Trenger tips til baner i Haugesundsområdet

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
Niggen
Rookie
Rookie
Posts: 43
Joined: 23 Jun 2015, 17:16
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times

Trenger tips til baner i Haugesundsområdet

Post by Niggen »

Hei

Skal i sommer prøve å spille i hvert fall 2 baner i dette området på en dag. Valget står mellom Karmøy Golfklubb, Nordvegen, Haugesund golfpark og Sveio.
Er det noen av dere som har spilt disse banene før? Veldig praktisk at Nordvegen og Haugesund Golfpark ligger tett på hverandre, men kanskje spesielt Sveio frister også. Men for så vidt.....Karmøy Golfklubb frister OGSÅ : ) He, he....Hva gjør jeg. Kan i "verste" fall spille tre baner på en dag, men det er maks. Hvilke baner bør jeg satse på? Håper på svar

Nils
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Trenger tips til baner i Haugesundsområdet

Post by Bogey »

Da går du for Nordvegen og Sveio, uten tvil! Det er vel disse to som er 18hulls, og bare for turens del så er disse absolutt verdt ett besøk. Nordvegen ligger rett i havgapet og spektakulær utsikt på flere hull. Her går du langs en skråning med utsikt rett i nordsjøen og på nrste hulø slår du omtrent ut i fra fjøresteinene. Litt spesielt når du kommer oppover fairway på 17 og du må forsere en saueflokk... Sveio er også fantastisk flott med mange fine hull. Ikke samme utsikten, men nydelig der også. Skal du spille 3 baner så er det kjapt gjort å få med seg Haugesund også, men mest for å ha spilt den ekstra runden. Ikke noe must i det hele tatt der, men relativt nære Nordvegen, tar vel kanskje 20-30 min å kjøre. Er riktignok noen år siden sist jeg har vært på noen av disse, men tror nok fortsatt at Sveio og Nordvegen er de du må spille. Skal sirs at jeg ikke har spilt Karmøy, sp kan ikle uttale meg om hvordan den er. Skal du lenger sørover så har du jo mye å velge mellom rundt Stavanger også.
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Trenger tips til baner i Haugesundsområdet

Post by Keyser »

Har ikke spilt Karmøy eller Haugesund, men Sveio og Nordvegen kan trygt anbefales. Sveio er en god golfbane og Nordvegen er en gøy golfbane. Sett av litt tid til minigolf på Nordvegen, de minigolfbanene er gøye og av virkelig høy kvalitet
</Keyser>
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Trenger tips til baner i Haugesundsområdet

Post by Yorkie »

Sto på hull 17 på Nordvegen, mosa en god 3w opp over bakken og hørte plutselig ett "BÆÆÆÆÆH!", kom opp og der sto det ett kobbel sauer å skula på ballen min. Første sau in one for min del.
Har bare spillt Nordvegen og Sveio av de som nevnes, og begge er solide baner, på hver sin måte, lurer litt på om jeg ikke skal ta en tur tilbake faktisk
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Trenger tips til baner i Haugesundsområdet

Post by Bogey »

Yorkie wrote:Sto på hull 17 på Nordvegen, mosa en god 3w opp over bakken og hørte plutselig ett "BÆÆÆÆÆH!", kom opp og der sto det ett kobbel sauer å skula på ballen min. Første sau in one for min del.
Har bare spillt Nordvegen og Sveio av de som nevnes, og begge er solide baner, på hver sin måte, lurer litt på om jeg ikke skal ta en tur tilbake faktisk
Kjenner igjen det der. :D Det som ikke har blitt nevnt her vel den lokale versjonen av Stonehenge på 18 på Nordvegen. Har tenkt tanken mange ganger at jeg må få spilt de igjen, men har barw ikle skjedd ennå.
Post Reply