Norges største golfforum?

Ris og ros, nyheter og forslag om nettsiden. Guider og videoinstruksjon.
Drizzit
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 414
Joined: 03 Feb 2011, 19:14
Hcp: ~
Hjemmeklubb: Sandnes GK
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: Norges største golfforum?

Post by Drizzit »

sirandrew214 wrote:
GunnarBull wrote: Og - når jeg nå er inne på det: Hva betyr de sirklene med tekst (som enten er stille eller beveger seg oppover) som er plassert foran hver tråd? Spør bare av nysgjerrighet, jeg har faktisk prøvd å finne en logikk i dem men uten å lykkes så langt :-)
Hvis det er en stjerne inni, har du svart i tråden en gang. Er den rød, er det nye poster siden sist. Tror jeg...
Ser også ut som om teksten "ruller" fortere desto flere innlegg det er i tråden.
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Norges største golfforum?

Post by GunnarBull »

sirandrew214 wrote: Ellers er jeg enig i at det hadde vært digg med en slik oversikt du maser om, for jeg ser ofte at jeg ikke gidder å klikke meg inn, eller klikker meg inn, så er det bare GB som har skrevet noe vrøvl og pølsevev, og så var det bortkastet tid! :twisted: :shock: :lol:
Vrøvl og pølsevev?!? Jeg?!? Hvor mye skal jeg måtte tåle egentlig??? :roll:
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Norges største golfforum?

Post by sirandrew214 »

Ser du? Hadde det vært slik preview-felt nå, så hadde du sluppet å gå inn å se hva jeg hadde skrevet! Du vet jeg tuller med deg lille gullet mitt. :D
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Norges største golfforum?

Post by GunnarBull »

Haha, du skjønner ingenting du. Det er nemlig JEG som tuller med DEG, ikke motsatt. Dessuten har jeg snart dobbelt så høyt handicap som deg, så ikke ypp deg...
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Norges største golfforum?

Post by sirandrew214 »

ja, det er faktisk VELDIG nærme nå. Jeg har 4.0, og du har 7.9.... trodde ikke det var mulig å få 7.9 ;) ? Men det er jo forsåvidt rett og riktig, du er jo nesten dobbelt så gammel som meg også... :twisted:
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Norges største golfforum?

Post by Smilende Sam »

.....og jeg har snart dobbelt så høyt hcp som deg, Bull, så da vet jeg best.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Norges største golfforum?

Post by stooy »

GunnarBull wrote:Hadde du laget en oversikt over de ti siste innleggene ala det scangolf eller golfsiden gjør, så hadde forumet blitt mye mer spennende. Ja, jeg vet du er uenig, men jeg sier det nå en gang til likevel :-)
Skal se på dette når jeg får tid. Vet bare ikke helt hvor jeg skal plassere det...?
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Norges største golfforum?

Post by GunnarBull »

Takk for at du vurderer det. Ved første øyekast føles det vel naturlig å trekke sammen de kolonnene du har på venstre side. Det er mye å gå på her. På denne måten vil du kunne lage en ny ramme som er kanskje 200-300 pixler bred på høyresiden...?
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Norges største golfforum?

Post by veggiss »

Håper du har tunga rett i munnen når du selger bannere her nå Stooy, er kjipern om siden ender opp som http://www.arngren.net" onclick="window.open(this.href);return false;
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Norges største golfforum?

Post by stooy »

Haha, ja det blir primært de små button-bannerne du ser under headeren som blir solgt fremover. Den til miklagard nå (over selge golfsnakk-headeren) skal ligge ut juli måned...
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Norges største golfforum?

Post by kevin »

PS! husk å lage et system for å fjerne de tidsbegrensede reklamene automatisk. Vet om en annen side hvor slike reklamer har en tendens til å ligge en eller to ekstra mnd...til man husker å fjerne de manuelt :) Godt å se at du får litt igjen for å ha laget/administrere dette forumet. Og at folk for øynene opp for at mange golfere bruker det nå
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Norges største golfforum?

Post by stooy »

Min kalender på mac/iphone/gmail er mitt mest brukte verktøy, så stoler på det systemet egentlig foreløbig :) Ja det er gøy at jeg nå får litt respons på annonsører som ønsker bannerplass. Skal passe på at det ikke blir for mye slik som veggiss påpeker.
Thomaseh
Forumvant
Forumvant
Posts: 94
Joined: 08 May 2011, 21:22
Hcp: 25,1
Hjemmeklubb: Groruddalen GK/Kils GK

Re: Norges største golfforum?

Post by Thomaseh »

Litt feedback på spesielt banneren til Mikla,
Det at den er helt øverst irriterte meg grenseløst da jeg bruker previews på faner jeg har oppe i Opera, da ser jeg kun miklagard reklamen, noe som er litt teit. Det at den er så stor og "rotete" gjorde ikke saken så veldig mye bedre å se på :p (Passe på så jeg ikke scroller til toppen)
Driver: Nike SQ Machspeed Black / Fujikura R-flex
Wood: Taylormade R11 #4 wood / Fujikura R-flex
Jernsett: Callaway Razr X / 5-PW
Wedger: Adams Golf - Tom Watson - GW, SW, LW
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Norges største golfforum?

Post by furu »

Vi skal klare å overleve dette banneret. Fin reklame fra en fin bane med godt tilbud. Og ikke minst bra for forumets eier å få slike annonser. Det kan være greit å prøve seg fram med plassering men det er ikke enkelt. Noen forum bruker reklameplass mellom innleggene. Det liker ikke jeg og vi hadde vel en diskusjon der det ble konkludert med at ingen ønsket det.

Hva med å plassere noe loddrett på siden? Kan lages både med fast posisjon og slik at den ruller med når du scroller nedover? Jeg ville prøvd å bruke bredden framfor å få for mange linjer på toppen. Noen enig/uenig i dette?
Instagram @christianfuru
Thomaseh
Forumvant
Forumvant
Posts: 94
Joined: 08 May 2011, 21:22
Hcp: 25,1
Hjemmeklubb: Groruddalen GK/Kils GK

Re: Norges største golfforum?

Post by Thomaseh »

furu wrote:Vi skal klare å overleve dette banneret. Fin reklame fra en fin bane med godt tilbud. Og ikke minst bra for forumets eier å få slike annonser. Det kan være greit å prøve seg fram med plassering men det er ikke enkelt. Noen forum bruker reklameplass mellom innleggene. Det liker ikke jeg og vi hadde vel en diskusjon der det ble konkludert med at ingen ønsket det.

Hva med å plassere noe loddrett på siden? Kan lages både med fast posisjon og slik at den ruller med når du scroller nedover? Jeg ville prøvd å bruke bredden framfor å få for mange linjer på toppen. Noen enig/uenig i dette?
Bedre å bruke bredden enn høyden sånn det er nå, ser at den er midtstilt nå, det hjalp noe, men fortsatt ikke "pent" :)
Forumet har en veldig god plass på høyre siden hvor jeg tror det hadde blitt mer naturlig og ha slik type reklame som mikla :) Da vil det forsåvidt være fler som ser den!
Driver: Nike SQ Machspeed Black / Fujikura R-flex
Wood: Taylormade R11 #4 wood / Fujikura R-flex
Jernsett: Callaway Razr X / 5-PW
Wedger: Adams Golf - Tom Watson - GW, SW, LW
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Norges største golfforum?

Post by GunnarBull »

Enig i at Miklabanneret er rotete, jeg har prøvd å si fra til dem men de hører selvfølgelig ikke på meg da :-)

Når det gjelder såkalte stickybannere (slike som følger med nedover når du scroller) så vet jeg erfaringsmessig at de gir veldig god oppmerksomhet (2-3 ganger mer klick) i forhold til vanlige bannere. Det er selvfølgelig fordi de er synlige til enhver tid.

Personlig synes jeg det er viktigere å få på plass en "previewramme" for siste innlegg i de 5-10 siste trådene, men begge deler burde være mulig å få til.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Norges største golfforum?

Post by GunnarBull »

For øvrig, Stooy, hva med å ha preview rett bak den informasjonen som allerede står bak LAST POST, f.eks:

GunnarBull 22 Jun 2011, 13:39 wrote: Jamen hør her da bergensere, det er ikke bare i Hordaland det regner...

Er jo god plass der. Hvis du vil ha enda mer, så kan du trekke sammen venstrekolonnen minst 200 pixler!
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Norges største golfforum?

Post by stooy »

Planlegger fra august av skal trekke sammen forumet til ca 80% av skjermbredden, og lage til "siste 5/10 poster i forumet" og evt. annonseplasser under der igjen nedover på høyre side av forumet...
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Norges største golfforum?

Post by furu »

Har ikke Miklagard betalt for fornying av domenet? Jeg kommer til godaddy når jeg klikker på banneret.
Instagram @christianfuru
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Norges største golfforum?

Post by stooy »

Seriøst?
Post Reply