Bogstad

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Bogstad

Post by Freud »

På Golfsidens debattside skrytes det av at Oslo GK på Bogstad endelig er åpnet. Øyvind Reinertsen (medlem?) oppfordrer leserne til å booke en greenfee-runde. Gjerne det, tenker jeg, og ser på OGKs hjemmesider hva greenfee utgjør:
Gjest av et medlem: kr. 1 000
Vanlig GF-spiller: kr. 1 500

Da blir det ikke Bogstad i år heller, og det er like greit. Aldri har jeg betalt i nærheten av et firesifret beløp for en golfrunde, og kommer aldri til å gjøre det. Min smertegrense går ved 500 kroner. Med rabattkortet til Seniorgolf har jeg da tilgang til mange gode golfbaner for lavere pris enn det.
Dere andre som sikkert har spilt OGK: hvor mye er dere villig til å betale for en runde på Bogstad?
Jumper
Legende
Legende
Posts: 596
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 127 times
Been thanked: 160 times

Re: Bogstad

Post by Jumper »

Nå bor jeg langt unna, så er ikke aktuell uansett, men 1500kr kommer ikke på tale. Har betalt et tilsvarende beløp èn gang, men det var for Royal Dornoch som er rangert blant de 5 beste banene i verden. Bogstad, er den blant topp 5 i Norge? :lol:
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Bogstad

Post by eivaan »

Dyrt, men jeg betaler prisen og skal spille den igjen i juni. Har spilt baner som koster 5-800 som oppleves som dårligere deal med tanke på produkt! Banen er tildels fantastisk syns jeg, heldigvis så har man jo mulighet til å la vær!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17370
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 291 times
Been thanked: 361 times

Re: Bogstad

Post by kevin »

Prisen i seg selv er høy, men den er nok satt så høy av flere grunner. Oslo gk er en klubb som har en typisk medlemsbane, i et område med stort trykk. Banen er stort sett alltid fullbooket, og de passer på at medlemmene får starttider. Hadde det vært mye billigere, hadde det nok vært mange flere greenfee-runder, og dermed færre tider til medlemmene. Dette kan man selvsagt også regulere gjennom når man får booke tider, men medlemmene skal også få mulighet til å bestemme seg på litt kortere varsel. I går var det ikke en eneste helt åpen tid før kl.19 på kvelden. I dag er det ingen helt ledige tider før etter kl.20 :!: Finnes noen få tider hvor det er plass til en spiller.

Siden alle klubber som er tilknyttet NGF er forpliktet til å slippe til greenfeespillere gjennom greenfeesamarbeidet, blir pris en mulighet til å regulere/begrense antall greenfeespillere. Medlemmene betaler såpass mye i innmelding og årsavgift at de må ha fortrinn, det er helt naturlig.

Dessuten har en bane som Bogstad et helt annet vedlikeholdsbudsjett enn en bane som tar 500,- i greenfee. Antageligvis har de minst dobbelt så mange greenkeepere og folk som jobber med banen for å holde oppe den høye kvaliteten.

I år dropper de kanskje julitilbudet også, siden de aller fleste skal feriere på hjemmefronten i år.

Har selv aldri spilt der, men om noen spør om jeg vil bli med, så gjør jeg det nok. Enten det er til gjestepris eller greenfeespill.
Post Reply