Ny tråd om golftekniske spørsmål

Ris og ros, nyheter og forslag om nettsiden. Guider og videoinstruksjon.

Hva skal tråden hete

Slik spiller jeg
0
No votes
Spør en PRO
7
39%
Golftekniske spørsmål
4
22%
Hjelp - jeg får det ikke til
7
39%
 
Total votes: 18

User avatar
barcentrale
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 156
Joined: 02 Jan 2009, 15:52
Hcp: 6.1
Hjemmeklubb: Oslo GK
Location: Oslo

Re: Ny tråd om golftekniske spørsmål

Post by barcentrale »

Bra post Solaar! Enig i det meste du skriver.. Og jeg syns forslagene og innholdet om delforumene var meget gode.

Hvorvidt man skal ha en dedikert seksjon hvor kun proer gir svar på spørsmål, er vel mer et strategisk valg fra forumeiers side. Da må han i såfall knytte til seg noen proer som er aktive på forumet - litt ala lommelegen etc..

I utgangspunktet vil jeg tro at det ikke er noe problem å knytte til seg proer som skriver gratis på golfsnakk. Jeg ville argumentert at det kan være et glimrende utstillingsvindu ut mot nye kunder.. Proene må selvsagt stille under fullt navn med kontaktinformasjon etc..

Spørsmålet er da om man skal ha et bestemt antall, eller flest mulig proer.. Kanskje en bestemt innenfor de forskjellige delene av spillet - en på nærspill, en på sving etc... Dette vil også gi golfsnakk en dimensjon som ingen andre golfsider i Norge har!
"Golf and sex are the only things you can enjoy without being good at them." - Jimmy DeMaret
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Ny tråd om golftekniske spørsmål

Post by stooy »

Sinnsykt bra post Solaar! :D Ser at jeg snart må lage til funksjon for å gi honnør til brukere med gode poster.

Jeg er enig i mye av det du skriver, og forslaget du kommer med var noe jeg likte meget godt! Jeg har en annen testside, med identisk forum, så jeg skal sjekke litt hvordan oppsettet ditt der blir sånn rent design messig. Jeg er ikke fan av at man må scrolle langt nedover for å se alle kategoriene, så må se litt hvor stor plass det tar på skjermen osv. Ellers var det mange morsomme beskrivelser av forumene, og jeg er enig i at man ikke må være altfor formell beskrivelser og kategorinavn.

SUPERT! :mrgreen:
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Ny tråd om golftekniske spørsmål

Post by Solaar »

Tusen takk :) La litt tanke bak det da jeg frekventerer mange forskjellige fora men aldri har funnet et jeg har likt riktig godt rent design- funksjon- og oppbyggingsmessig.

Som et alternativ til "spør en pro" så vet jeg at det finnes muligheter for å f.eks gi enkelte brukere tilgang til å lage egne blogger. Det kunne jo vært interessant mht å bygge opp en side med klare råd for hva man gjøre når forskjellige problemer oppstår (som nevnt av hanso87). Da blir det også enklere å få oversikt over og lete seg frem til det man trenger informasjon om å kurere. Se på det som en blogg med tips til enkle quick-fix.

Selve treningstips-forumet kan da brukes til å stille spørsmål om ting som ennå ikke er dekket i bloggen, eller tips om hvilke øvelser man kan gjøre for å oppnå riktig resultat. Man kan grave seg litt dypere i problemet, og man kan poste videoer, stille spørsmål om det pro'en har skrevet osv. På den måten slipper man å være avhengig av at en eller to personer skal gjøre hele jobben. Pro'en kan jo også lage en ny tråd i forkant av hvert avsnitt man skal skrive, hvor også andre kan komme med innspill om hva som bør være med. Andre kan også lage ønsker om hva de gjerne vil se i bloggen.

Jeg husker at jeg hadde et helt genialt lite hefte med slike raske tips, dvs som bare forklarte hvorfor ting skjer og med korte tips om hva man kan gjøre for å løse problemene. Som regel trenger man ikke mer enn det, og for mye informasjon forviller for de aller fleste. Så selv om man ikke kan ta med seg bloggen på banen, så er det et godt oppslagsverk å lete i når man kommer hjem (i stedet for å være nødt å søke seg frem til svar blandt hundrevis av tråder som alle sammen kan være veldig individuelle).

Så sjekk om det ligger en mulighet for å bruke blogger e.l for enkelte brukere, hvis det gjør det så er kanskje dette en bedre løsning?
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
Post Reply