Holtsmark GK

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Holtsmark GK

Post by Golffreak »

Selv om jeg er medlem på Holtsmark, så spiller jeg kun der det er bra forhold og føler at jeg kan være relativt "nøytral" og oppfatter meg selv som greenfeespiller overalt (tross at det konseptet Holtsmark bygger på). Må si meg enig med de fleste her, at forholdene nå er utrolig bra og lover bra for sommeren også! Roughen er fremdeles litt tynn naturligvis, men det gjør jo ingenting;-). Fairways og bunkere er veldig bra. Greenene er bra (veldig bra til å være tidlig Mai), og håper inderlig at de nå klarer å få den siste gressveksten på greenene som jeg enda ikke har opplevd der ute! Nå er det veldig greit med gress, med noen partier hvor en kan skimte litt mye sand (gjødsel?). Er det samme som nå i juli så er det dessverre andre baner som har bedre greener sannsynligvis (Mikla, Hakadal, Losby, Haga, Hauger m.fl.). Det er IKKE ujevnt på noen som helst måte, og hastigheten er bra men jeg ønsker at de skal få en tette, fine og frodige greener. Da blir det helt sinnsykt der ute! Mistenker dog at jordsmonnet og underlaget er slik at det som oftest blir litt harde, litt tynne greener med litt sand innimellom. Er det for tynt underlag over leiren, eller kan de klare å få det til? Jeg håper inderlig, og venter i spenning på juni og juli månedene der..:-). Uansett, det er definitivt bra forhold på Holtsmark og mange baner som aldri når opp til denne standarden på sommeren engang. Jeg synes bare at referansene skal være Mikla, Losby, Haga etc fremfor Kjekstad e.l. (sorry, no offence..). Er bare å gratulerere med forholdene, og observerte at det var stappfullt fra 0800 til nærmere halv seks igår...
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
pinchcliffe
Forumvant
Forumvant
Posts: 68
Joined: 09 May 2011, 15:37
Hcp: 25,6
Hjemmeklubb: Asker og Holtsmark

Re: Holtsmark GK

Post by pinchcliffe »

Jeg hadde gleden av å spille i jomfruballen på Holtsmark på skjærtorsdag...altså 21. april i år. Nå har jeg bare spilt golf i to sesonger, men jeg har aldri spilt på SÅ bra greener her hjemme i Norge noen gang. Honnør til gutta boys ute i Sylling for å ha fått banen i den stand den er i. Her blir det mange runder i år!
User avatar
Snaphooker
Rookie
Rookie
Posts: 39
Joined: 03 May 2011, 10:25
Hcp: 10,2
Hjemmeklubb: Narvik

Re: Holtsmark GK

Post by Snaphooker »

Yorkie wrote: ...har aldri sett den bedre! Fairway var veldig bra, greenene rulla jevnt og fint.
Enig!
“Religion is an insult to human dignity. With or without it, you'd have good people doing good things and evil people doing bad things, but for good people to do bad things, it takes religion.”
Steven Weinberg
mully
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 162
Joined: 28 Apr 2011, 13:25
Hcp: 4.6
Hjemmeklubb: Haga

Re: Holtsmark GK

Post by mully »

Spilte her i går. Banen kan anbefales! Nydelige forhold, noe vått. Greenene er en nytelse! Aldri sett Holtsmark så bra.
Med Viasat Golf kortet, blir jo greenfee`n til å le av.

Blir garantert flere turer hit i løpet av sommeren.
TaylorMade
pinchcliffe
Forumvant
Forumvant
Posts: 68
Joined: 09 May 2011, 15:37
Hcp: 25,6
Hjemmeklubb: Asker og Holtsmark

Re: Holtsmark GK

Post by pinchcliffe »

Spilte ny runde på Holtsmark mandag 4. juli, og banen er meget bra. Etter noen dager med nedbør var det selvsagt litt vått i enkelte lave punkter på FW, men ikke noe å klage for. Greenene var meget tette og jevne, og noen gjør åpenbart en meget god jobb her. Enkelte greener var litt myke, og da er det både trist og irriterende å se at noen fremdeles ikke klarer/gidder å reparere nedslagsmerkene sine. Et lite knips på pungen til de som gikk foran oss der altså...
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Holtsmark GK

Post by veggiss »

Spilte Holtsmark der i går, greit det har regnet og de ikke får klippet ned så mye som de ønsker, men i går var det litt i overkant. Dette bildet er i fairway på hull 6.
WP_000101.jpg
(2.08 MiB) Not downloaded yet
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Holtsmark GK

Post by Yorkie »

veggiss wrote:Spilte Holtsmark der i går, greit det har regnet og de ikke får klippet ned så mye som de ønsker, men i går var det litt i overkant. Dette bildet er i fairway på hull 6.
WP_000101.jpg

Veldig fin og tett gressvekst ;)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Holtsmark GK

Post by veggiss »

Jepp, banen er veldig frodig og fin. Vi tok igjen klipperne på hull 7, så det er bedre i dag enn det var i går.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Fredrikkm
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 154
Joined: 04 May 2010, 18:20
Hcp: 20.8
Hjemmeklubb: Holtsmark GK/Bærum GK
Location: Asker

Re: Holtsmark GK

Post by Fredrikkm »

Spilte der i går jeg og. Enig i at gresset var i overkant langt, og det var også veldig bløtt visse steder. Virket som om de klippet hele banen i går, så da er det vel som du sier bedre der i dag, og det blir nok enda bedre utover uka når det får tørket litt.
Driver - TM Burner Superfast
Hybrider - TM Burner 3h & 4h
Jern - TM Tour Burner 5-PW
Wedger - Adams 52*, 56* & 60*
Putter - Cleveland Classic BRZ 4.5/ProFound Dark Ace
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Holtsmark GK

Post by kevin »

Spilte Holtsmark i dag og den er fortsatt i veldig bra stand, en fryd å spille. Greenene var litt trege synes jeg men det kan nok skyldes at det hadde regnet litt. Vi var ganske heldige med været og hadde oppholdsvær mesteparten av runden i dag. Virker som det kom mer regn nå på ettermiddagen.

Se opp for hoggorm ikke langt unna teestedene på hull 15, høyre side. Holdt på å tråkke på en stor jævel som lå i det litt høye gresset. Var vel under meteren unna og hoppa til. Ormen krøp inn under gresset der
oddbjarne
Rookie
Rookie
Posts: 33
Joined: 30 Jun 2011, 15:40
Hcp: 14,3
Hjemmeklubb: Bærum GK
Location: Sandvika, Akershus

Re: Holtsmark GK

Post by oddbjarne »

Var på Holtsmark i går, og banen var i god stand. Fuktige fairways, få steder med tilfeldig vann.
Greenene var overraskende raske, de var også veldig jevne. Litt morsomt å spille de første 4 hullene med tett tåke, 100-150m sikt.

Ser frem til finværet denne uka og flotte forhold til helgen.
TaylorMade R9 420
TaylorMade Burner Superfast 2.0 #3 Wood og #3 Hybrid
TaylorMade Burner #4 - Pw
Cleveland 588 50.08 og 56.14
Nike Method Core 3i
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Holtsmark GK

Post by kevin »

Wet wet wet....Var her i dag og det var mange andre også. Oppholdsvær og 8-9 grader, men veldig vått i rough og fairways. Noen verre enn andre. Med ballplassering går det greit å spille. Bunkerne holder bra stand mot fukten, var i mange av de og det var ingen problemer.

Vet ikke om noen hadde vært ute og dratt av duggen på greenene på morgenen, men det virket ikke helt sånn. De var trege, men stort sett greie å putte på
oddbjarne
Rookie
Rookie
Posts: 33
Joined: 30 Jun 2011, 15:40
Hcp: 14,3
Hjemmeklubb: Bærum GK
Location: Sandvika, Akershus

Re: Holtsmark GK

Post by oddbjarne »

Spilte her på søndag. Og jeg må si at jeg er mektig imponert over kvaliteten på greenene. De var jevne og ikke særlig raske, men er bare å ta i litt ekstra det.
Vått er det ja,men til å være ute i november gjør det meg ingenting sålenge jeg får traske rundt på grønne fairways og herlig greener.

Ble en veldig god runde på meg, 38p og 87 slag. Banerekord for min del. Nytt hcp 14,6.

Kommer tilbake denne helgen også.
TaylorMade R9 420
TaylorMade Burner Superfast 2.0 #3 Wood og #3 Hybrid
TaylorMade Burner #4 - Pw
Cleveland 588 50.08 og 56.14
Nike Method Core 3i
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Holtsmark GK

Post by kevin »

grattis med flott runde og nytt hcp, huske å oppdatere hcp i profilen din her da :)

Gikk selv på 99 slag, og det var ikke greenene sin skyld iallefall. Men sleit litt med ballkontakten på det bløte underlaget ellers. Digg å få spilt uansett
Seve
Rookie
Rookie
Posts: 46
Joined: 29 Apr 2011, 12:16
Hcp: 9
Hjemmeklubb: Byneset

Re: Holtsmark GK

Post by Seve »

Tror dere det vil være åpent kommende helg? Værmeldingene forteller om ca 0 grader på natta og rundt 4 på dagtid, så da er det kanskje i grenseland?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Holtsmark GK

Post by kevin »

Har ikke kommet noen annen info ennå, men det kan jo hende at det er litt rim på morgenen hvis det kryper ned mot 0. Men været ser jo greit ut og det er vel en bra sjanse for at det er åpent til helgen også.
oddbjarne
Rookie
Rookie
Posts: 33
Joined: 30 Jun 2011, 15:40
Hcp: 14,3
Hjemmeklubb: Bærum GK
Location: Sandvika, Akershus

Re: Holtsmark GK

Post by oddbjarne »

Jeg hørte noe snakk om at de skulle ha en shotgun-start. Da kan 72 stk spille og bli ferdig før mørket kommer.
TaylorMade R9 420
TaylorMade Burner Superfast 2.0 #3 Wood og #3 Hybrid
TaylorMade Burner #4 - Pw
Cleveland 588 50.08 og 56.14
Nike Method Core 3i
Seve
Rookie
Rookie
Posts: 46
Joined: 29 Apr 2011, 12:16
Hcp: 9
Hjemmeklubb: Byneset

Re: Holtsmark GK

Post by Seve »

Fornuftig nok, det. Ser imidlertid ut for at det er åpnet for 24x4=96 spillere. Hvordan har man tenkt å løse det?
oddbjarne
Rookie
Rookie
Posts: 33
Joined: 30 Jun 2011, 15:40
Hcp: 14,3
Hjemmeklubb: Bærum GK
Location: Sandvika, Akershus

Re: Holtsmark GK

Post by oddbjarne »

Det blir nok dobbeltstart på Hull 1,6,7,11,15 og 18. Det blir trangt og venting på alle hull. Får håpe vi kommer rundt på 5 timer.
TaylorMade R9 420
TaylorMade Burner Superfast 2.0 #3 Wood og #3 Hybrid
TaylorMade Burner #4 - Pw
Cleveland 588 50.08 og 56.14
Nike Method Core 3i
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Holtsmark GK

Post by sirandrew214 »

Ventinga pleier å gå fort over. Har hott shot-gun flere ganger på Mikla i år. Men runden tar nok 5 timer ja. Blir Strømstad på meg, så sant været holder seg nogenlunde. Satser på at Polet er åpent denne Lørdagen, og ikke stengt som det var forrige helg, noe som hadde gått tur-oppleggs-arrangør hus forbi!!! ;)
Post Reply