Golfsnakk får PageRank 1

Ris og ros, nyheter og forslag om nettsiden. Guider og videoinstruksjon.
Post Reply
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Golfsnakk får PageRank 1

Post by stooy »

Da har golfsnakk.no fått pagerank 1 i google sitt rankingsystem. Dette er en rankingmetode google bruker som sier noe om hvor populær en nettside er, og skalaen går fra 0-10.

Det tar lang tid å bygge seg opp en god pagerank fra google, og vi er nå på første steget av stigen! :)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Golfsnakk får PageRank 1

Post by Kaffekannen »

Er et "GRATTIS" på sin plass?
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Golfsnakk får PageRank 1

Post by stooy »

Jepp, helt klart :) Takker :mrgreen:
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Golfsnakk får PageRank 1

Post by Smilende Sam »

Grattis. Som nyinnflyttet vil jeg si at jo mer trafikk jo bedre. Kanskje dukker det opp flere emigranter.
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Golfsnakk får PageRank 1

Post by stooy »

Som oppstarter vil jeg også si jo mer trafikk jo bedre :D hehe...
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Golfsnakk får PageRank 1

Post by Solaar »

Kjempebra Stooy! Du/dere har som de første i Norge klart å skape et ryddig forum og modereringen så langt har vært veldig bra. Har sett tendenser på alle andre steder at tonen ofte kan utvikle seg til alt annet enn hyggelig hvor debattanter blir angrepet på alle slags måter bare fordi de har en sterk mening.

Fortsett det gode arbeidet.
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Golfsnakk får PageRank 1

Post by stooy »

Takk for hyggelig tilbakemelding Solaar! Bare vi får nok aktive medlemmer nå, så blir dette bra etterhvert :) Leker også med tanken om å utvide siden med nyhetsside og muligheter for å registrere score / vise statistikk... Vi får se hva sommeren gir meg tid til :)
User avatar
barcentrale
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 156
Joined: 02 Jan 2009, 15:52
Hcp: 6.1
Hjemmeklubb: Oslo GK
Location: Oslo

Re: Golfsnakk får PageRank 1

Post by barcentrale »

Nå er vel dette det eneste forumet hvor man må registrere seg. Tror det er mye av årsaken til at folk opptrer ryddig og høflig. Hvis du ser på selve innholdet på de enkelte postene, så er det en helt annen kontekst her enn på golfsiden eller scangolf. På de sidene blir det litt sånn twitter-meninger som du bare fjaser av gårde, gjerne med ekstra dose overdrivelse eller ufyselighet for å få litt oppmerksomhet. Driter du deg ut, så er det bare å bytte nick.. Her bygger man tross alt opp en profil over tid, som man akter seg mer for å tilgrise med idiotmeninger.

Tipper moderatorene her har hatt lite å gjøre så langt..
"Golf and sex are the only things you can enjoy without being good at them." - Jimmy DeMaret
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Golfsnakk får PageRank 1

Post by stooy »

Det er nettopp det som er ett av målene til golfsnakk, seriøse og gode innlegg... Forumet er også laget slik at man ikke kan bytte nicket sitt. Da er det jo eventuelt bare å opprette en ny profil, men det er litt mer arbeid enn å bare bruke ett annet navn ved neste posting uansett..

Det er som du sier svært lite modereringsarbeid foreløbig. Det går mest i å slette såkalte "spam-brukere" som registrerer seg. Personer som registrerer seg bare for å slenge inn noe reklame i signaturen sin, og poster reklameinnlegg uten kontakt med emnet i det hele tatt...
User avatar
Smilende Sam
Guru
Guru
Posts: 1517
Joined: 24 Jan 2009, 15:01
Hcp: 16
Hjemmeklubb: Stavanger
Location: Hafrsfjord
Contact:

Re: Golfsnakk får PageRank 1

Post by Smilende Sam »

Kan bare tiltre barce's post, selv om jeg har vært ett-nick bruker på alle forumer i en årrekke (og kanskje også sølt det litt til innimellom). Hvis jeg skal kaste en liten brannfakkel - så må det vel fortsatt være lov med noe uenighet -så lenge den er saklig. Diskusjoner måvære lov ? eller?

(med risiko for å bli stemplet......)
Sensur er som blindtarmen: Når den er uvirksom, er den unyttig, og når den er virksom, er den livsfarlig. - Maurice Edelmann
User avatar
farris
Rookie
Rookie
Posts: 22
Joined: 03 Jun 2009, 14:25

Re: Golfsnakk får PageRank 1

Post by farris »

hysj.. tror AR hører deg.
Can I have a mulligan?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golfsnakk får PageRank 1

Post by furu »

Diskusjoner og saklig uenighet må være lov. Kan ikke se for meg at dette forumet sklir ut på samme måte som andre har gjort. Pga. nicket mitt opplevde jeg å bli oppsøkt og få kjeft på golfbanen etter diskusjon på et annet forum :lol: Litt for lett å identifisere kanskje...... Droppet det forumet etter den episoden.

Skal ikke være overdrevent off-topic her så over til emnet. Det er glimrende at siden jobber seg oppover i systemet. Potensialet er stort. Man må bare nå ut til folk.
Instagram @christianfuru
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Golfsnakk får PageRank 1

Post by Solaar »

Smilende Sam wrote:Hvis jeg skal kaste en liten brannfakkel - så må det vel fortsatt være lov med noe uenighet -så lenge den er saklig. Diskusjoner måvære lov ? eller?
Jo mer uenighet jo bedre spør du meg, så lenge det ikke går over i hets eller personangrep, men det tror jeg kommer til å gå fint her siden dette faktisk er et forum (med moderatorer) og ikke en graffitti-vegg (hvor man kan finne alt fra de reneste kunstverk til obskøne uttrykk).
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
Ted
Rookie
Rookie
Posts: 34
Joined: 30 Mar 2009, 10:05
Location: Kløfta

Re: Golfsnakk får PageRank 1

Post by Ted »

Gratulerer,, dette var ju moro :D
chipp-duff er det verste jeg veit.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Golfsnakk får PageRank 1

Post by Kaffekannen »

Det må sies at denne siden er overtruffen andre golfforumer i Norge foreløpig.

Jeg er helt enig ift. uenighet og høyde under taket. Det gjelder bare å luke vekk dem som er uenig for uenighetens skyld. Det klarer nok Stooy med glans ettersom han er akkurat passe aktiv og i tillegg fremstår som en moderator med godt utvokste antenner :D
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Golfsnakk får PageRank 1

Post by stooy »

Føler vi alle er ganske enige i hvor grensen går. Jeg synes iallefall at grensen krysses når det går over til personlige angrep og hets som Solaar sier her...

Selv om jeg ikke tror det vil bli mye av dette, kan det selvsagt oppstå, og da ber jeg de som føler seg støtt om å rapportere innlegget, enten ved å sende meg en PM, mail eller rett og slett å trykke på knappen med "utropstegnet" som vises sammen med innlegget.

Synes forøvrig det er morsomt med så mange positive tilbakemeldinger, og håper alle vil være med å bidra til at vi får en flott møteplass her på golfsnakk.no ! :)
Post Reply