Holtsmark GK

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Holtsmark GK

Post by kevin »

0 grader og 0.1mm nedbør lørdag kl.08...lukter litt snø i lufta da
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Holtsmark GK

Post by Yorkie »

hehe, minner meg om en høstrunde på Borre for noen år siden. Seint på høsten, kaldt og litt overskya. Helt fint frem til hull 6 så begynte det med litt hvite filler i lufta, og det blei flere og flere av dem, på hull 9 hadde jeg en 6 meters putt og innen ballen var fremme ved hullet så var den så stor at den ikke passa i hullet lenger, da gikk jeg av....
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Holtsmark GK

Post by Golffreak »

Her kommer jeg hjem fra golfferie og ser at noen baner på østlandet lefler med å holde åpent enda?? Jaja, de får vel håpe på mildere vær da men håper inderlig ikke at Holtsmark ødelegger for neste sesong nå da. Forøvrig så fikk jeg mail om at de starter å bygge klubbhus! Det er veldig bra, og kanskje det da blir mulig å få seg en skikkelig kopp kaffe og litt annet enn ei pølse:-). Håper de får litt mer liv fra lokalmiljøet der også, det er lov å parkere traktorene på parkeringsplassen og kanskje de til og med kommer inn i felleskjøpetdressen.. :lol: . De fleste medlemmene bor vel et lite stykke unna, men alltid hyggelig å kunne ta en kaffe og vaffel etter runden iallefall. Idag så blir det som oftest å kaste bagen i bilen og kjøre avgårde.

Redd jeg har lagt bort køllene for 2011 nå, ser ikke for meg runde på HM selv om det skulle bli noen plussgrader..
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Holtsmark GK

Post by kevin »

8-10 grader er fint for golf det. Ble mildt i dag og skal være det i 10dg til,minst. Banene tar neppe skade av det
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Holtsmark GK

Post by veggiss »

Ingen info annet enn at banen fortsatt er stengt på hjemmesiden. Er det noen som vet noe om hvordan overvintringen har vært der borte?
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 461
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Holtsmark GK

Post by norrbaggen »

veggiss wrote:Ingen info annet enn at banen fortsatt er stengt på hjemmesiden. Er det noen som vet noe om hvordan overvintringen har vært der borte?
Dessverre ser det enligt mig ikke bra ut. Var där innan påsk och de greener jag såg hade isbränna. Det såg stendött ut. :cry: Hoppas jag har fel och att det får till greenerna.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Holtsmark GK

Post by Golffreak »

I tilfellet kjipt, var veldig bra tidlig ifjor. Når de skal rydde greenene for snø er jo en liten vitenskap i seg selv, og hvis de får is så må det fjernes umiddelbart. Vet ikke hvordan de har stelt banen i de viktige vintermånedene, men dessverre altfor mange klubber som ikke prioriterer å ta vare på greenene på vinteren. De lar det skure og gå, og håper på det beste. Tror nå ikke det gjelder Holtsmark, blir spennende å se hvordan det blir der om noen uker.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Holtsmark GK

Post by veggiss »

Jeg fikk se noen bilder nå som var tatt på banen i dag, og det ser helt tragisk ut...de kommer sikkert her etter hvert.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Holtsmark GK

Post by veggiss »

DSCN0288.JPG
(1.71 MiB) Not downloaded yet
DSCN0286.JPG
(1.8 MiB) Not downloaded yet
DSCN0287.JPG
(1.81 MiB) Not downloaded yet
DSCN0285.JPG
(1.57 MiB) Not downloaded yet
Bildene... :( Blir ikke spill her med det første. Faen at ikke de kan vedlikeholde denne fantastiske banen på en god måte!!
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Holtsmark GK

Post by BomBom »

Ojda, det der så ikke særlig lovende ut nei.. Til og med plenen i hagen min ser bedre ut enn det der, og den fikk det tøft i vinter.. :)
Spørs da om ikke de veldig sene rundene i fjor høst/vinter har gjort mer skade enn man kunne tro. Holdt jo åpent til desember, og spilte selv der 27. november om jeg ikke husker feil.
Var jo fine forhold i fjor, kanskje beste som har vært, så jeg blir litt overrasket over å se såpass stusslige forhold nå. Det virket rett og slett steindødt på bildene..
Håper ikke hele sesongen blir en fiasko i år, og at de får banen i bra stand. De er avhengige av gode forhold, ellers gidder ikke folk komme.. Forståelig nok...
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Holtsmark GK

Post by furu »

Når så store områder er påvirket kan det vel ikke være snakk om at det er spill i høst/vinter som har skylden? Golfere går sjelden i samlet flokk :D Vi liker å spre oss utover banen.
Instagram @christianfuru
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Holtsmark GK

Post by BomBom »

Vel, på Holtsmark hender det faktisk at hele flighten går samlet til hver av de 4 ballene ja, derfor det noen ganger tar litt tid å spille der.. :)
Tenkte mest på greenene, der er jo "trafikken" litt tettere, og bildet av øvingsgreenen var dystert.. Men det har vel mest med snø og is å gjøre knaskje..
Det eneste oppmuntrende med bildene var det ene hvor det skimtes noe som ligner på et klubbhus.. Det var da noe i hvert fall.. :)
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Holtsmark GK

Post by kevin »

Som sagt var banen åpne på disse tider i fjor, og i bra stand. I år har vinteren vært mye snillere, litt merkelig at de har så dårlige forhold da.

De hadde jo enormt mye trafikk på banen i fjor, også langt utover høsten. Det kan jo hende at den store slitasjen var der når gresset gikk i dvale, og at det er litt derfor det ser sånn ut nå. Og så ser jo øvingsgreen-bildet ut som om snø/is har blitt fjernet for sent.

Får håpe at det blir varmt og mye sol der oppe nå etter den regntunge perioden, og at det kan spire skikkelig. Men det er nok lenge til det er gode forhold der.

Akkurat nå ser det ikke ut som "sannsynligvis Norges beste bane", som det står på hjemmesiden deres... ;)
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Holtsmark GK

Post by veggiss »

Holtsmark har potensiale til å bli norges beste bane, men ikke før de får på noen som faktisk vet hva de holder på med til å drive den.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Holtsmark GK

Post by Yorkie »

Tok en tur til HM idag og kakka noen baller på rangen. Kikka litt på banen, og det gror jo på fw, men på greenene ser det ut til at det er en repeat på 2010 sesongen, dessverre.

Image
Klubbhus

Image
H18_green

Image
H7_fw

Image
Ferdiggress til salgs

Image
H1

Image
H11_fw

Image
H10_green

Image
Tee_H11
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Skjelven
Rookie
Rookie
Posts: 40
Joined: 17 Jun 2011, 01:38
Hcp: 54

Re: Holtsmark GK

Post by Skjelven »

Det så rimelig trist ut :(
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Holtsmark GK

Post by veggiss »

Grøss....
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
apehest
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 129
Joined: 13 Feb 2012, 15:13
Hcp: Multi
Location: Fredrikstad

Re: Holtsmark GK

Post by apehest »

Jøsses. Kanskje banemannen har sin erfaring fra fotballbaner med kunstgress.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Holtsmark GK

Post by kevin »

Hvis den blir i nærheten av like bra stand som i fjor, må det være tiårets beste "comeback". Dette var sørgelige greier. Var mye fokus på at de kunne ha lenge åpent i høst og tjente mye penger på greenfeespillere i år.

Nå har de vel tapt snart 3 uker i forhold til fjoråret, banen er i dårlig stand. Og de har kuttet i rabatten til Viasat-kortet.

Det blir en tung sesong der oppe tror jeg
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 461
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Holtsmark GK

Post by norrbaggen »

De har sått om alle greener. De håper på sol og varme så at det kan begynne og gro. Greenerne er vel bra i juli-august i beste fall. Trist og se en perle i dette stand.
Post Reply