østmarka GK

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

østmarka GK

Post by sumo »

tok meg en tur idag med fille-bestefar kåre. :D
etter litt diskutering kom vi fram til og gi østmarka en sjanse.han har riktignok spilt den før, men dette var 3 år siden sist.hehe..på tide med en liten oppdatering da ja.
18 hulls park/skogsbane.front nine er park, back nine er skog.kan minne litt om krokhol til tider, men mye finere og gå igjennom, og ikke minst lettere.når jeg sier lettere så mener jeg gjennomgangen av selve banen.det er en del tyngre og gå krokhol.mye oppoverbakker.
kan ikke klage på været idag, selv om det var ganske så varmt midt utpå dagen.gikk en del vann for og si det sånn 8-) .
alt i alt er jeg ganske fornøyd.hadde litt problemer med svingen til tider idag, satt ikke helt, men henta meg inn når jeg trengte det mest.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

små flyvemaur var til tider ekstremt plagsomt idag!
Image

solnedgang er fantastisk og se på.
Image
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
Mats
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 310
Joined: 28 May 2009, 17:36
Hcp: 12.6
Hjemmeklubb: Krokhol

Re: østmarka GK

Post by Mats »

Spilte Østmarka i dag. Ble en helt grei runde, selv om jeg slet på backnine. Kom rett og slett ikke frem til greenene her i dag.

Frontnine var jeg ganske stabil, men puttet litt dårlig.

Hull 1: Surret litt med jernslagene, 3putt for dobbel bogey

Hull 2: Dobbel bogey (3 putt)

Hull 3: Par

Hull 4: Birdie (nesten HIO) ;)

Hull 5: Dobbel bogey. Lå på green på 2 men brukte 4 putter!! :roll: :evil:

Hull 6: Dobbel bogey

Hull 7: Par 3 på 199 meter. La meg i fairway til høyre for green, pitchet bra inn og satt nesten par-putten. Bogey

Hull 8: Par (15cm unna birdie, puttet for løst)

Hull 9: Bogey

20poeng på fronten. Backnine ble endel tyngre og her måtte jeg nøye meg med 12 poeng. Var sliten i kroppen fra gårsdagens runde og traff ikke ballen særlig godt. Når jeg i tillegg velger å slå ut med jern på de lange par 4 hullene må det bli en del dobbel bogeys med min ikke altfor gode putting :oops: .
I bagen:
Taylormade TP 4-PW
Taylormade Z TP 52gr
Titleist Vokey 56gr
Taylormade Burner 3w
Callaway Diablo 10n
TM Rossa monte carlo 7 putter
TaylorMade Burner rescue 22gr
Cobra Baffler TWS 20gr

hcp: 12,5
målsetning 2010: 9,9
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: østmarka GK

Post by kevin »

bra banestatus med flotte bilder. Ikke spillt Østmarka i år,tviler på jeg får gjort det før sesongen er over.
Post Reply