Holtsmark GK

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
TeddyK
Rookie
Rookie
Posts: 14
Joined: 29 May 2011, 10:44
Hcp: 19,0
Hjemmeklubb: Land GK

Re: Holtsmark GK

Post by TeddyK »

Ikke mye som slår en kveldsrunde i skogen på Holtsmark. Fantastisk naturopplevelse og spilleopplevelse! Fairwayene har gått fra dårlige til veldig bra. Fine og jevne greener!
Attachments
IMG_2361.JPG
(1.96 MiB) Downloaded 41 times
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Holtsmark GK

Post by kevin »

Som nevnt i den andre tråden, sliter Holtsmark med greenene i år. Jeg var her på lørdag, samme dag som de åpnet.

Teestedene er stort sett fine og bra, med et par unntak. Fairways har kommet seg mye siden sist jeg sjekket banen, og flere av de er ganske bra. Det finnes områder med lite gress også, men om man spiller med ballplassering, funker det veldig bra.

Image

Men det var 4 vintergreener, på hull 6, 10, 17 og 18. Resten var heller ikke bra, mange store sår, tregt og ujevnt. De hadde prøvd å plassere hullene på steder hvor det er bra gress.

Banen kommer seg nok etterhvert, men det kreves bra arbeid nå framover i varmen for å få greenene til å bli helt bra.

Nedsatt greenfee til 450,-

Image

Image

Image
mully
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 162
Joined: 28 Apr 2011, 13:25
Hcp: 4.6
Hjemmeklubb: Haga

Re: Holtsmark GK

Post by mully »

Noen som kan gi en statusrapport på forholdene?
TaylorMade
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Holtsmark GK

Post by Yorkie »

Spilte der lørdag. FW har kommet seg mer enn forventet, greener omtrent som forventet. De greenene som var stengt 6, 10, 17 og 18 begynner å bli greie men fremdeles litt for tustete, resten er greie, dog treige og med innslag av meksikanske hoppebønner her og der. 2 uker til med litt regn og godt med sol (og selvsagt fortsatt godt arbeid av greenkeeperne) så er det normaltilstand.
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
mully
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 162
Joined: 28 Apr 2011, 13:25
Hcp: 4.6
Hjemmeklubb: Haga

Re: Holtsmark GK

Post by mully »

Holtsmark kan absolutt anbefales. Var vel kun green 6 og 10 som fremstår med litt rufs, resten synes jeg var veldig bra. Fairways veldig fine. Blir flere besøk til Holtsmark utover sommeren.
TaylorMade
User avatar
liverglimt
Guru
Guru
Posts: 1542
Joined: 26 Jul 2014, 22:19
Hcp: 7
Location: Ullensaker
Has thanked: 89 times
Been thanked: 16 times

Re: Holtsmark GK

Post by liverglimt »

Spilte Ullensaker GK. Puttingen var en stor vits. Greenene var ekstremt dårlige.

Jeg synes det er rart at en golfbane på det "tørre" Østlandet ikke har vanningsanlegg for greenene, men må kjøre rundt med vogn for å vanne.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Holtsmark GK

Post by kevin »

Spilte Holtsmark i går, i strålende solskinn og over 30gr i skyggen. Altfor varmt.

Greenene hadde bra rull, og de aller fleste er bra. Det er fortsatt noe rufs på noen av de, men de er bra trimmet og har ikke mye å si for puttingen.

Image

Fairways er bra, men det er fryktelig tørt. Kunne trengt litt nedbør nå. Men det er stort sett tett gress de fleste stedene.

Image
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Holtsmark GK

Post by kevin »

Fortsatt fine forhold her. De dresset greener i dag og holder på med lufting av fairways

Image
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Holtsmark GK

Post by eivaan »

Spilte banen for 2 gang 23.07! Sist gang var banen preget som resten av Europa av enorm tørke og varme. Denne gang var ønske å spile den før NM 2020 og i top notch kondisjon. Banen var motsatt denne gang..kliss våt. Jeg er ikke super optimistisk på banens vegne til NM neste helg. Uten å kunne påberope meg de store greenkeeper kunskapene, så tror jeg de har gamblet med været og gått på en smell! Kliss våt banen og værmelding som sier mye regn de nest dagene gjør meg skeptisk...ser ut til å bli varmt og fint fra onsdag av, så man får krysse fingrene. Flott layout og stort sett bra hull, hull 2 og 13 syns jeg ikke er særlig bra hull, men det er min mening. Spiller gjerne banen igjen fordi jeg liker designet, så får jeg håpe på en bane i topp kondisjon neste gang.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Holtsmark GK

Post by kevin »

Hadde tenkt å spille banen i etterkant av NM, men fikk det ikke til før nå. Store forventninger siden folk skryter så mye av den. Greenene er flotte og det ruller veldig bra. Men synes ikke fairways var så bra som forventet. Noe dødt gress her og der, veldig mykt uten å være vått. Merker at banen har hatt mye trafikk i sommer, veldig mye oppslått torv.

Teestedene var veldig fine. Bunkerne derimot, omtrent alle hadde fotspor gjennom hele bunkeren. Ser nesten ut som at noen har gått mye rundt i de, uten å slå noen slag der. Raket gjennom de som jeg var i, men det er synd å se at det finnes så mange fotspor og at ingen har tatt seg bryet med å rake. Tror aldri jeg har sett så mange fotspor i bunkerne noen gang. Men de er fine å slå fra, generelt sett.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Holtsmark GK

Post by kevin »

Fortsatt fine greener på Holtsmark. Men fairways var veldig våte. Det var mulighet for regn i dag, sikkert derfor det nesten ikke var folk på banen. Det kom ikke en dråpe på ettermiddagen, før en stund etter kl.18. Får håpe det blir litt bedre være framover, sånn at banen får tørket opp litt før frosten kommer.

Image
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Holtsmark GK

Post by kevin »

Banen var i bra stand i juni og nå i juli har de litt lavere greenfee
Last edited by kevin on 26 Jul 2021, 20:54, edited 2 times in total.
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 461
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Holtsmark GK

Post by norrbaggen »

kevin wrote: 24 Jul 2021, 08:22 Banen er i strålende stand for tiden og nå i juli har de litt lavere greenfee
Jeg er ikke enig i at banen er i "strålende stand". Tee er som vanlig stort sett veldig bra, fairways kunne vært bedre og jevnere, mange hull sliter med skader og dårlig gressvekst på foregreens. Greenene er direkte dårlige, trege og ujevne. Har spilt 13 andre norske baner i år og kun en bane har hatt dårligere greener en Holtsmark.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Holtsmark GK

Post by Freud »

Godt å se at Kevin lever. Hvorfor har du sluttet å skrive under "Turneringer"?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Holtsmark GK

Post by kevin »

norrbaggen wrote: 26 Jul 2021, 15:07
kevin wrote: 24 Jul 2021, 08:22 Banen er i strålende stand for tiden og nå i juli har de litt lavere greenfee
Jeg er ikke enig i at banen er i "strålende stand". Tee er som vanlig stort sett veldig bra, fairways kunne vært bedre og jevnere, mange hull sliter med skader og dårlig gressvekst på foregreens. Greenene er direkte dårlige, trege og ujevne. Har spilt 13 andre norske baner i år og kun en bane har hatt dårligere greener en Holtsmark.
Ser nå at det var i midten av juni jeg spilte der, da syntes jeg den var i strålende stand. Greenene er sjelden raske der, men dårlige var det ikke da.

Fint om du oppdaterer med status da om du har spilt der og mange andre steder
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Holtsmark GK

Post by Freud »

Hvorfor svarer du ikke, Kevin? Du skylder faktisk alle som leser og skriver her en forklaring på hvorfor du har sluttet å skrive under Turneringer. Du har omtrent alene holdt liv i den spalten i årevis, og mange er evig takknemlig for ditt engasjement der. Når du så plutselig trekker deg, så står en stor gjeng tilbake med et stort spørsmålstegn; hvorfor?
Da kan du ikke bare tenke at "det raker ingen", eller "jeg skylder ikke leserne her noen forklaring". Når en person har vært så dominerende på Golfsnakk så lenge, så har man faktisk en forpliktelse til å fortelle hvorfor man plutselig trekker seg.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Holtsmark GK

Post by Snowman »

Denne tråden burde handle om baneforholdene på Holtsmark og ingenting annet.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Holtsmark GK

Post by Freud »

Nei, denne tråden er den eneste muligheten til å få kontakt med Kevin.
Som alle vet så er Golfsnakk død uten ham. Derfor vil det være av stor viktighet å få vite hvorfor han har trukket seg. Taushet er bare dumt i dette tilfellet, Kevin.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Holtsmark GK

Post by Snowman »

Freud, hvis du absolutt vil skrive her i denne tråden, kan du fortelle oss noe om baneforholdene på Holtsmark?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Holtsmark GK

Post by Freud »

Holtsmark er min hjemmebane.
Jeg henvender meg til Kevin her, fordi det er den eneste tråden han skriver på.
Post Reply