Nøtterøy

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
User avatar
oka
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 149
Joined: 18 Jun 2009, 14:25
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Onsøy Golfklubb
Location: Saltnes (Råde)

Nøtterøy

Post by oka »

Er det noen som er medlem på Nøtterøy her?

Jeg skal dit sammens med 11 andre kompiser fra fredag 25 til lørdag 26 sep.
Opplegget er 2 runder fredag, overnatting og en runde lørdag.

Har fått gode priser på overnatting i et hus som ligger ved hull 4 og 3 stk greenfee gjennom jobben og avtale med banen.

Om noen har noen bilder, status på banen og litt tips så hadde jeg satt pris på det.

Gleder meg uansett til å spille banen.
Golfhilsen
OKA_Woods :)
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Nøtterøy

Post by JanB »

Du kan jo først og fremst gjennomgå det du finner på hjemmesidene deres
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
oka
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 149
Joined: 18 Jun 2009, 14:25
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Onsøy Golfklubb
Location: Saltnes (Råde)

Re: Nøtterøy

Post by oka »

Hjemmesider har jo nok allerede vært på.

Tenkte mer på om noen her inne spiller den ofte eller har spilt den tidligere.

Hvordan er banestatus nå...etc etc.
Golfhilsen
OKA_Woods :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Nøtterøy

Post by kevin »

Har dessverre ikke fått vært der ennå i år,men håper på en tur før sesongen er over. Men det blir ikke før dere har vært der. Fint om du skriver en oppdatering etter at dere har vært der.

Har spillt der minst 1-2 ganger hvert år og liker banen veldig godt. Den pleier å være i utmerket stand,spesielt greenene pleier å være veldig bra. Banen er stort sett åpen og fin,men noen hull,spesielt på siste 9 er litt trangere og her bør man spille med innsiden av hodet. Har du aldri vært der før kan jeg anbefale å bruke baneguiden flittig.

Ellers er det en bane som kan spilles fra mange forskjellige tees,har aldri prøvd den fra backtee,der ser den fryktinngytende ut.

Liker også designen med den type foregreener som man har på Nøtterøy,hvor man har klippet flott til foran greenene. Eneste er at man kan bli lurt litt på avstand,da ser det ut som endel av greenen noen ganger. Bruk baneguiden på nett til å studere banen,den er veldig bra sammen med den fly-over video for hvert hull.

Lykke til!
User avatar
oka
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 149
Joined: 18 Jun 2009, 14:25
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Onsøy Golfklubb
Location: Saltnes (Råde)

Re: Nøtterøy

Post by oka »

Blir 2 runde fredag og 1 runde lørdag.
Gleder meg masse.

Skal ta noen bilder og komme med en lite status over helgen.
Golfhilsen
OKA_Woods :)
oddbjarne
Rookie
Rookie
Posts: 33
Joined: 30 Jun 2011, 15:40
Hcp: 14,3
Hjemmeklubb: Bærum GK
Location: Sandvika, Akershus

Re: Nøtterøy

Post by oddbjarne »

Noen som har oppdatert banestatus på Nøtterøy?
Skal ned nå på lørdag for å spille.
TaylorMade R9 420
TaylorMade Burner Superfast 2.0 #3 Wood og #3 Hybrid
TaylorMade Burner #4 - Pw
Cleveland 588 50.08 og 56.14
Nike Method Core 3i
User avatar
Thkarlson
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 282
Joined: 15 Jun 2011, 18:04
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Nøtterøy Golfklubb

Re: Nøtterøy

Post by Thkarlson »

Spiller Nøtterøy idag, flotte forhold...
Ikke plaget av vann i det hele tatt syntes jeg, selvfølgelig vått noen steder men ikke noe som hadde innvirkning på spillet
Noe trege greener, virket som de ikke var klippet på en stund men det var absolutt ingen hindring

Flotte forhold, spill og kos dere ;)
In the bag
Taylormade SLDR mini driver 12'
Callaway XHot 4wood
Cleveland 588 Hybrid 20,5'
Titleist AP2 4-W
Titleist SM4 54' 58'
Scotty Cemeron newport 2.0
oddbjarne
Rookie
Rookie
Posts: 33
Joined: 30 Jun 2011, 15:40
Hcp: 14,3
Hjemmeklubb: Bærum GK
Location: Sandvika, Akershus

Re: Nøtterøy

Post by oddbjarne »

Takk for info. Ser frem til å spille en bane jeg bare har hørt gode ord om. Ser jo unektelig pen ut også :)

En ting som jeg synes er litt dumt med mange klubber, er at de sjeldent (les: aldri) oppdaterer banestatus på nettsidene. Det kan jo ikke være så vanskelig å ta en spasertur for sjekke forholdene, og skrive noen ord om det. Da har man en liten pekepinn på hva man kan forvente seg når man kommer på besøk.
TaylorMade R9 420
TaylorMade Burner Superfast 2.0 #3 Wood og #3 Hybrid
TaylorMade Burner #4 - Pw
Cleveland 588 50.08 og 56.14
Nike Method Core 3i
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Nøtterøy

Post by kevin »

Helt enig ang banestatus, finnes knapt noen baner som er gode på den slags...sørgelig.

btw: så kan det hende jeg tar turen dit i morgen ettermiddag hvis jeg får tid, har ikke rukket å spille den i år
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Nøtterøy

Post by kevin »

Spilte Nøtterøy i dag. Var litt frost hjemme på morgenen men vi gikk ut ca.10:30 og da var banen åpen og ingen frost.

Våt og bløtt på fairways. Greenene var "dratt av", jevne og stort sett fine. Men litt trege ja. Noen av bunkerne burde ha fått en grundig raking, endel "vannrenner". Jeg var ute i en og det gikk helt fint å slå fra den, litt hardt kanskje.

Jevnt over var det litt bløtt både i fairways og rough, men spiller man med ballplassering på fw så er det helt greit.

De har planer om å fortsatt ha åpent så lenge det ikke blir kaldere, kanskje blir det en runde til her før de stenger. Var ganske bra med folk på banen utover dagen. Det er ikke tidsbooking så man kan risikere å vente litt, men ikke hvis man går ut relativt tidlig.

Litt synd at noen som gikk foran oss var så dårlig til å fikse nedslagsmerker, jeg fikset vel 2-3 ferske merker på hver green
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Nøtterøy

Post by kevin »

glemte å si at de har satt ned greenfee til 350/450,- nå på høsten
1Putt
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 30 Mar 2012, 09:26
Hcp: 7
Hjemmeklubb: Nøtterøy

Re: Nøtterøy

Post by 1Putt »

Nøtterøy åpnet i dag kl.9
2 greener spilles med hullet på foregreen, ellers virker banen veldig tør og fin.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Nøtterøy

Post by Yorkie »

Kort og fyndig. Fw, greit for årstiden, bunkere bra, greener bra, men ujevn speed, men forsto det sånn at de holdt litt tilbake i forhold til frost om natten og derfor ikke hadde klippet, dog idag 3 april så vi klipping på enkelte greener (de som ligger åpen og solrik). Redusert greenfee siden det spilles mot foregreen på to hull. En uke med godvarme sånn at de får valsa og klipt så blir det bra. Sammenliknet med Evje som ble spillt på søndag, så har Evje gode sommergreener pr. nu. (Dog, interessante flaggplasseringer på Nøtterøy, ca 2 meter inn i hjørnene virket som temaet...)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Nøtterøy

Post by kevin »

Spilte her i går og har hørt mange skryte av banen i år. Jeg ble ikke imponert iallefall. FW er helt ok, men ikke mer. Litt bløtt enkelte steder og blir sikkert bløtere i dag da det kommer endel regn i dag. Bunkere var ikke bra. Regntunge, harde og noen har altfor lite sand. Noen har altfor mye småstein også. Teestedene er stort sett bra. Greenene ser fine ut på avstand med grønn fin farge. Green nr.1 er vel den eneste som ikke ser helt lik ut som de andre. Men, rufsete, ujevne og ganske forskjellig hastighet på flere av de. Vanskelige å putte på.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Nøtterøy

Post by eivaan »

kevin wrote:Spilte her i går og har hørt mange skryte av banen i år. Jeg ble ikke imponert iallefall. FW er helt ok, men ikke mer. Litt bløtt enkelte steder og blir sikkert bløtere i dag da det kommer endel regn i dag. Bunkere var ikke bra. Regntunge, harde og noen har altfor lite sand. Noen har altfor mye småstein også. Teestedene er stort sett bra. Greenene ser fine ut på avstand med grønn fin farge. Green nr.1 er vel den eneste som ikke ser helt lik ut som de andre. Men, rufsete, ujevne og ganske forskjellig hastighet på flere av de. Vanskelige å putte på.
Helt enig i dine beskrivelser, spilte her 31.07 og var ikke veldig imponert..Vi hadde tenkt å spille Larvik, men den var opptatt med Jr,NM. I ettertid ser jeg at vi heller skulle prøvd Nordsjø..100,- i greenfee kontra 550,- på Nøtterøy noe den absolutt ikke var verd etter min mening ):
mully
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 162
Joined: 28 Apr 2011, 13:25
Hcp: 4.6
Hjemmeklubb: Haga

Re: Nøtterøy

Post by mully »

Skriver under på denne. Spilte banen 23.07, ble ikke imponert. 550,- er ikke Nøtterøy verdt.
TaylorMade
Pokkern
Rookie
Rookie
Posts: 20
Joined: 15 Mar 2012, 10:18
Hcp: 13,4

Re: Nøtterøy

Post by Pokkern »

Skal sies at Nøtterøy var mye bedre i starten av sesongen, men alt regnværet har ødelagt mye syntes jeg.. :?
Leben
Rookie
Rookie
Posts: 48
Joined: 29 May 2011, 16:42
Hcp: 8'ish
Hjemmeklubb: Evje Golfpark -Moss

Re: Nøtterøy

Post by Leben »

Heller ikke imponert av banen.

Spilte den i går og 550 kr i GF når greenene er de dårligste jeg har spilt på i år - ikkje bra. De hadde visst nok gjort en del arbeid på for en uke siden, uten at det er opplyst på hjemmesiden - 1 uke etter lufting mm. bør det uansett være bedre forhold enn en middels korthullsbane med vintergreener.

Hjalp vel heller ikke at det tok nesten 6 timer med 10-15 min venting på hvert eneste hull heller :-)

Dessverre en heller dårlig opplevelse, og kommer nok ikke tilbake. Det er rett og slett for mange baner i nærheten som er veldig mye bedre.
Titleist 910 D2
910 13,5 FD
910 19 F
910 19 FH
Mizuno MP-650, Fujikura 17'
Mizuno MP FLI-HI 2'er jern/hybrid
Mizuno MP-59 4-P
Mizuno R12 52 og 58
Nike Drone belly
SC Studio Select2 (reserve)
Nike consept, limited masters edition (pynt på kontoret :-D)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Nøtterøy

Post by kevin »

Har ikke spilt her i år ennå, men når man finner en sånn oppdatert status på hjemmesiden i dag, blir man noe skeptisk:
Da har vi åpnet alle greenene utenom green på hull nummer 10, som vil bli åpnet lørdag 24. august, Vi jobber fortsatt med å forbedre kvaliteten på greenene, spesielt på hull 10-16. Når det gjelder fairway er det fortsatt ballplassering innen en køllelengde, også her pågår det kontinuerlig arbeid. Da forholdene ikke er slik vi ønsker det har vi fortsatt redusert greenfee inntil videre, kr. 400,-.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Nøtterøy

Post by Yorkie »

Tok turen i dag, og jeg ble lei meg, det er utrolig trist at en så fin bane skal slite med såpass dårlige forhold.

Image
Tee

Image
Fairway

Image
Foregreen

Image
Green

Image
Fly Dagens høydepunkt

Foregreens var bra, og bunkerne veldig bra,fairway spiller man med ballplassering så det er helt greit selv om det kanskje ikke er så pent (godt med sand på fw's, ganske praktisk faktisk, fin liten sky som viste hvor ballen landa ;), greenene, vel, de holdt på å sande og regner med at de valser og styrer videre, og da er de nok ikke så værst, selv det er trist å se på, så voldsomt raskt er det nok ikke, var litt overraska faktisk at det bare var litt hopping og vingling. De kjører redusert greenfee.

Det er bare å krysse fingra for en god vinter slik at Nøtterøy er skikkelig på plass igjen neste sesong. Banen er morsom å spille og ligger i fint terreng, og fortjener nesten gode forhold.
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply