Holtsmark GK

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Holtsmark GK

Post by Golffreak »

veggiss wrote:
crunchyfrog wrote:Om banen er heldig med overvintringen...
Det er nok alfa omega, for noe særlig arbeid virker det ikke som de legger i det, så alt handler om flaks...
Jeg tror også at fjoråret var mest flaks, og at greenene nå dessverre er mer "normalen".. Var veldig forundret over at de har klart å få dem så tørre og døde med alt regnet som har vært! Skal da ikke være så vanskelig å få gresset til å gro nå? Tror ikke det handler bare om penger, men vel så mye kompetansen her..

Spilte forresten Tyrifjord idag, og det var noe ganske annet:-). Det gjelder både fairway, rough og ikke minst greener. Det var mulig å spille HM, mens Tyrifjord var en opplevelse :). Deilig å endelig kjenne tørre fairwayer igjen også.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Holtsmark GK

Post by BomBom »

Har vært medlem på HM i 5 år, helt siden jeg tok grønt kort der sommeren-08.. Klarer ikke huske at de har hatt så dårlige greener foregående år, sett bort fra i fjor da, hvor lady luck velsignet dem med super-greener. Visstnok har det vært dårlige greener der tidlig på sesongen i årene som har vært, men utover sommeren har de da som regel blitt bra..

Som nevnt tidligere her, så er det jo et mysterium hvordan de har greid å få gresset til å IKKE gro i sommer.. Min andre bane Bærum GK har nå gressvekst som er så god at de klipper oftere enn noensinne pga den gode veksten.. Til og med plenen min hjemme som var ganske dårlig etter vinteren er nå grønn og fin.. Hvorfor er ikke det tilfelle på HM også..?

Som nevnt av andre her så ser det ut som det er kompetansen det går på, og sikkert det økonomiske også, for det skal ikke legges skjul på at de som "driver" HM har et veldig forretningsmessig syn på det å drive golfklubb. Det ser ut til at det investeres lite, og budsjettene for banevedlikehold tror jeg er rimelig skrinne. Det handler vel om høyest mulig fortjeneste..

Så hvorfor slipper de unna med det, å ha såpass dårlige forhold så langt ut i sesongen..? Vel, jeg tror en av årsakene er at de i løpet av året introduserer flere hundre nye golfere gjennom sin kursvirksomhet, og som nybegynner setter man ikke store krav til banen man spiller. Det er mer enn nok annet å tenke på da, som svingen osv osv.. Det gjør at de som velger å melde seg ut av klubben, raskt blir erstattet av noen andre.. De som er medlem der er også lite involvert i klubben, det viser seg på årsmøtene, som kunne vært holdt i min stue hjemme, for det er knapt folk på årsmøtet.. Så jeg tror ikke det er nok medlemmer som stiller krav, og dermed blir det heller ikke tatt affære, når banen blir misligholdt slik den blir nå..

Fortsetter de slik i årene fremover kommer de til å havne i konkurs-hullet igjen, og det er neimen ikke sikkert de kommer seg ut av det en gang til.. Eller, man kan jo håpe at de faller i det hullet, og at noen andre med interesse og "passion" for golf tar over driften, og gjør denne banen til det den fortjener, nemlig å være et av Norges beste baner.. For "Sannsynligvis Norges beste golfbane" er pr. dags dato en ren skjær løgn..

Hadde jeg bare hatt masse, masse penger.........
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Holtsmark GK

Post by sirandrew214 »

Er det én ting jeg skulle gjort med mass, masse penger, så hadde det definitivt IKKE vært å bruke de på en golfbane, for det må være noe av det vanskeligste å drive i Norge, sammen med alpin-anlegg. Snakk om usikre inntekter, men helt sikkert masse utgifter!!:o

Ære være de som "gidder", slik at jeg får spilt min dose golf!
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Holtsmark GK

Post by BomBom »

Med masse, masse penger, mener jeg milliarder... :) Ikke skarve millioner... Med milliarder skulle jeg nok fått opp kvaliteten på Holtsmark..!! :)
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Holtsmark GK

Post by sirandrew214 »

:D Det burde funket ja.
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Holtsmark GK

Post by BomBom »

Kan vel informere om at HM nå faktisk er ganske bra... Vel, på tide ville vel noen si, og det er for så vidt sant...
FW er fine, og greenene er jevne og har fin hastighet..
Får håpe værgudene setter vinteren litt på hold, slik at vi fortsatt får et par måneder til med golf før det er tid for julegaver igjen..
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Holtsmark GK

Post by veggiss »

Det har jeg vondt for å tro da greenene bare har blitt dårligere i løpet av august, og en rapport fra et par uker siden var "katastrofe"

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Holtsmark GK

Post by BomBom »

Vel, nå var jeg der og spilte i helgen, og KM forrige helg, og det er ikke noe katastrofe.. Ser forskjell på bra forhold og katastrofe.. Er jo ikke blind... :)
Det som de rapportene nok bygger på var at de lesset på tonnevis med sand på fairways og greener for 2-3 uker siden, i et forsøk på å få gode forhold ut sesongen.
Det har de lyktes med..
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Holtsmark GK

Post by veggiss »

Ok, det kan sikkert stemme. Jeg spilte i slutten av juli, og det var helt greit. Så igjen i midten av august og det var helt natta.

Kommer det overhode noen info ut til medlemmene om de dårlige forholdene, og hva de skal gjøre for å forbedre dette?
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Holtsmark GK

Post by Golffreak »

Jeg får bare de sedvanlige mailene og sms'ene om supre forhold, plass på banen etc.... Litt forskjellige årsaker til at jeg kun har spilt en runde der iår, og spilte ihvertfall 10 der ifjor. Regner med at de ser en klar sammenheng mellom forholdene og inntektene.

Blir ikke noe mer i Norge i September, men skal nok få prøvd å skvise inn noen Oktober runder og da kanskje på HM.
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Holtsmark GK

Post by BomBom »

Den info de sender ut er vel ikke akkurat skrevet med et upartisk sinn.. Alltid gode forhold, men det har jo vist seg å ikke stemme hver gang..
Man kan si mye om hvordan HM drives, men at de kunne vært litt mer edruelige i sine banestatus-rapporter er det liten tvil om..
Ærlighet varer lengst, og det dummeste de gjør er å si at det er supre forhold, når det ikke er det, og at de som da velger å legge turen til HM mildt sagt blir skuffet, og dermed ikke drar dit igjen.
At det heller ikke har vært redusert GF i de periodene banen har vært dårlig, er jo rett og slett en hån mot både medlemmer og gjestespillere.. Men med griske eiere er det vel ikke mer å forvente..

Veggiss: I midten av August var det rett og slett dårlig der, virket helt dødt, men det var pga all sanden de hadde lagt ut.. Det har gitt resultater nå.. :)
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Holtsmark GK

Post by veggiss »

Ok, får vel unne meg en runde til der i løpet av høsten da kanskje.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Holtsmark GK

Post by BomBom »

Ironisk nok så er logoen med "Sansynligvis Norges beste bane" nå borte fra hjemmesiden til HM, og det har kommet en liten boks med oppdatert banestatus i tillegg... Hvor forholdene selvfølgelig er bra, men denne lyver ikke denne gang..
Hmm, leser de forumet i ledelsen på HM.. :)
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Holtsmark GK

Post by veggiss »

Jøss...kostet de på seg en hel "Banen er nå i meget bra stand". Utrolig informativ og objektiv informasjon :)
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
AmiciSumus
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 100
Joined: 26 Apr 2011, 19:03
Hcp: 13
Hjemmeklubb: Tyrifjorden GK

Re: Holtsmark GK

Post by AmiciSumus »

Spilte her på Onsdag ... Både banen og været var helt nydelig! ... Ingen 40% avslag på Viasat kortet lengre da ... :-(
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: Holtsmark GK

Post by kevin »

aha...rabatten er altså vær-avhengig? 40% har de ikke gitt i det hele tatt i år, kun 100,- i avslag tror jeg.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Holtsmark GK

Post by Yorkie »

Tok en tur idag, bæle noen bøtter og trene litt nærspill og, selvsagt ta en titt. Det ser veldig bra ut, tilstanden er nå omtrent som den var midt Juni i fjor. Selvsagt er det noen skader og bare flekker her og der, men med litt sol og varme så går det seg til raskt.

Image
DSCN1036

Image
DSCN1037

Image
DSCN1038

Image
DSCN1039

Image
DSCN1040
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
heikkih
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 319
Joined: 22 Jun 2009, 10:15
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Losby Golfklubb
Location: Oslo

Re: Holtsmark GK

Post by heikkih »

Har teetime på torsdag. Spent på hvordan det er. Ble bare 2 runder der ute i fjor, en i juni og en i slutten av august. Husker at greenene i juni var de dårligste jeg har sett på Holtsmark, så kan bare bli bedre i år.
Titleist 910D2 10.5° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913F 17° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913H 21° Aldila RIP Phenom 65HYB
Titleist AP1 710 5-PW Nippon NS Pro 105T R
Titleist Vokey SM5 50°, 54°, 58°, KBS Hi-Rev
Scotty Cameron Big Sur S Long
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Holtsmark GK

Post by veggiss »

Hadde teetime torsdag jeg også, men la merke til at de ikke har golfkortrabatten på helligdager, så da utgikk det. 500 spenn for det der er et ran.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
heikkih
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 319
Joined: 22 Jun 2009, 10:15
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Losby Golfklubb
Location: Oslo

Re: Holtsmark GK

Post by heikkih »

veggiss wrote:Hadde teetime torsdag jeg også, men la merke til at de ikke har golfkortrabatten på helligdager, så da utgikk det. 500 spenn for det der er et ran.
Hmm... var jeg ikke klar over. Har planlagt spill med et vanlig medlem og en med fritt spill. Må vurderes.
Titleist 910D2 10.5° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913F 17° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913H 21° Aldila RIP Phenom 65HYB
Titleist AP1 710 5-PW Nippon NS Pro 105T R
Titleist Vokey SM5 50°, 54°, 58°, KBS Hi-Rev
Scotty Cameron Big Sur S Long
Post Reply