Norsjø gk

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Norsjø gk

Post by kevin »

Jeg fant ingen egen tråd for denne banen, så da lager jeg en ny. Har spilt banen endel ganger tidligere, men det begynte å bli mange år siden. Da passet det bra med en runde der denne uka.

Vi gikk ut tidlig på morgenen, i strålende solskinn og varmt vær. Det ble i overkant varmt allerede midtveis på runden.

Som alle andre steder på østlandet har det vært en tøff vinter og en veldig tørr sommer. Så forventningene var ikke altfor høye.

Fairwayene var tørre, men det var overraskende bra med gress og bra forhold. Brunt mange steder ja, men bra

Image

Greenene var mer av variabel kvalitet. Hull 2 som ligger nede i et søkk, var som forventet dårlig. Ikke lett å få nok lys der. Men den var dårligst. Noen hadde noen store områder uten gress, og noen hadde mindre områder uten særlig gress. Men det var også endel bra greener. De ble klippet underveis på runden vår, men vi lå litt foran klipperen og fikk dermed ikke puttet på nyklippede greener.

Image

Og hvis noen lurer på hvordan jeg gjorde det på det fryktinngytende hull 11, gjorde jeg bogey. Nådde greenen men landa på høyresiden på fringen og ballen spratt ut til høyre. Kunne droppe inn på greenkant og to-puttet for bogey. Det var 197m til flagget denne dagen.

Image

Backnine er ganske kupert og i denne varmen ble det slitsomt. Men de omgivelsene veier opp endel for det.
Niggen
Rookie
Rookie
Posts: 43
Joined: 23 Jun 2015, 17:16
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times

Re: Norsjø gk

Post by Niggen »

Hvordan får man til å legge ut bilder? For meg er det vanskelig å få til, mens for andre, mer kyndige, går det sikkert lett som en plett. Har spilt en del baner, både store og små i det siste. Har derfor noen baner å anbefale, men da hadde det vært greit å legge ut et par bilder i samme slengen.

Norsjø er forøvrig en helt fantastisk og slitsom bane. Eneste sted jeg til nå har angret på at jeg ikke valgte å leie bil : )
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Norsjø gk

Post by kevin »

Om du laster opp bildene på typ Flickr, Google photo o.l, kan du bruke linken til bildene og "img"- taggen her, lim inn bildet mellom taggene og vips så vises de automatisk. Forutsetter at bildet er delt/offentlig. Kan funke fra FB og twitter også, men ikke fra Instagram, tror jeg.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Norsjø gk

Post by kevin »

Tok turen hit i går i strålende solskinn og varmt sommervær. Har ikke vært her siden den runden for 2 år siden som er nevnt over her.

Klubben er med på golfheftet og er en populær bane på sommeren. Har også en god deal med et eget "klippekort" hvor du får den 4.runden gratis.

Med tanke på hvor våte og myke mange av banene på østlandet har vært i det siste pga mye regn, var vi litt spente på forholdene. Men det var overhodet ikke noe problem, stort sett tørt over alt.

Tees: de er kanskje den største skuffelsen, de var ikke så bra. Ofte altfor langt gress, noen er veldig slitte og noen få er brunsvidde og tørre. Bedre vanning og pleie må til, samt at man flytter teeklossene litt oftere.

Bunkerne hadde også trengt litt mer arbeid så det ut som, holdt meg unna alle denne gangen, så jeg fikk ikke testet de.

Fairways er stort sett fine. Noen av de på, frontnine spesielt, har noen tørre partier uten jevnt gress. Så ikke noe info om ballplassering, men burde nok hatt det. Men mange av de er veldig fine også.

Image

Greenene er stort sett fine, men noen av de har små sår fra tidligere. Hull 2 som ligger nede i dumpa uten luft og lys, de er fortsatt ikke så bra. Men er dresset og det funker helt greit. De andre er bra.

Image

Det blåste litt fra land mot vannet på det beryktede hull 11, som er 189m langt par 3. Men utrolig vakkert er det. Vi unngikk vannet :D

Image
Post Reply