cleveland 588 reg 56, Cleveland RTX 588 60
Putter: Odyssey Versa Tank 2ball
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Nes GK

Post by GolfMickey »

Hit vil jeg tilbake. Alltid likt Nes, like flotte forhold her nå som det pleier?
Post Reply