Sesongen 2010 - baneåpninger og tilstandsrapporter

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
heikkih
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 319
Joined: 22 Jun 2009, 10:15
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Losby Golfklubb
Location: Oslo

Re: Sesongen 2010 - baneåpninger og tilstandsrapporter

Post by heikkih »

Gleder meg til å spille årets første runde på hjemmebanen, Sommersetra i morgen. Greenen på hull 5 var litt trøblete på slutten i fjor og ser på bildene at det fortsatt er vel brunt der.

Stjørdal er i ganske god stand nå. Har allerede blitt 5 x 18 hull der siden åpning. I dag ble det en runde 1830-2230 og var fortsatt lyst og fint når vi gikk av.
Titleist 910D2 10.5° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913F 17° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913H 21° Aldila RIP Phenom 65HYB
Titleist AP1 710 5-PW Nippon NS Pro 105T R
Titleist Vokey SM5 50°, 54°, 58°, KBS Hi-Rev
Scotty Cameron Big Sur S Long
Tajkern
Forumvant
Forumvant
Posts: 56
Joined: 27 Apr 2010, 07:52
Hcp: 23,4
Location: Stavanger

Re: Sesongen 2010 - baneåpninger og tilstandsrapporter

Post by Tajkern »

Spilte de 9 siste hullene på Atlungstad (Hamar) forrige fredag. De åpnet banen forrige torsdag, og jeg må si jeg ble veldig overrasket over kvaliteten på banen så tidlig i sesongen. Kan med sikkerhet si at banen var finere fredag enn den var i løpet av hele fjorsesongen. Fine fairways og meget fine greener til å være så tidlig.

Spilte på Elverum forrige lørdag og her var det ikke bra forhold. Dårlige fairways og greener. Spilte min livs runde allikevel og endte med å gå ned 6 i hcp :-) Så jeg har allerede nådd målet mitt for året med god margin :D

Ellers har jeg spilt noen 9 hulls på Bærheim (Sandnes) og på Randaberg i år.
Skal til Prekestolen og spille der om et par uker, spent på hvordan den bana er. Turnering på Bærheim om 3 uker. Også blir det Østerrike om 4 uker, årets golf høyde punkt ;)

Ha en god golfsesong folkens!
I bagen:
Driver: Nike SQ Driver
Jern: TaylorMade Burner
Putter: TaylorMade Rossa Monza Spider
Wood: Mangler


hcp 01.01.11: 25,3
hcp NÅ: 23,4
målsetning 2011: 22,5
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Sesongen 2010 - baneåpninger og tilstandsrapporter

Post by kevin »

Oppfordrer alle til å skrive sine "banestatus" rapporter pr.bane,i tråden som kanskje er opprettet allerede. Hvis det ikke finnes,hadde vært fint om man lager en ny for akkurat den banen. Jeg synes iallefall det blir lettere å lese,og det blir klart før man går inn i tråden hvilken bane man har besøkt. Det gjør det også lettere å se tidligere innlegg pr.bane
User avatar
Hiks
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 109
Joined: 19 Jul 2009, 00:33
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: Solastranden GK
Location: sola

Re: Sesongen 2010 - baneåpninger og tilstandsrapporter

Post by Hiks »

Spilte turnering på preikestolen GK i går, og skal også opp dit i dag. eminente forhold, med rogalands klart beste greener for øyeblikket. kan ikke annet enn å anbefale alle som er i nærheten av stavanger å ta seg en tur og spille banen om de har en mulighet:) men ta med nok baller. det trengs på denne banen;)
Post Reply