Norges beste golfbane?

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
User avatar
Snaphooker
Rookie
Rookie
Posts: 39
Joined: 03 May 2011, 10:25
Hcp: 10,2
Hjemmeklubb: Narvik

Re: Norges beste golfbane?

Post by Snaphooker »

Mine norske bekjentskaper rangert ser slik ut:

Miklagard *****
Atlungstad ****+
Oslo ****+
Evje ****
Grønmo ****
Haga ****
Holtsmark ****
Kragerø ****
Larvik ****
Losby ****
Nøtterøy ****
Stiklestad ****
Sunnmøre ****
Borre ***+
Hauger ***+
Vestfold ***+
Grini ***
Hakadal ***
Kongsberg ***
Meland ***
Mjøsen ***
Narvik ***
Nes ***
Skjeberg ***
Sola ***
Sorknes ***
Tyrifjord ***
Drøbak **+
Elverum **+
Skoger **+
Asker **
Aurskog **
Ballerud **
Bærum **
Halden **
Kjekstad **
Onsøy **
Randsfjorden**
Solastrand **
Solnør **
Tromsø **
Østmarka **
Nedre Eiker*
“Religion is an insult to human dignity. With or without it, you'd have good people doing good things and evil people doing bad things, but for good people to do bad things, it takes religion.”
Steven Weinberg
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Norges beste golfbane?

Post by GunnarBull »

Mye enig i starten på lista di, snaphooker. Men Grønmo foran Holtsmark?!? Det var rart, synes jeg...
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
Snaphooker
Rookie
Rookie
Posts: 39
Joined: 03 May 2011, 10:25
Hcp: 10,2
Hjemmeklubb: Narvik

Re: Norges beste golfbane?

Post by Snaphooker »

Om du hadde kikket riktig godt på lista Gunnar, så hadde du sett at det er antall stjerner (eventuelt med en +) som angir rangering, og at banene internt i samme rangering står i alfabetisk (altså ikke prioritert) rekkefølge :)

Jeg har løpt Grønmo en runde etter et besøk på Østmarka, og fikk en veldig god følelse av at det var en golfbane jeg spilte på Grønmo - i god stand var den også, så dermed god rating.
“Religion is an insult to human dignity. With or without it, you'd have good people doing good things and evil people doing bad things, but for good people to do bad things, it takes religion.”
Steven Weinberg
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Norges beste golfbane?

Post by Yorkie »

Er vel som Hr. Gunnar mye enig i lista jeg også, men jeg har vel også en observasjon som jeg er litt overrasket over. Narvik og Meland fortjener vel mer enn 3 stjerner? La gå at Narvik siden den ligger langt hernivoll oppe i gokk (bare så det er sagt, jeg trådte mine barnesko i nettopp Narvik, så jeg har lov til å si gokk) har kanskje ikke har de råeste spilleflatene, men jeg mener nå ihvertfall at designmessig henger den minst like på greip som Kragerø og Losby, det jeg synes var spesiellt bra var dogleg hullene, presisjon på utslag, og presisjon på innspill.
Meland, vel, la gå hull 1 er ikke spesiellt bra, men resten da mann.
Uansett, smaken som dattera, og det er godt at det er litt forskjellige oppfattninger :)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Snaphooker
Rookie
Rookie
Posts: 39
Joined: 03 May 2011, 10:25
Hcp: 10,2
Hjemmeklubb: Narvik

Re: Norges beste golfbane?

Post by Snaphooker »

Sier takk jeg, Yorkie. Ikke verst å få såpass mye cred for en så lang liste.

Narvik har jeg spilt mye for mange år siden, og den ga meg mange gode opplevelser - både golfmessig og naturmessig, men som du sier så hadde den aldri veldig gode forhold den tiden jeg var der i hvert fall. Kanskje litt strengt, men men.

Meland har jeg kanskje hatt for store forventninger til, og dermed blitt litt skuffet - dessverre. Jeg har spilt den et par ganger med noen års mellomrom, og kommer nok til å gi den flere sjanser til å klatre på min liste om anledningen byr seg.

Muligens kommer jeg til å tygge litt på lista og justere et par baner i løpet av sesongen. Det kommer nok flere baner til også, for i år er det håp om mange baner med gode forhold.
“Religion is an insult to human dignity. With or without it, you'd have good people doing good things and evil people doing bad things, but for good people to do bad things, it takes religion.”
Steven Weinberg
Robban
Forumvant
Forumvant
Posts: 53
Joined: 24 Feb 2011, 08:41

Re: Norges beste golfbane?

Post by Robban »

Miklagard *****
Oslo ****+
Holtsmark ****
Larvik ****
Narvik ****
Tyrifjord ****
Hauger ***+
Hakadal ***+
Vestfold ***
Mjøsen ***
Nes ***
Skjeberg ***
Onsøy ***
Grenland ***
Grønmo **+
Elverum **+
Skoger **+
Salten **+
Østmarka **+
Drøbak **
Ballerud **
Bærum **
Halden **
Kjekstad **
Grorudalen **
Oppdal *+
Bodø *+
Lofoten *

Her er min rangering. Har ikke spilt fullt så mange baner.
AkE
Guru
Guru
Posts: 1059
Joined: 25 Jan 2010, 18:25
Hcp: 19,7
Location: Råde

Re: Norges beste golfbane?

Post by AkE »

Vannvittig bra at dere har lagd rangeringer av de banene dere har spilt, det er absolutt noe jeg skal prøve å ta med meg.
Nickent 4dx 9* ust v2 stiff
Nike Slingshot HL 5-pw
Hybrid Nike slingshot Hl 3 og 4
Adams wedger 52*, 56* og 60*
Ping b60 IWI
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Norges beste golfbane?

Post by Smilende Sam »

Ser ut som mange her inne bør ta seg en tur til Stavanger Golfklubb for å fylle et hull i almengolfdannelsen :-)
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Norges beste golfbane?

Post by Yorkie »

Smilende Sam wrote:Ser ut som mange her inne bør ta seg en tur til Stavanger Golfklubb for å fylle et hull i almengolfdannelsen :-)
Amen!
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Snaphooker
Rookie
Rookie
Posts: 39
Joined: 03 May 2011, 10:25
Hcp: 10,2
Hjemmeklubb: Narvik

Re: Norges beste golfbane?

Post by Snaphooker »

Smilende Sam wrote:Ser ut som mange her inne bør ta seg en tur til Stavanger Golfklubb for å fylle et hull i almengolfdannelsen :-)
Kan bli med deg en tur jeg! Men det er en lang kjøretur for å spille en bane :?
“Religion is an insult to human dignity. With or without it, you'd have good people doing good things and evil people doing bad things, but for good people to do bad things, it takes religion.”
Steven Weinberg
Post Reply