Gjøvik & Toten Golfklubb

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Gjøvik & Toten Golfklubb

Post by GolfMickey »

Noen som har noe å si om hvordan banen er generelt? og hvis noen har vært der i år, hadde det vært kult å vite hvordan forholdene er der nå :D
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Gjøvik & Toten Golfklubb

Post by GolfMickey »

ingen her som har spilt denne banen?
totenoid
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 126
Joined: 06 Apr 2011, 09:37
Hjemmeklubb: Gjøvik og Toten GK
Location: Oslo

Re: Gjøvik & Toten Golfklubb

Post by totenoid »

Joda, har spilt der masse :) Ikke vært der på noen uker, men da var fairways stort sett ganske bra, greener sånn passe.

Banen starter med fire hull som har godt design, men som alle kan gi en del trøbbel om du ikke holder deg i fairway. Deretter kommer tre på rad som er litt kinkige: hull 5 er et par 3 på 200-ish meter med en green som er ganske godt beskyttet av bunkere, og med skog i bakkant. Et altfor vanskelig hull på en sånn type bane etter min mening. Hull 6 er et par 4 som knekker høyre etter 170-180 meter, og med langt og vrient innspill. Hull 7 er par 5 som knekker venstre etter 120 meter, og der det er forbud mot å slå over skog til venstre = utslag med et kort jern. Ikke noe fan av det designet. Hull 8 og 9 er begge par 3.

De har flinke folk der oppe som holder banen i god stand. Verdt et besøk!
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Gjøvik & Toten Golfklubb

Post by GolfMickey »

takk for tilbakemelding. godt å høre at den er verdt en besøk. ikke noe fan av sånn design selv hehe. Hull 5 skulle vært litt lenger og par 4 hadde jo oppnådd par 72 i samme slengen:) vis det hadde vært mulig da.

sesongen er noe kort der oppe? verdt å bli medlem der ut sesongen? skal studere der til høsten. må bare få tak i noen å spille der med først
totenoid
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 126
Joined: 06 Apr 2011, 09:37
Hjemmeklubb: Gjøvik og Toten GK
Location: Oslo

Re: Gjøvik & Toten Golfklubb

Post by totenoid »

Jeg meldte inn forslag til årsmøtet for et par år siden om å trekke tee-boksen på hull 5 40 meter tilbake og gjøre det til et drivebart par 4, men fikk ikke så mye gehør...

Snakket med en kompis i dag som spilte der i går, og sa at forholdene nå er meget gode!

Litt kort sesong, de har en tendens til å stenge i tidligste laget etter min mening. Fordelen der oppe er at det ikke er veldig mange greenfee-spillere, noe som gjør at du kan spille omtrent akkurat når det passer deg, og slitasjen på banen er ganske liten :)
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Gjøvik & Toten Golfklubb

Post by GolfMickey »

det er godt å høre. Synd de ikke var med på det. morro med veldig korte par 4. og meget lange par 3 er vel det vanskeligste man får innen golf .jaja liker utfordringer på golfbanen. Får teste den ut snart, så jeg vet hva jeg går til hvis det blir medlemskap etterhvert :)
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Gjøvik & Toten Golfklubb

Post by GolfMickey »

noen som har spilt banen i det siste? noen her som er med på en runde en gang?
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Gjøvik & Toten Golfklubb

Post by GolfMickey »

hva er greia med plasseringen? langt uti ingenmannsland, det går ikke busser dit, og man kan ikke ha baggen der, umulig å komme seg dit uten bil, hjelpes.
Sveen
Forumvant
Forumvant
Posts: 99
Joined: 08 Jul 2016, 08:31
Hcp: 22,9
Hjemmeklubb: Gjøvik og Toten GolfklubbK
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Re: Gjøvik & Toten Golfklubb

Post by Sveen »

Siden jeg snubla innom forumet her igjen så kan jeg ta en liten oppdatering fra min hjemklubb:

Det jobbes med etablering av nye utslag på hvert hull, slik at man får litt variasjon om man spiller 18. Har nok tatt litt inspirasjon fra naboklubben Valdres her :)

Det er dessverre ikke blitt delt noen gode tegninger av nye hull, men kort oppsummert:

Hull 1: 2 nye utslag - begge sløyfer vil være Par 4
Hull 2: Ingen endring, gammel "blå" vil bli restaurert - begge sløyfer Par 5
Hull 3: 1 nytt utslag - begge sløyfer Par 4
Hull 4: 2 nye utslag - begge sløyfer Par 4
Hull 5: 1 nytt utslag - Front fortsetter som Par 3 / Back blir Par 4
Hull 6: 1 nytt utslag - Back blir da Par 5
Hull 7: 2 nye utslag - Back vil mulig justeres til Par 4
Hull 8: 2 nye utslag - Front og back vil fungere som Par 3
Hull 9: 2 nye utslag - Front og back vil fungere som Par 3

Par vil da bli 71 eller 72, avhengig av hva som skjer med hull 7.

Det har også blitt ansatt en ny banemester, Tim Buckley, som virker som han vet hva han driver med. Bana har slitt med ettervirkning av isbrann for en del år siden i mange år, men i år er det ingen spor å se av det.
Post Reply