Den store rekrutteringsdugnaden

Ris og ros, nyheter og forslag om nettsiden. Guider og videoinstruksjon.
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Den store rekrutteringsdugnaden

Post by stooy »

Hvor bestiller du fra da?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Den store rekrutteringsdugnaden

Post by furu »

Fant ut at det er rimeligere på ebay enn gjennom firmaenes nettsider så da ble det ebay.

Dersom du lager en fin logo så er jo det også mulig å bruke på forskjellige produkter. Caps, tag, puttercover - alt kan lages og det er veldig enkelt å få tak i gode produkter. Syns personlig det hadde vært artig med en tag på bagen som viste at jeg er medlem her. Grei måte å komme i snakk med andre, vi er jo ganske anonyme selv om man vet navnet på en person. Golfwrx er selvsagt forbildet :D
Instagram @christianfuru
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Den store rekrutteringsdugnaden

Post by stooy »

Her strømmer det inn med gode ideer! :) Det du nevner her er jo helt genialt. Dele ut bagtag til de som vil ved registrering da? Med golfsnakk-logoen på...
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Den store rekrutteringsdugnaden

Post by furu »

En tag koster litt så det må i tilfelle betales noen tiere. Har vært i kontakt med en produsent angående pris, må sjekke om jeg tok vare på mailen. Hadde i tilfelle blitt firkantet alu med gravert logo. Dette er jo for de spesielt interesserte og noe som sikkert er mer aktuelt når forumet vokser enda mer. Får vel holde oss til de enklere tingene akkurat nå.
Instagram @christianfuru
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Den store rekrutteringsdugnaden

Post by stooy »

Jeg skal sjekke opp litt mulighetene her, og se om jeg kommer i kontakt med noen for en god pris. Foreløbig så skal iallefall jeg også bestille meg en pose pegger... Takk for svært gode ideer her!
User avatar
zibiri
Rookie
Rookie
Posts: 43
Joined: 06 Jun 2009, 21:44
Location: Sandefjord, Vestfold

Re: Den store rekrutteringsdugnaden

Post by zibiri »

Har tenkt litt på og henge opp små plakater med www.golfsnakk.no, en liten tekst og litt grafikk. Rundt om på driving range områder og oppslags steder, lyktestolper osv. Kankje lage litt reklame på andre store forum som diskusjon.no, msn nick, you name it :P
-Olyo- - Mai mål: Etablere hcp: ok - Juni mål: 30 hcp: -
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Den store rekrutteringsdugnaden

Post by furu »

zibiri wrote:Har tenkt litt på og henge opp små plakater med http://www.golfsnakk.no, en liten tekst og litt grafikk. Rundt om på driving range områder og oppslags steder, lyktestolper osv. Kankje lage litt reklame på andre store forum som diskusjon.no, msn nick, you name it :P
Et par tips . Husk å spørre klubb eller eier av range før du henger opp noe. Og pass litt på med å poste på andre forum, kan bli oppfattet som spam. Spør gjerne admin om lov der det er mulig.
Instagram @christianfuru
User avatar
zibiri
Rookie
Rookie
Posts: 43
Joined: 06 Jun 2009, 21:44
Location: Sandefjord, Vestfold

Re: Den store rekrutteringsdugnaden

Post by zibiri »

Ofc :)

Legger det til i signaturen min hvertfall + laget en liten tråd. På en rolig måte !
-Olyo- - Mai mål: Etablere hcp: ok - Juni mål: 30 hcp: -
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Den store rekrutteringsdugnaden

Post by stooy »

Ser at tråden du startet ikke ble så godt tatt imot :) Å poste reklame for golfsnakk på andre forum med samme målgruppe (nå har jo diskusjon.no allverdens folk som sin målgruppe da, men..) blir selvsagt ikke tatt godt imot, og det skjønner jeg godt..

Å skrive golfsnakk i signaturen er noe jeg selv har gjort i alle forum jeg er medlem av, så dette er ikke så dumt. I tillegg står det golfsnakk.no bak nicket mitt på msn slik som du nevner..

Skal du henge opp plakater, så må du som sagt spørre i proshop / drivingrange før du gjør dette, og jeg vil gjerne bare se over plakaten før du henger den opp. Godt initiativ zibiri! :)
User avatar
hanso87
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 364
Joined: 22 Mar 2009, 00:22
Hcp: 11.6
Hjemmeklubb: Byneset / Hauger
Location: Oslo

Re: Den store rekrutteringsdugnaden

Post by hanso87 »

som flere sier kan jo den pren du ønsker bli negativ om opplegget er gjort dårlig. Så sørg for at det er ryddig, seriøst og oversiktlig det du henger opp.

Tror egentlig at golfsnakk.no kommer seg sakte men sikkert. for blir nok flere søk på google om div golf spørsmål. å da vil golfsnakk komme opp:)
Taylormade RBZ 9.5* Stiff
Taylormade Burner 4wood 16.5* Stiff
Taylormade SLDR 19* STiff
Nike VRS Forge 4-PW
Titleist Spinned milled 50, 54, 60
Scotty cameron NewPort 1.5 / Odysey 2Ball
User avatar
zibiri
Rookie
Rookie
Posts: 43
Joined: 06 Jun 2009, 21:44
Location: Sandefjord, Vestfold

Re: Den store rekrutteringsdugnaden

Post by zibiri »

Koster det no for og bli spånsa på google?
-Olyo- - Mai mål: Etablere hcp: ok - Juni mål: 30 hcp: -
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Den store rekrutteringsdugnaden

Post by Kaffekannen »

Det er masse gode forslag i denne tråden, men jeg tror det viktigste er at vi "faste" holder høy aktivitet og lager tråder som er mer eller mindre relevante. Mener selvsagt ikke at vi skal forsøple forumet på noen måte eller trolle rundt, men rett og slett holde et høyt aktivitetsnivå.

Hvis jeg som 1.gangsbesøker kommer innom og ser at de kun er 5 innlegg siste 24 timer tror jeg ikke jeg oppretter konto. Bumping av gamle tråder er liksom ikke det newbies gjør først.

Grunnen til at jeg nevner dette nå er at det denne helgen f.eks. har vært betydelig mindre aktivitet enn ellers og det skyldes muligens det flotte været. Dette er på ingen måte kritikk av norges beste golfforum og innsatsen det snakkes om i denne tråden, men mer en konstatering av fakta. Det er nok enklere og billigere å holde høy aktivitet enn det er å kjøpe merkede pegger og tags :D. Flere tråder hvor man omtaler golfrelaterte ting vil føre til flere treff på søkemotorer som igjen fører til mer besøk.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Den store rekrutteringsdugnaden

Post by furu »

Nevnte det samme tidligere i tråden om å holde aktiviteten oppe selv om forumet er i startfasen og ikke har så mange brukere. Det er veldig viktig at førsteinntrykket ikke er et dødt forum.

Vi diskuterte det vel tidligere i år og det ble sagt at det nok tok seg opp når sesongen kom i gang. Mulig at det er stikk motsatt. Når banene er åpne og været ikke er helt grusomt så blir det litt stille her inne.

Uansett så er utviklingen fremdeles svært positiv.
Instagram @christianfuru
Golf
Forumvant
Forumvant
Posts: 72
Joined: 02 May 2009, 21:45

Re: Den store rekrutteringsdugnaden

Post by Golf »

For meg virker det som det er altfor mange temaer å diskutere.
11 hovedgrupper er ALTFOR mange. Gidder ikke gå innom alle sammen og "mister viktige" diskusjoner pga det.
Tipper det er flere enn meg som mener det er for mye å velge mellom.
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Den store rekrutteringsdugnaden

Post by furu »

Er ikke enig i at 11 er for mange. "Bruktmarkedet" er ikke et sted man surfer innom for å lese noe interessant. "Treningsdagbok" er vel egentlig bare for spesielt interesserte golfnerder. Fem kategorier under "Diskusjon" og to under "Golfbaner" er vel egentlig det eneste man trenger å følge med på.

Det enkleste alternativet er å trykke på "Se nye innlegg". Da får man enkelt med seg alt som skjer. Gidder man ikke å lese alle så trykker man "Marker forumene som lest".

Eksempel på forum;
Golfwrx
The Sandtrap

Her har man virkelig mange underforum.
Instagram @christianfuru
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Den store rekrutteringsdugnaden

Post by Solaar »

Enig med Furu i alt.

Srlv har jeg lagt bokmerket mitt for dette forumet på nye innlegg og da får jeg fort oversikt. Er det noe jeg leter etter så ser jeg i de forskjellige del-forumene.

Tror også at den beste måten å få flere til å skrive her er at de som bruker forumet skriver mest mulig (saklige) innlegg.
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
Post Reply