Baneguider

Ris og ros, nyheter og forslag om nettsiden. Guider og videoinstruksjon.
Post Reply
Simen K
Forumvant
Forumvant
Posts: 63
Joined: 20 Mar 2016, 19:16
Hcp: 17.0
Hjemmeklubb: Losby
Been thanked: 1 time

Baneguider

Post by Simen K »

Hvorfor klare ikke alle klubber å ha en fornuftig baneguide med bilder med lengder til hindringer?
Kan det være så fryktelig vanskelig å skrive noen ord om hvordan spille hullet på en fornuftig måte?
Ønsker ikke klubber at nye greenfee spillere skal kunne nyte litt og ikke bare lure på hvor langt det er til forskjellige bunkere, hindringer eller slutten på en dogleg?
Noen klubber er flinke, men mange er ekstremt sløve.
Hva mener folket?

Frustrert Simen her:-(.
Titleist tsi2 driver
Titleist tsi2 4wood
Titleist Tsr3 4 hybrid
Cobra forged tec black one 4-p
Titleist sm9 jet black, 50, 54,58
Evnroll
TJW
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 211
Joined: 20 Oct 2014, 09:35
Hcp: 23.5
Hjemmeklubb: Drøbak GK

Re: Baneguider

Post by TJW »

Du mener at alle bør gjøre som Drøbak GK?

https://www.drobakgolf.no/banen/baneguide/

Er enig i at det er nyttig hvis man ikke har spilt banen før :)
Simen K
Forumvant
Forumvant
Posts: 63
Joined: 20 Mar 2016, 19:16
Hcp: 17.0
Hjemmeklubb: Losby
Been thanked: 1 time

Re: Baneguider

Post by Simen K »

TJW wrote:Du mener at alle bør gjøre som Drøbak GK?

https://www.drobakgolf.no/banen/baneguide/

Er enig i at det er nyttig hvis man ikke har spilt banen før :)

Ja sånn burde alle baner ha.
Skjønner ikke at det kan være så vanskelig.
Synes det er godt å ha en baneguide uansett hvilken bane jeg spiller. Bruker baneguiden på hjemmebanefordel det det er verdt hver gang.
Når proffene bruker det hele tiden bør jo vi glade amatører i det minste få tilgang til en godt utarbeidet baneguide på nett i det minste.
Titleist tsi2 driver
Titleist tsi2 4wood
Titleist Tsr3 4 hybrid
Cobra forged tec black one 4-p
Titleist sm9 jet black, 50, 54,58
Evnroll
Niggen
Rookie
Rookie
Posts: 43
Joined: 23 Jun 2015, 17:16
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times

Re: Baneguider

Post by Niggen »

Må bare si meg helt enig. Hver gang jeg har kommet over en god baneguide har jeg brukt den. Gir jo som regel masse nytting info. Der det ikke er baneguider i bruk, bruker jeg appen Golfshot. Betaler da ca 32 ,- mnd. de månedene jeg bruker den, og dermed får jeg opp avstand til hinder, carry, etc.....Nyttig info der også. Men en baneguide er å foretrekke
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Baneguider

Post by kevin »

Her er hva jeg skrev i en tilsvarende tråd for noen år siden:
Ingen norske golfbaner burde lage baneguide på nett, eller bruke tiden sin på det.

FORDI, det burde noen som kan det gjøre. Og så burde klubbene linke til en ekstern leverandør som har disse baneguidene, for ALLE baner. Slik http://www.caddee.se/ har for stort sett alle svenske baner. De kan lage baneguider og gjør det etter en mal. De trykker også opp baneguider og disse leveres ut GRATIS hos alle klubbene. I tillegg finnes alle baneguidene i en app også. Så når du sitter på med en kompis på vei til banen og nyter en kald øl, kan du ta opp tlf og laste ned baneguiden til tlf din via app`n. Så er du mer forberedt enn den kjørende kompisen.
Holtsmark er en av få klubber som har fått laget en sånn av Caddee. https://www.holtsmarkgolf.no/banen/baneguide/
LyLu
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 208
Joined: 05 Nov 2016, 17:09
Hcp: 0
Location: Norway
Has thanked: 4 times
Been thanked: 3 times

Re: Baneguider

Post by LyLu »

GLFR (uttales Golfer) lanserte sin app i forbindelse med første NL turnering i Danmark.
De holder på å dra rundt i Norge denne sommeren, ikke alle baner er inne, men de fleste kommer ila kort tid.
Har enda ikke spilt noen her i Norge som ikke ligger der.
Meget god app av profesjonelle utviklere.
Finnes på både iOS og Android app, bare kjør på!

http://www.glfr.com/en/

iOS : https://itunes.apple.com/no/app/glfr/id1171685143?mt=8

Android: https://play.google.com/store/apps/deta ... glfr&hl=en
Owee87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 396
Joined: 13 May 2012, 15:08
Hcp: 18
Hjemmeklubb: Nøtterøy
Location: Tønsberg
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Baneguider

Post by Owee87 »

Enig Lylu. Jeg bruker bare Golfshot i og med at jeg bruker appen som avstandsmåler, føring av score m.’m, men testet GLFR og synes den virker veldig bra. Husker faktisk ikke om Nøtterøy har baneguide tilgjengelig, men de anbefaler i alle fall spillere å bruke GLFR. Som vel betyr at de har gått bort fra egen i papirform.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Callaway Apex CF 16 - 5-PW - regular - 2016
Callaway XR Hybrid - #3 - Regular - 2015
Callaway XR16 Wood - #4 - Regular - 2016
azazel
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 07 Jun 2018, 15:12
Hjemmeklubb: Fana
Has thanked: 8 times
Been thanked: 30 times

Re: Baneguider

Post by azazel »

GLFR fungerte på iPaden, den fungerer derimot ikke på android mobilen min. Kartet kommer opp helt hvitt...
Begynner å bli lei av app-utviklere som ikke gidder å teste produktene sine skikkelig på annet enn eple-produkter.
Bogey
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 346
Joined: 26 May 2014, 22:33
Hcp: mhmm
Hjemmeklubb: Vestfold Gk
Location: Tønsberg
Has thanked: 16 times
Been thanked: 9 times

Re: Baneguider

Post by Bogey »

azazel wrote:GLFR fungerte på iPaden, den fungerer derimot ikke på android mobilen min. Kartet kommer opp helt hvitt...
Begynner å bli lei av app-utviklere som ikke gidder å teste produktene sine skikkelig på annet enn eple-produkter.
Har brukt den på Android uten problemer tidligere....
azazel
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 07 Jun 2018, 15:12
Hjemmeklubb: Fana
Has thanked: 8 times
Been thanked: 30 times

Re: Baneguider

Post by azazel »

Var derfor jeg skrev "skikkelig testing". De har så klart sjekket Android, men sannsynligvis ikke litt eldre versjoner. Min mobil begynner å bli noen år, men en Samsung S3 burde være mer enn god nok for en golf app.. Ipaden min er flere år eldre.
De skal ha skryt for å ha bra "kundeservice", svarte på under et døgn på begge mailene. Men forslagene for å få det til å fungere hjalp ikke.

Prøvde Golfshot også. Denne fungerte på samme gamle mobilen. Men likte GLFR mye bedre. Banekartene på Golfshot var Google maps screenshots, og når jeg prøvde med Fana golfbane så var alle tee'ene i app'en plassert 5-30 meter utenfor tee'en på bildet. Random om det var foran, bak, venstre, høyre...

Brukte GLFR til å planlegge utslagene på Meland før jeg spilte der første gang nå i helgen. Virket som den stemte bra så syntes det hjalp på, men hadde ikke med ipad'en under spillingen... :P
Et problem var begrensningen på hvor mye kartene viser utenfor fairway. Tror er hull 2 det er et vannhinder på høyresiden som er i spill hvis man slår lengre enn 200 meter, og dette er ikke med i kartet og kan ikke sees fra utslagstedet. Hvis jeg skal bruke en mobil-app (/baneguide) er det slike ting jeg forventer å få hjelp med.
Edit: Og ingen av appene viste røde/gule/hvite staker som også var vanskelig å se fra utslagene. Og var noe som ble etterspurte i original posten.
JamGLFR
Rookie
Rookie
Posts: 1
Joined: 10 Jul 2018, 10:13

Re: Baneguider

Post by JamGLFR »

azazel wrote:GLFR fungerte på iPaden, den fungerer derimot ikke på android mobilen min. Kartet kommer opp helt hvitt...
Begynner å bli lei av app-utviklere som ikke gidder å teste produktene sine skikkelig på annet enn eple-produkter.
Hej Azazel

Jeg håber du forstår mit danske - ellers skriver jeg gerne på engelsk fremover :-)

Jeg er opfinderen bag GLFR og ejeren af firmaet. Jeg så din post og tænkte jeg lige ville forsøge at hjælpe :-)

Vi tester altid på Android - faktisk før vi tester på iOS, da de fleste af mine medarbejdere bruger Android telefoner, jeg selv inklusive - og jeg er helt sikker på, at det kan fungere på din telefon.

Normalt kommer den hvide skærm på hullerne, fordi GLFR har mistet forbindelsen til internettet imens man har downloadet banen. Det kan du let løse ved at gå ind på baneguide siden, lige inden du trykker på den grønne Play knap, og åbne menuen øverst til højre. Her kan du vælge "Delete local content". Når det er gjort vil GLFR downloade baneguiden på ny, og så er jeg sikker på at det nok skal fungere for dig, så længe du sikrer at du har internetforbindelse til at hente 4-8MB.

Kontakt mig evt på jam@glfr.com hvis der skulle være andre problemer :-)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Baneguider

Post by kevin »

Jeg har testet ut GLFR appen litt i det siste og har litt blandet hell. Det virker ikke som alle baner er lagt inn like detaljert. På Holtsmark lå det inne det meste av markeringer av f.eks sidevannshinder, men ikke alle. På Nøtterøy har de snudd banen, så der er det "feil" i appen nå. På både Vestfold og Norsjø er det veldig begrenset med informasjon, blant annet hvor det finnes staker for sidevannshinder, OB o.l. Det kan jo være fordi klubben ikke har noen avtale med app-leverandøren, ikke vet jeg

Det funker greit å finne lengdene, men det hjelper ikke veldig om man ikke ser hindringene. Har heller ikke sett noe om høydeforskjeller.
Niggen
Rookie
Rookie
Posts: 43
Joined: 23 Jun 2015, 17:16
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times

Re: Baneguider

Post by Niggen »

GLFR skal jeg gi en seriøs sjanse neste gang jeg spiller golf. Den ligger klar til bruk på min telefon. Men for meg som elsker å teste ut nye apper, er det ingen som kommer i nærheten av appen "Golfshot"! Meget god oversikt, lett å forstå, lett å skrive inn score......hvis man i hvert all betaler de om lag 30 kronene pr. måned det koster. Pleier å abonnere de månedene jeg spiller mest golf (April-Oktober) Veld verdt ca 200,- for en sesong. Anbefales!
Men som sagt.....GLFR skal testes ut neste runde
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Baneguider

Post by Rotten »

Niggen wrote:GLFR skal jeg gi en seriøs sjanse neste gang jeg spiller golf. Den ligger klar til bruk på min telefon. Men for meg som elsker å teste ut nye apper, er det ingen som kommer i nærheten av appen "Golfshot"! Meget god oversikt, lett å forstå, lett å skrive inn score......hvis man i hvert all betaler de om lag 30 kronene pr. måned det koster. Pleier å abonnere de månedene jeg spiller mest golf (April-Oktober) Veld verdt ca 200,- for en sesong. Anbefales!
Men som sagt.....GLFR skal testes ut neste runde
Jeg bruker også Golfshot. Brukt det i mange år. Fungerer veldig bra og alle baner ligger inne. Savner imidlertid kompabilitet med Samsung S3. Men er vel Samsung sin feil med sitt eget operativsystem.
Jeg har aldri betalt for pro versjonen, kun brukt gratisløsningen.
Hva får du ekstra v betaling? Føler det meste jeg trenger allerede er gratis...

Sent fra min SM-G950F via Tapatalk
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
GolfMickey
Guru
Guru
Posts: 3185
Joined: 17 Feb 2015, 23:24
Hcp: 13,4
Hjemmeklubb: Grorud GK
Location: Oslo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 19 times

Re: Baneguider

Post by GolfMickey »

Spesielt på hullskilter, her er det mye å gå på, hvor vanskelig kan det være.
Post Reply