Holtsmark GK

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Holtsmark GK

Post by Yorkie »

veggiss wrote:Hadde teetime torsdag jeg også, men la merke til at de ikke har golfkortrabatten på helligdager, så da utgikk det. 500 spenn for det der er et ran.
Hadde nok vært bedre om klubbsjefene i Norge hadde lært litt av sine svenske kollegaer, er ikke banen i "normal" stand kjører de med reduksjon i greenfee iom de ikke leverer det produktet de skal.

Om 500,- for Holtsmark i grei vårstand er ett ran vel, det har jo vært veldig billig å spille HM tidligere med Viasat rabatten, 300,- var en veldig god pris. Synes vel ikke det er noe mere ran enn 550 på Evje, 600 på Borre osv.
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Holtsmark GK

Post by veggiss »

Yorkie wrote:
veggiss wrote:Synes vel ikke det er noe mere ran enn 550 på Evje, 600 på Borre osv.
Enig der. Nå har vel Skaaret sagt i pressen at folk kan se langt etter redusert greenfee på Holtsmark pga dårlige forhold, så det vil nok aldri skje.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Holtsmark GK

Post by Yorkie »

Ja Norske klubbsjefer/eiere har en interessant tilnærming til eget produkt. Har opplevd en svensk klubbsjef som var oppriktig lei seg når jeg kom på besøk (på andre siden av Sverige) og hadde reist så langt og han ikke kunne tilby ett bedre produkt. De hadde hatt en vanskelig vinter med endel snøsopp mm. Redusert greenfee, men, det hadde de strengt tatt ikke behøvd ift spillbarhet. Det var valsa, sanda og klipt, rulla jevnt, raskt og holdt linja bra, var kanskje ikke så pent å se på, men det funka helt utmerket.

Så har du motstykket, på en Vestfold-bane ifjor vår opplevde jeg at de skulle prøve å selge meg en greenfeebillett til redusert pris i tillegg til greenfeen før vi gikk ut. (etter å ha blitt forsikret om at det var flotte forhold og gode greener). Greenene var en miks av dødt og grønt gress,fine hullpiper, det vingla og hoppa som meksikanske hoppebønner.

Litt snodig at norske klubbsjefer tror at: "hvis vi flår gjestene med full greenfee på en litt lurvete vårbane så får de kjempelyst til å komme tilbake og spille flere runder" versus svenske klubbsjefer som heller tror på: "siden produktet ikke er helt sånn som jeg vil at det skal være for at gjestene skal bli helt fornøyd, så gir jeg en rabatt for å vise at vi er seriøst opptatt av kvalitet, det setter de pris på, og kommer tilbake når banen er bra stand". 1x500,- blir ikke mer enn 1x300 og YZx500
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
rifer
Rookie
Rookie
Posts: 33
Joined: 04 Dec 2012, 18:23
Hcp: Avhengig av dagsform
Hjemmeklubb: Hauger

Re: Holtsmark GK

Post by rifer »

Helt enig Yorkie. Det er noen av de typisk "vårbanene" som jeg ikke setter min fot på.
Verst var en av banene som alltid er åpne tidlig, som på telefonen sier at det er fine greener, og tørre fairwayer. Jeg burde selvfølgelig skjønt at dette egentlig betydde dypfrosne greener, og et gjørmehøl uten like på fairways. Kostet bare 450 kr for en runde med "golf". Sa fra etter runden, og fikk en sur beskjed tilbake om at jeg hadde jo fått spilt golf så jeg måtte da være fornøyd.
I år har jeg spart de pengene, eller lagt de på svenske baner som forstår at greenfeespillere faktisk er kunder\gjester, og bør behandles deretter..
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Holtsmark GK

Post by Kaffekannen »

Dette virker å være konsensus her vest også. De korte nihullsbanene som i utgangspunktet er priset vel høyt reduserer ikke med en krone om det er aldri så mye sand eller hullpiping på greenene. Jeg forstår argumentet deres om at de trenger pengene og at de ikke har lavere utgifter selv om forholdene ikke er optimale, men det er ikke en veldig langsiktig tankegang som ligger bak. Litt annerledes her borte med mindre konkurranse enn dere har på østlandet, men vi har da noen valg her også.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Holtsmark GK

Post by Yorkie »

Kaffekannen wrote:Dette virker å være konsensus her vest også. De korte nihullsbanene som i utgangspunktet er priset vel høyt reduserer ikke med en krone om det er aldri så mye sand eller hullpiping på greenene. Jeg forstår argumentet deres om at de trenger pengene og at de ikke har lavere utgifter selv om forholdene ikke er optimale, men det er ikke en veldig langsiktig tankegang som ligger bak. Litt annerledes her borte med mindre konkurranse enn dere har på østlandet, men vi har da noen valg her også.
Det er ett eller annet med logikken. Altså, ihvertfall tenker jeg sånn, kommer jeg til en klubb og får beskjed at "forholdene er ikke helt optimale, det er litt tidlig enda, men dere er selvsagt velkommne til å spille, vi har redusert greenfeen litt siden det ikke er helt som det skal være"
Da behøver ikke å være så mye, 50 lapp er nok, men det viser;
a) en stolhet i forhold til eget produkt
b) en respekt for meg som gjest
c) en forestilling om at jeg ikke er totalt idiot når jeg kommer ut på gressløse, hullpipelufta greener, og faktisk legger merke til det

Jeg er MYE mer vennligstillt og det er MYE mer sannsynlig at jeg kommer igjen og betaler full greenfee, når jeg blir møtt med redusert greenfee p.g.a odde forhold/vårbane etc.

Det er SÆRDELES mindre sannsynlig at jeg kommer igjen og betaler full greenfee når en klubb melder "veldig gode greener og flotte forhold" og så stemmer det ikke.
Det er HELT usannssynlig at jeg kommer igjen og betaler full greenfee (som over) og de i tillegg prøver å prakke på meg en ekstra greenfeebillett før runden

Det er greit at de trenger inntektene, men det er nokså uforståelig at Norske klubbsjefer ikke forstår at 500 kr idag er litt mindre enn 400 idag og 3 ganger 500 i løpet av sesongen.

På banen som jeg i fjor fikk melding om "veldig gode greener og flotte forhold" og ble forsøkt prakka på greenfee billett, spilte jeg EN runde 8/4, og det ble med det, og, det på en bane som ligger i grei avstand, og som jeg faktisk liker veldig godt. De gangene jeg tenkte på den i løpet av sesongen ble det til "Nei, for fa..jæ.. lurendreiere, der legger jeg ikke mer penger igjen"
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 396
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Holtsmark GK

Post by Owee87 »

kan noen tipse de norske klubbsjefer om innlegget til Yorkie slik at de kan få en leksjon i sentrale prinsipper for "salg og service" ? :)
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Holtsmark GK

Post by veggiss »

Vet det var en gjeng der ute i dag, hvordan var banen?
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Holtsmark GK

Post by Yorkie »

Altså, delt i to; banen er i overraskende bra stand, bra gressetablering på fairwayer, og på de fleste greenene, greenene er naturlig nok ikke klipt ned så det er rimelig treigt, men det er jevnt og lite hopp og sprett.
I dag, vel, det var vått, og vått, og ganske soggy.
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
heikkih
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 319
Joined: 22 Jun 2009, 10:15
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Losby Golfklubb
Location: Oslo

Re: Holtsmark GK

Post by heikkih »

Yorkie wrote:Altså, delt i to; banen er i overraskende bra stand, bra gressetablering på fairwayer, og på de fleste greenene, greenene er naturlig nok ikke klipt ned så det er rimelig treigt, men det er jevnt og lite hopp og sprett.
I dag, vel, det var vått, og vått, og ganske soggy.
+1 på alle punkter.
Titleist 910D2 10.5° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913F 17° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913H 21° Aldila RIP Phenom 65HYB
Titleist AP1 710 5-PW Nippon NS Pro 105T R
Titleist Vokey SM5 50°, 54°, 58°, KBS Hi-Rev
Scotty Cameron Big Sur S Long
Sonics23
Rookie
Rookie
Posts: 24
Joined: 24 Feb 2012, 19:09
Hcp: 5,0
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times

Re: Holtsmark GK

Post by Sonics23 »

Ingen tvil om at dette blir bra i år :D Xtra gøy at Per er litt offensiv med en del nytt gjeldende herredagen.... Har aldri sett så mye banarbeidere ute på banen. Positivt! Jeg gleder meg...
In the bag
Titleist 915d2 driver Graphite Design Tour DI 6 S
Titleist 816 Evenflow 5,5
Utility Titleist T-MB 4 Graphite Design Tour DI 85 R
Ping i210 5-9
Titleist sm 6 46, 52, 56 F Grind
Scotty Cameron Squareback
Å en masse baller -:)
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Holtsmark GK

Post by Gundersen »

Var der i dag, og må si at forholdene var overraskande bra. Mener at greenene var bedre nå enn i mesteparten av fjorårets sesong.


Sendt fra min Commodore 64
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Holtsmark GK

Post by veggiss »

Var der i går jeg også, og kan stemme i at det virker veldig lovende for årets sesong! Tregt som fy på greenene, men ganske jevnt. Et par runder med klipperen så er nok banen så bra som den noengang har vært.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
mully
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 162
Joined: 28 Apr 2011, 13:25
Hcp: 4.6
Hjemmeklubb: Haga

Re: Holtsmark GK

Post by mully »

veggiss wrote:Var der i går jeg også, og kan stemme i at det virker veldig lovende for årets sesong! Tregt som fy på greenene, men ganske jevnt. Et par runder med klipperen så er nok banen så bra som den noengang har vært.
Skriver under på den! Holtsmark kommer til å bli strålende i år. Men, hva er det med nordmenn og nedslagsmerker? Green hull 17 så helt jævli ut. Blir så forbanna, når folk faen ikke kan rydde opp etter seg.
TaylorMade
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Holtsmark GK

Post by veggiss »

Det er jo stort sett nybegynnere si om spiller der, og de har dessverre ikke like gode rutiner på det ser det ut til.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Holtsmark GK

Post by Yorkie »

mully wrote:
veggiss wrote:Var der i går jeg også, og kan stemme i at det virker veldig lovende for årets sesong! Tregt som fy på greenene, men ganske jevnt. Et par runder med klipperen så er nok banen så bra som den noengang har vært.
Skriver under på den! Holtsmark kommer til å bli strålende i år. Men, hva er det med nordmenn og nedslagsmerker? Green hull 17 så helt jævli ut. Blir så forbanna, når folk faen ikke kan rydde opp etter seg.
Kunne ikke vært mere enig, tre runder på Holtsmark så langt, og på hver runde har det vært mye banning og sverting etter å ha tatt 3-4 nedslagsmerker på hver eneste green. Jeg fatter ikke at det er så jævla vanskelig å stikke greengaffelen nedi å vikke tilbake ett par ganger. De som sliter med det er vel de samme som ikke klarer å holde i en rake og dra den lett frem og tilbake litt i bunkerne etter at de har vasa rundt der

Hver gang man kommer over sånne skulle det vært standardstraff med en nennsom wedgekant rett på fotkuleleddet, venstre ben for ikke reparert nedslagsmerke og høyre ben for manglende bunkerraking
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Holtsmark GK

Post by Gundersen »

veggiss wrote:Det er jo stort sett nybegynnere si om spiller der, og de har dessverre ikke like gode rutiner på det ser det ut til.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Nå er det jo ikke alle nybegynnere som har flotte høye innspill med dertil hørende backpinn. Disse trenger faktisk sjeldnere å finne frem greengaffelen, enn godt drevne spillere.

Sendt fra min Commodore 64
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Holtsmark GK

Post by veggiss »

Men den gangen de har det så glemmer de å fikse merket....

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Holtsmark GK

Post by sirandrew214 »

veggiss wrote:Men den gangen de har det så glemmer de å fikse merket....

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Og ingen av de rutinerte gidder å ta et eneste ekstra merke ihvertfall... Er så jævlig sløvt, ser det hjemme også. Folk gidder faen meg mindre og mindre, og tror at alle andre skal fixe for seg. :evil:
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Holtsmark GK

Post by kevin »

gikk bak seniorspillere(NSG) på Borre nylig. Det var et trist syn. Alt fra bøttevis med nedslagsmerker, til folk som gikk med tralle mellom green og bunker. Sikkert de samme som klager på dårlige forhold...

Morsomt å høre at det ser bra ut på Holtsmark i år
Post Reply