Holtsmark GK

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
User avatar
JonasB
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 362
Joined: 11 Oct 2011, 21:57
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Re: Holtsmark GK

Post by JonasB »

madde wrote:
JonasB wrote:Joa,vil sikkert sette pris på det etterhvert,men jeg choka så det holdt på det hullet ser du og da endte jeg likt med kompisen jeg spilte på og det var irriterende. Sinnsykt irriterende faktisk ;P

Hahaha høres ut som du er vant med å slå meg din løkskalle ;) å åpne og avslutte med par5 vil jo bety birdiemulighet på åpnings og avslutningshull.. vel kanskje ikke for oss to enda ;) men vi skal nok komme oss dit :D
Hehe, er jo blitt det da,tok ikke så lang tid heller :P Var mere frustrasjon enn at hullet var dårlig. Og er en stund til jeg drar noen fugler på den banen der ja,uansett par :D
Cobra AMP 10,5 regular
Cobra S2 5 wood reg
Mizuno MP-H5 4i-P
Cleveland Custom 56
Profound Ambition m/Superstroke 5.0
User avatar
madde
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 113
Joined: 13 Oct 2011, 13:34
Hcp: 18,6
Hjemmeklubb: Tyrifjord GK
Location: Bærum

Re: Holtsmark GK

Post by madde »

hehe vi får se neste runde da tiger.. så skal vi legge ut score her ;)
In the bag:
Driver: Taylormade RBZ 10.5
3Wood:Taylormade RBZ
Rescue: Taylormade RBZ #4
Jern: Cobra AMP 4-P
Wedger: Titleist Vokey 50° 56° 60°
Putter: Odyssey Rossie 2
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Holtsmark GK

Post by Yorkie »

Tja, da var årets første runde på hovedbanen unnagjort. Har kommet seg betraktelig siden jeg var der sist. Fairways, mye god gressvekst på de fleste hullene, men endel partier uten gress, det spilles med ballplassering så det er 0 problem. Bunkerne så greie ut (var kun i fw bunker selv) men mine medspillere meldte at de var gode. Greenene, vel, det er gressvekst på alle de døde områdene som var der sist (bilder tidligere i tråden) men det veksler mellom tuster og tynt gress så det blir bingoputting. Ett eller annet sted mellom full mann og meksikanske hoppebønner. 2-3 uker med gode vekstforhold bør gi grunnlag for litt valsing og klipping sånn at man får jevnhet både på linje og speed. Positivt overrasket, men enda litt igjen.
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Holtsmark GK

Post by Kaffekannen »

Da er det altså håp om at denne banen er verdt ett besøk på neste Østlandstur. Gode ting:)
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Holtsmark GK

Post by Golffreak »

Så fremt forholdene er gode så vil jeg anbefale Holtsmark høyt oppe på listen over baner på østlandet... :) . Spørs hvor mange (golf)dager du har og hvor du skal bevege deg så er det flere anbefalinger en vestlending må få med seg:

- Miklagard
- Hauger
- Kongsvinger!
- Evje (Moss og Rygge GK)
- Losby

NB! Dette er ikke en rangering, og er mange flere baner som sikkert mange andre kommer til å anbefale også ;)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Holtsmark GK

Post by Kaffekannen »

Golffreak wrote:Så fremt forholdene er gode så vil jeg anbefale Holtsmark høyt oppe på listen over baner på østlandet... :) . Spørs hvor mange (golf)dager du har og hvor du skal bevege deg så er det flere anbefalinger en vestlending må få med seg:

- Miklagard
- Hauger
- Kongsvinger!
- Evje (Moss og Rygge GK)
- Losby

NB! Dette er ikke en rangering, og er mange flere baner som sikkert mange andre kommer til å anbefale også ;)
Mikla, Evje og Larvik ble spilt i forrige uke. Losby var vel såvidt åpnet og Kongsvinger trenger litt lenger tid sammen med Holtsmark slik jeg har forstått det. Hauger, Atlungstad, Bogstad og Nøtterøy er vel andre som er verd et besøk
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
sumo
Guru
Guru
Posts: 1713
Joined: 07 Jul 2009, 23:30
Hcp: høyt nok
Hjemmeklubb: stranda GK - fjernmedlem
Location: tigerstaden

Re: Holtsmark GK

Post by sumo »

hauger er definitivt verdt et besøk. flott bane.
i bagen:
Taylormade M1
Taylormade M2 3W
Taylormade M2 5W
Mizuno JPX 850 4H
Callaway XR s300 5i - p
Taylormade ATV 50, 54 & 58
SC squareback
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Holtsmark GK

Post by kevin »

Var i området i dag og kjørte ned og titta litt. Så ganske grønt og frodig ut på anlegget, uten at jeg studerte hverken greener eller fw. Masse folk på begge banene også

Hvis fw er i nærheten av å være like bra som området med ferdiggress, så må de være være bra
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Holtsmark GK

Post by veggiss »

lol...banen kan ligge død, og ferdiggresset de selger spirer som aldri før. det er dessverre litt bedre jordsmonn på jordene ved siden av enn på selve banen.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Fredrikkm
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 154
Joined: 04 May 2010, 18:20
Hcp: 20.8
Hjemmeklubb: Holtsmark GK/Bærum GK
Location: Asker

Re: Holtsmark GK

Post by Fredrikkm »

I tillegg må det jo nevnes at det ikke går folk rundt og tråkker på ferdiggresset store deler av året, slik det gjøres på banen. Jeg regner med at det har en viss effekt.
Driver - TM Burner Superfast
Hybrider - TM Burner 3h & 4h
Jern - TM Tour Burner 5-PW
Wedger - Adams 52*, 56* & 60*
Putter - Cleveland Classic BRZ 4.5/ProFound Dark Ace
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Holtsmark GK

Post by BomBom »

Fikk en liten "update" av min bror, som var og spilte der på lørdag. FW hadde kommet seg veldig, og var egentlig helt fin. Ballplassering, så de områdene med litt lite gress var ikke " i spill"..
Geenene var klippet, og valset/rullet, så de var jevne på hastighet og linje. kort fortalt var han meget fornøyd med hvordan banen fremsto pr nå.. Kommer jo litt regn i nær fremtid, så det blir vel raskt bedre der nå.. :)
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
User avatar
JonasB
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 362
Joined: 11 Oct 2011, 21:57
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Re: Holtsmark GK

Post by JonasB »

Da må de ha gjort en del på fredag ettermiddag/lørdag for når jeg var der fredag med teeoff kl 11;10 var ikke greenene i den standen og det var nødvendig med ballplassering på noen hull (dog ikke alle) Nå har det jo regnet som nevnt og det hjelper nok fort nå.
Cobra AMP 10,5 regular
Cobra S2 5 wood reg
Mizuno MP-H5 4i-P
Cleveland Custom 56
Profound Ambition m/Superstroke 5.0
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Holtsmark GK

Post by BomBom »

Riktig med tiden du nevner, arbeidet ble gjort fredag kveld.. Til helgen er den nok i såpass god stand at vi kan friskmelde banen for i år.. :)
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
User avatar
JonasB
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 362
Joined: 11 Oct 2011, 21:57
Hjemmeklubb: Holtsmark Golfklubb

Re: Holtsmark GK

Post by JonasB »

Det er godt å høre! Da blir det en runde der snarest for min del iallefall :D
Cobra AMP 10,5 regular
Cobra S2 5 wood reg
Mizuno MP-H5 4i-P
Cleveland Custom 56
Profound Ambition m/Superstroke 5.0
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Holtsmark GK

Post by veggiss »

BomBom wrote:Fikk en liten "update" av min bror, som var og spilte der på lørdag. FW hadde kommet seg veldig, og var egentlig helt fin. Ballplassering, så de områdene med litt lite gress var ikke " i spill"..
Geenene var klippet, og valset/rullet, så de var jevne på hastighet og linje. kort fortalt var han meget fornøyd med hvordan banen fremsto pr nå.. Kommer jo litt regn i nær fremtid, så det blir vel raskt bedre der nå.. :)
Rapport fra en annen spiller i dag: "Ok fairways, men litt lange (som vanlig) og med en del skader. Ballplassering løser mye. Greenene var rufsete, trege og ujevne. Vanskelig å stole på at ballen holder linja særlig mer enn 1-1,5 meter. Der hjalp det ikke at det var ballplassering."
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Holtsmark GK

Post by BomBom »

Spilte Holtsmark i går, og må ærlig si at jeg ble litt skuffet, hadde håpt på mer fremgang siden sist, men kort fortalt:
Tee-steder: OK, slår fra peg, så har ikke mye å si.
Fairway: Fin, fikk ikke bruk for mye ballplassering. Noen skader, men der det var gress var det supert.
Rough: Blitt tjukk, fikk føle det på nært hold. :)
Greener: Salig blanding av gress og andre vekster, rufsete, bommet mange 1m putter grunnet ujevnheter. Hadde nok ikke blitt klipt på en stund. Eneste positive å si var at det var omtrent lik hastighet på de, altså trege.

Banen trenger nok noen flere uker med blandet vær, er et stykke igjen på det som teller mest, greener. Tipper den er i god stand til jeg skal ha ferie i begynnelsen av Juli.. :)
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
oddbjarne
Rookie
Rookie
Posts: 33
Joined: 30 Jun 2011, 15:40
Hcp: 14,3
Hjemmeklubb: Bærum GK
Location: Sandvika, Akershus

Re: Holtsmark GK

Post by oddbjarne »

Synes banen var fin jeg. 38p og 88 slag med en 9er på hull 18 og et par baller i vannhinder. Greenene kunne vært klipt og valset, jevnt trege.
Bunkerne er fantastiske som vanlig.
TaylorMade R9 420
TaylorMade Burner Superfast 2.0 #3 Wood og #3 Hybrid
TaylorMade Burner #4 - Pw
Cleveland 588 50.08 og 56.14
Nike Method Core 3i
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Holtsmark GK

Post by veggiss »

Trege, humpete og rufsete greener hører ikke hjemme på "Sannsynligvis Norges beste golfbane".
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Holtsmark GK

Post by Golffreak »

Synes alle golfklubber kunne holdt seg for gode til å bruke superlativer som "Norges beste bane" etc... Det er subjektivt, umulig å måle/dokumentere og blir en påstand i markedsføringen som bare blir for dum. Beskriv og vis heller produktet bedre på websiden, så funker det nok bedre.. Ift en annen Robert Trent Jones bane, nemlig Miklagard, så oppfatter jeg den klubben (og dermed banen) som mer seriøs og hvor de tilstreber kvalitet mer enn på HM. De bruker ikke ord som "best" e.l. Det er imidlertid helt OK å henvise til eksterne mediers rangering eller uttalelser, samt dokumentarbare fakta som lengste, eldste, korteste etc.

Fra et par andre (ikke helt ukjente) klubber som også må "ta seg en bolle...";-)

"En av Europas aller beste golfbaner"
"Velkommen til landets herligste golfbane !"

Blir nok enda noen uker før jeg tar turen til Holtsmark skjønner jeg. Gleder meg til å spille banen igjen da, misforstå meg rett da jeg liker banen :) . Det er markedsføringen jeg synes blir litt for dum...
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Holtsmark GK

Post by BomBom »

Enig i det du skriver Golffreak, en del baner rundt omkring mener de er guds gave til golferen, og når man har blitt *"påvirket" av markedsføringen, for så å oppleve et produkt som langt i fra lever opp til "hypen" så blir det kanskje med den ene runden på den banen. Prøver å ikke legge så mye vekt på hva klubbene selv skriver om forhold osv, det er bedre å høre med andre som har vært der og spilt ja.. Blir i alle fall en noe mer objektiv tilbakemelding..
At Mikla har jevnt over bedre forhold enn HM er noe man forventer. Mikla sitt apparat er mer profesjonelt på den biten, og det er kanskje litt større budsjett for greenkeeper å boltre seg med.. :)
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
Post Reply